Kimi zaman...
Kimi zaman;
Çok kızar,sinirlenirsin.Pire için yorganda yakarsın, mahallede yakarsın..Kimbilir,yeri gelir kendinide yakarsın..Sanırsın ki;Çocuk iken oynadığın yakartop oyunu gıbıdır.İki taraftan atılan top sana dokunduğu an,yandığının resmidir.O an fişi çekilmiş ütü gibisindir.Altı soğuduktan ve tekrar ısınana kadar köşeye bırakılmıs ütüye benzersin.
Kızgınlıklarını alıp,derin soğutucuya koymak ıstersın.Kış mevsiminde;Ateşin üstünden,yeni alınmış olan tencere gibi soğumaya bırakılmak istersin.Fakat o an kimse sana dokunamaz..
Kızgınlıkların yanmış ve sönmeye yüz tutmuş ateşe benzerler.Zaman içinde,küle dönüşüp,rüzgarın marifeti ile gökyüzüne savrulmak isterler..
Üç maymunu oynamak istersin.Görmedim,duymadım,bılmıyorum.Bunun gerçekleşmesi ıcın 3 maymundan bir tanesinin yıllık izine çıkmasını beklersin..
Unutmak istersin.Beyninin içinde ve geçmişinde yaşamış olduklarını,kara tahtaya yazılmış olarak hayal edersin.Ya yaramaz çocuğun ellerinde ya da tebeşir tozu bulaşmış olan silginin yokediciliğinde silinmeyi dört gözle beklersin..
Kitap okurken arasına,nerede kaldığını hatırlacak basit beyaz kağıt parçası olmak istersin.Daha sonra evin sevimli ve yaramaz çocuğu tarafından kitap arasından alınıp,çocuğun ağzının içinde son bulacak serüveni yaşamak istersin..
Havanın çok soğuduğu anlarda,otobüsün camında oluşan buğuda sevda ya da ısyan yazısı olmak istersin.Kapalı mekanlarda duramayan,kendısıne fobı olarak gören kadın yolcunun parmakları arasında silinmeyi umut edersin..
İki sevgilinin kumsala yazmış oldukları sevgi kelimelerinde ki harflerden biri olmak istersin.Sevgi kelimelerini gören denizin,iki sevgiliyi kıskandığı için,sevgi kelimelerini dalgaları ile sileceği anı beklemeye başlarsın..
Gece kar yağmış şehrin sokağında park etmıs olan,vosvosun camına;Arka sokakta yaşamakta olan fakat sevdiğini söylemeyemeyen delikanlının çizmiş olduğu kalp resminin kıvrımı olmak istersin.Sevgiden nasibini almamış olan,kel ve şişman adamın vosvosun camında çizili olan kalp resmini,ağzında küfür ile sildiği sabahı beklersin.
Evın en guzel halısında ki toz olmak istersin.Evin titiz hanımı,dün akşam kavga ettiği kocasına olan kızgınlıgını,balkona asılı halde duran halıdan çıkartırcasına hırsla vurup durduğu an da ise sokağın asfaltına doğru çıkacağın yolculuğun yolcusu olursun...
Fakat,ne olursa olsun,ne yapılırsa yapılsın,istediğin mekanda ya da nerede olursan ol;Bütün unutmak istediklerinden geriye mutlaka iz kalır.
Anlarsın ki;
Kimi zaman;
Kalbindir seni götüren,kimi zaman da rüzgar..
YORUMLAR
Sayın Onur Bilge teşekkür ederim.
Sayın Fikret Tezal;
Bilmenize inandığım açıklamalarım olacak.Öncelikle bu yazımın,ilk yazı yazmaya başladığım 2006 yılına ait bir yazı olduğunu belirtmek isterim.Dalga isimli yazımda ilk yazılarımdandır.
Elimden geldiği kadar bu ilk yazılarımı elden geçirmeye çalıştım.Fakat ilk anlarda yazdığım yazıyı önemsemez oluşumdan dolayı,şu anda ancak bu kadar düzeltebilmiş oldum.Bu yazının orjinalini,merak ederseniz size blog sayfamın adresinide yazarım.
Sonuçta ifade ettiğiniz şekilde,yazım kuralları hakkında bilgi eksikliğine sahibim.Yazdığım her yeni yazıda eksikliğimi gidermeye çalışıyorum.En son yazım,Unutamadık isimli yazımdır.
Bunun dışında,ilk romanımı yazıp,yarışmaya gönderdim.O yarışmanın sonucunu bekliyorum.Ondan sonra da gelişmelere bağlı olarak hareket edeceğim.
Yazılarıma ilgi gösterdiğiniz için,her ikinizede çok teşekkür ederim.
Sevgili Yazar ; ben bir edebiyat eleştirmeni değilim. Usta bir edebiyatçı da değilim.. Fakat görebildiğim bazı önemli şeyler var.. Bunlardan birincisi ; sizin kesinlikle bu iş için yetenekli biri olduğunuz. İleride eğer gayret gösterirseniz, güzel eserleri olan edebiyatçılar arasında göreceklerimizden olduğunuza inanıyorum.
Fakat yazım bilginiz eksik görünüyor ya da önemsemiyorsunuz..Paragraflamanız doğru değil. Ayrıca '' de - da - ki '' eklerini yanlış kullanıyor ya da boşveriyorsunuz. Noktalı virgülden sonra, küçük harfle devam etmek gerekirken , siz büyük harfle devam ediyorsunuz. Dilerim size bir yararım olur..
Fikret TEZAL tarafından 6/14/2009 3:03:40 PM zamanında düzenlenmiştir.