- 666 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SANAT VE STATÜ
Gerçekten sanat sanat olduğu için yapılmalı,ünlü düşünür,Şair,Entellektüel kesimden insanların biyografilerinin incelediğim zaman genel kanım hep şu yönde olmuştur.
Sanatı idolojikve siyasasi kalıp üzerine oturtarak gündeme gelen insanlar,mutlaka ve mutlaka çok daha ön plandalar,ne yazık ki eserlerinden ziyade siyasi ve idolojik temellerinden ötürü edebiyata ve sanata maledilmişlerdir.Üzücü bir durum çok daha kabiliyetli şair ve yazarlarımız sırf bu yönlerinin yetersizliği ve sistemin tepe noktasındakilerle irtibatsız oluşundan kaynaklanan neticelerden hak ettiği yerlerde görünememekte.Şu gerceği ifade etmekte zaruret vardır,Statüsüz sanat değersiz kalmış,sanattan bihaber statü ise popilist.
YORUMLAR
Elbette,sanatı yaparken değer vermeli,sanatın bir saygınlığı olmalı.Sadece şiir anlamında değil,sanat hangi alanda yapılıyoırsa,saygınlığı korunmalı.Fakat sanatı yaparken toplum göz ardı edilmemeli,Topluma bir şeyler verebilmeli,okuyanlar mesajları alabilmeli.Topluma yabancılaştırılmamalı sanat.Selamlarımla.
Evet size katılıyorum
Sanat ile statü çok bağlantılı
Bunu yıllar önce ortaokul sıralarında başıma gelmişti
Sınıfın en çalışkanlarından olan arkadaşıma bir resim yapmıştım.
Benim resmim çok güzeldi ama arkadaşıma yaptığım resim benim yaptığım anlaşılmasın diye vasat bir resim yapmıştım.
Arkadaşım 10 aldı resimden ben resmime 7 aldım.
Halbuki ikisinide ben yapmıştım ama notlar resimlere değil öğrencilere verilmişti
Çalışkan öğrenci hata yapsada,dersini eksik yapsada torpillidir.
Öğrenci çalışkan olmasada babasının statüsü yine her kapıyı açar
Siz elli tane şiir kitabı çıkarsanız nafile ama başbakanın çocuğu beş tane kıytırık kelimeler sıralayıp şiir karalasa tv tv dolaşır, tv lerde konu haber olur, şiirini besteleyen çıkar,kaset olur vs vs vs
Statü sanatı geçer hep ülkemizde