- 698 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kurtar bizi “Siyah Pelerinli Adam “ !
Kurtar bizi “Siyah Pelerinli Adam “ !
Yer:Vali Kemal Yazıcıoğlu tesisleri..Kızımın mezuniyet törenindeyiz..Erkekler siyah , kızlar vişne çürüğü renginde pelerinleri ve siyah kadife kepleri ile karşımızdalar..Üçte ikisi kız ..Dolayısı ile ortama vişne çürüğü renk hakim..! Başka bir deyişle ,”Amazonlar geliyor” !
Kendi mezuniyet yıllarımdan kalan bir pelerin anım bile yok..Sonra çıktı bu kostümler .. Nerden , nasıl girdi eğitim sistemimize bilmiyorum ama bazı çevrelerce hala pek hazmedilemedi..Yine fazlaca şekle takıldığımızın göstergesi diye de yorumlayabilirsiniz ..Ama “pelerin “ ve “kep” i mezuniyet manzaralarına dahil edene kadar oldukça renkli ve zengin kültürümüzden bir motifi bu çok özel güne uyarlayamaz mıydık diye de sormadan edemiyor insan ..Her zaman işin kolayına kaçıyoruz..Hemen ithal ..!
İzmir Konak kaymakamının ise yine aynı gerekçe ile yani “bizim kültürümüze ait değil ve gereksiz yük getiriyor ailelere” diyerek törenleri yasakladığını okuyorum basından..Haberin ayrıntılarına baktığımda olayın oldukça abartıldığını görmeme rağmen “yasaklama” kararına vicdanen tepkiliyim..O da kolay bir yol olmuş bana sorarsanız..
Gençler tam da haziran sıcaklarına rastlayan sıcak yaz günlerinde koyu renkli , saten , dik yakalı pelerinlerin içerisinde kendi aralarında bol espriler üretirlerken , biz anneler babalar buğulu gözlerle ve yüzümüzde tebessümlerle bu manzaranın keyfini çıkarıyoruz ..
Okul müdürü kısa ve öz bir konuşma ile 4 yıldır bir çeşit hamilik yaptığı, hemen hepsini yılların tecrübesi ile çok iyi tanıyıp bildiği çocuklarını geleceğe uçuruyor..”Yolunuz açık olsun” mesajını dinlerken burnumuzun direği sızlıyor..Ve okul birincisi olan kız öğrenci konuşmasında “vedalardaki sevinçlerden” bahsediyor..Bu çocuklar harika ..! Sevinçle hüzün bir arada bu kadar güzel durabilir ancak ..
Yanımda 3 yaşındaki yeğenim Emre ( hiç farkında olmadan ) dünyanın en güzel, en coşkulu alkışlarını gönderiyor sahnedeki kuzenine..! Bilgesu salona gelmeden önce veresiye(!) aldığım papatyaların üzerindeki yazıyı okuyor merakla .. O da hemen güzel ablası Leyla’ nın ismi başta olmak üzere ailenin diğer üyelerinin isimlerini de yazarak sevgilerini ekliyor karta ..
Burada bir sevgi şöleni var ..Aile bireyleri uzaktan ,yakından gelerek sevgiyi paylaşıyorlar ..Organizasyondaki bozukluklara gözlerimizi sıkı sıkı kapayarak bu anın tadını çıkarmaya çalışıyoruz ..Milli Eğitim Müdürlüğünden temsilen kimsenin olmaması, birkaç telgrafla konunun geçiştirilmesi bazı hassas velilerin dikkatinden kaçmıyor .. Neden böyleyiz..Gene olmadı türünden hafif eleştiriler var dillerde..Olmuyor işte..Bu kadar oluyor.. O arada öğrencilere kepleri ve pelerinleri teslim etmelerine dair anons yapılıyor..”Ortamızda pelerinli ve kepli kostümü ile kızımızla resmimiz olamayacak mı” telaşına düşüyoruz .. Önümüzdeki kalabalığı sabırsızlıkla yarmaya çalışarak sahneye doğru ağır ağır ilerliyoruz ..
Hayırlı olsun dileklerimiz ve mütebessim pozlar verdiğimiz resimlerle geceyi noktalıyoruz..
Eve geldiğimde pelerin konusunun hala zihnimi bırakmamış olduğunu görüyorum..Evet Süpermen de, Vampir adamlar da , Batman de ,Zoro da pelerin giyiyorlar ama Necip Fazıl Kısakürek’in “Siyah Pelerinli Adam” ını da unutmamak lazım ..Bu karmaşadan bizi ancak “Siyah Pelerinli Adam” kurtarabilir ..
Hani o tasavvufi anlatımdaki gibi pergelin ucunu kendi kültürümüzde sabitleyerek diğer ucu ile başka kültürleri dolaşmanın mücadelesini veriyorum kendi içimde .. Zıtlaşmaların , yasaklamaların , hoşgörüsüzlüğün içinden geçerek kendi kültür yolculuğumuzu hiç bitirmeden ve niyetimiz hayr olursa akıbetimizin de hayr olacağına bütün kalbimle inanarak sessizce haykırıyorum ..
Kurtar bizi “Siyah Pelerinli Adam “!
Not:”Siyah Pelerinli Adam” ı ise okuyan bilir neyin kurtardığını , okumayan ise okusun bir zahmet ..
8haziran2009