- 2122 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
57 - LEYLA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Şakalaşma bitince, Mahir’in kahve tepsisine vurarak söylediği türküye, Ahmet’ten bir dörtlük geldi. Orçun da bir mani söyledi. Işıl, Akif, ben, derken hepimiz birer mani söyleyerek atıştık, birbirimizle. Her maninin karşılığı bir mani vardı ve uzayıp gitti, bir süre...
Manilere kimse mani olmasın ki yok olup gitmesinler. Şiir çekirdekleridir o dörtlükler. Halkın, söylemek isteyip de söyleyemediklerini ifade tarzıdır, ne sıkar ne usandırırlar. Sözün özü, şiirin halka bakan gözüdürler. Sözün letafeti, duygunun inceliği, hâlin niceliği, Türkün zarafeti, türkünün tohumudurlar.
Atışma bitince, etraf sessizliğe büründü. İnsan, yazdıklarını mutlaka birileriyle paylaşmak istiyor. Yazılanlardan başkaları haberdar olmayacaksa, yazmanın anlamı kalmaz, sadece düşünülür, kaydedilme yoluna gidilmezdi. Şimdi tam sırasıydı ve ben gece düşündüklerimi onlarla paylaşmak için can atıyordum. Acaba beğenecekler mi katılacaklar mı yoksa itiraz mı edecekler? Nasıl bir tepki vereceklerini merak ediyordum.
“Arkadaşlar, dün gece yazdıklarımı
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 3
SEVDA - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
AÇIKLAMA:
Bir et beden, bir ruh beden vardır. Et ya da su gözlerimiz kapandığında, rüyayı ruh gözlereiyle görür, ruh kulaklarıyla duyarız. Ruhumuzun da bir yaşama alanı vardır ki o uyku ve ölüm içidir.
Genişletip düşünün...
Beden toprağa, ruh Berzah Âlemi'ne... Berzah'ta cennet ya da cehennem seyrinde... Ya nimete gark olmaya başlamış ya da azapta... Bu kabir azabı veya cennet müjdesi!
Rüyadan ağır bir seyir... Yeryüzündeyken kullanmadığımız bölümlerin devreye girmeye başlaması... Diğer bölümler, beden tekrar yaratılıp, cennet ve cehenneme intikal edince kullanıma tamamen açılacak. O zaman gözlerimiz ve biz, Cemal seyredebilecek mukavemete getirileceğiz.
Ölüm anına kadar melekleri göremezken, o bölüm kapalıyken o anda, o bölümün de kullanımına müsaade edilir. Yaşarken de ZİKİR ile ölmeden önce ölmeyi başararak, o bölümü kullanmaya hak kazananlar vardır. Biz bunlara kalp gözü açık kişiler, erenler, evliyalar diyoruz.
Konu uzun... Bir başka öykümde irdeleyeceğim.
Destek veren herkese sonsuz ninnettarım. Bir güzellik oluşuyorsa, sayenizdedir.
Mutluluklar...
Onur BİLGE
Ne söyleyeceğimi şaşırdım inanın.
Tümüyle mükemmel bir eserdi.
Akıcı , rahat anlatımıyla öğretici bir eserdi.Her kesime hitap edebilecek düzeyde dilin kullanımıda ayrıca güzeldi.
Dünyamızın genişlemekte olduğunu ilk defa duyuyorum desem
inşallah yadırganmam.Ama öyle sağolun varolun üstadım.
Yalnız üstadım şu bölümü anlayamadım ;
"Beynimizin, kullanım dışı kısmı da boşuna yaratılmamıştır. Sanırım ölen yakınlarımız, şu anda o kısmın epey bir bölümüyle neler seyrediyor, hissediyordur!"
Hem şiirde hem düzyazıda mükemmele imza atan kaleminizi candan kutluyorum.Selam ve saygılarımla.
Mutluluk, gerçek ya da sanal olarak onu yakalamayı başarabilenindir. Ben de bunu en iyi becerebilenlerden birisiyim. Kendimi nasıl kutlayacağımı bilemiyorum!”
NE MUTLU SİZE VE NE MUTLU BUNU BAŞARABİLENLERE...
EN ZORU İNSANIN KENDİ ELİNİ SIKABİLMESİDİR...
NACİZANE BEN DE BUNU YAPABİLENLERDENİM...
ONSEKİZBİN ALEMİ OLMASA DA YAŞAM BOYU KARŞILAŞTIĞIMIZ ALEMLERİ, YARADANDAN ÖTÜRÜ KENDİ İÇİMİZDE AİT OLDUKLARI YERE KOYABİLDİĞİMİZDE, REDDETMEYİP KABULLENEBİLDİĞİMİZDE, KENDİ ELİMİZİ SIKABİLECEK HALE DE GELMİŞ OLUYORUZ...
SATIR ARALARI FARKINDALIK DOLU BİR YAZI OLMUŞ...
KUTLUYORUM...