- 1262 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tarsus ve İnanç Turizmi
Tarsus, Mersin-Adana karayolunun 27. km’de bulunan ve Mersin iline bağlı en büyük ilçedir. Tarsus, gerek nüfus bakımından, gerek bulunduğu konum itibarıyla il olmayı sonuna kadar hakkeden ilçelerimizdendir. Tarsus bir evliyalar kentidir. Tarsus, tarihi yapısı yönünden turizm patlamasına sahne olmaya en müsait yerleşim alanlarımızdan birisidir. Bu konunun iyi tanıtılması halinde, Mersin-Tarsus ekonomisine inanç turizmi yönünden büyük katkıları olacaktır. Yöneticilerimizin dikkatini Tarsus üzerine çevirmelerini önemle istirham ediyorum.
Tarsus ilçemiz, yüzeli bine yaklaşan nüfusu ile birçok ilimizi geride bırakmaktadır. Gerek tarım alanı olması, gerekse önemli iki büyük kentimizin arasında yer alıyor olması ve demiryolu ağı bakımından çok zengin olmasıyla ayrı bir ticari önem kazanmaktadır. Tarsus, Ortadoğu bölgesinin en önemli yerleşim alanlarından birisidir. Ülke ekonomisine katkıları çok büyüktür. Biraz daha önem verilmesi halinde, turizm yönünden en önde gelen yerleşim alanlarından birisi olacaktır.
Tarsus, yazları çok sıcaktır. Bu nedenle, imkanı olanlar yazlarını Namrun yaylasında geçirirler. İlçe merkezi içerisinde bulunan Tarsus Parkı ve Tarsus Şelalesi en önemli dinlenme yerlerindendir.
Tarih yönünden çok zengin bir yerleşim alanı olan Tarsus, Kilikia eyaletinin başkentliğini yapmıştır. Ayrıca, Hıristiyanların en önemli havarilerinden St. Paul’ün doğum yeridir. Bu nedenle, bir hac kenti özelliğini taşımaktadır. Gerekli tanıtımların yapılması halinde, turizm yönünden tüm Hıristiyan dünyasının ilgisini çekecektir. Tarsus’un, Hıristiyanlarca hac merkezi olarak kabul görmesini gerektirecek tarihi olayların ve yapıtların en önemli merkezlerindendir. Aziz Paulus Kilisesi, Donuktaş Roma Tapınağı, Roma Yolu ve Kapısı, Kleopatra Kapısı, Yedi Uyurlar Mağarası Eshab-ı Kehf, Şahmeran Efsanesi ve Heykeli, Beyaz Çarşı, Ulu Cami, Makam-ı Şerif Camisi, Şahmeran’ın öldürüldüğü yer olan Eski Hamam, Onur Yazıtı, dev Roma Hamamı’na ait olduğu sanılan Altındağ Geçme, Bizans İmparatoru Justinianus tarafından üç gözlü olarak yaptırılan Bac Köprüsü, Daniyal Peygamber Kabri, Anadolu’yu Türkleştiren Türkistan’lı Mencinik Baba Türbesi, Eski Cami, Bila-i Habeş Türbesi, Çamalan Türk Şehitliği, 41 kişilik Alman Mezarlığı, Gülek Kalesi, Osmanlı Yer Tabyası bunlardan en önemlileridir. Tarsus buram, buram tarih kokmaktadır. Bu tarihi paylaşmak isteyen ve isteyecek milyarlarca Hıristiyan olacaktır. Tarsus, neden ikinci bir Efes olmasın!... Bir hac kenti olarak kabul edilecek Tarsus, Türkiye ekonomisine inanılmaz bir katkı sağlayacaktır. İnanç turizminin başkenti yapalım. İç ve dış faizlerin bizleri toplum olarak kemirdiği bugünlerde, Tarsus kentimizin bir hac merkezi haline getirilmesi için tüm yetkilileri göreve ve duyarlılığa davet etmek istiyorum!... “İnanç Turizmi” ile kazanılacak maddi ve manevi itibar ile Hıristiyan dünyasında yerimiz çok daha iyi olacaktır. Bu konuda hazırlanacak bir proje ile, Müslümanların tanıtımı en iyi şekilde yapılacağı gibi, aynı zamanda tüm etnik köken ve inançlara verdiği önemde ortaya çıkarılmış olacaktır. Tarsus, Müslümanların çok iyi insanlar olduğunu ve tüm dinlere saygılı olduklarını belirtmek için inanılmaz bir fırsat olacaktır. Laikliğin, herhangi bin din veya dinsizlik olmadığını tüm Dünya’ya ispat etmek şansımız olacaktır. Her Türk vatandaşının laik olduğunu ve tüm inançlara çok saygılı olduğunu, Tarsus üzerinden kanıtlama şansını kullanalım. Anadolu topraklarının “Barış Toprakları” olduğunu bir proje ile gösterelim. Laik Demokratik Türkiye Cumhuriyeti’nin tüm etnik köken ve inançlara eşit derecede önem verdiğini kanıtlama şansımızı sonuna kadar kullanalım. İç ve dış faizler yüzünden darboğazda olan Ülkemiz için, maddi ve manevi moral kaynağı olacaktır Tarsus!...
Mersinli olarak, tüm ulusal ve yerel yöneticilerimize seslenmek istiyorum!... Dünya bizleri neden tanımasın, Dünya bizleri neden konuşmasın!... Tarsus ve benzeri yerleri araştıralım, tanıtalım ve buralara gereken önemi verelim ve verilmesini sağlayalım!... Mersin yerel yönetimlerine büyük sorumluluk düşmektedir. Hatta ve hatta, Cumhurbaşkanı, Başbakan, Meclis Başkanı, Genelkurmay Başkanı, STK bile bu konulara gerekli önemi vermelidir. Mersin için, maddi ve manevi moral kaynağı olacak olan konuları keşfedelim ve turizm yönünden hakkettiğimiz yerlere birlikte elbirliğiyle ulaşalım. Mersin için, hepimiz taşın altına elimizi koyalım!... Sağlık, eğitim ve adaletli çok güzel yarınlar diliyorum herkese!... “Duyarlılık” en büyük insani nitelik ve nicelik olmalıdır!... ‘Tarsus ve İnanç Turizmi’ olarak hazırlanacak projenin tüm Mersin ve Ülkemiz ekonomisi için inanılmaz bir tanıtım fırsatı olacaktır!...
YORUMLAR
Bende bir mersinli olarak dediğinize harfiyen katılıyorum. Ancak,tarsuslu hemşerilerimize bu bilinçi aşılamak lazım gelir ilk önce.Elbette ki ilçemizin reklamı yapılmalı, ama kuru kuru da olmaz bu iş. Gerekli konaklama imkanlarını sağlamak gerek. Umarım pazar günkü mersin idman yurdunun kardeş takımı tarsus idman yurdunun da banka asyaya çıkmasıyla ilk adım atılır.
saygılarımla...
filozofsalih tarafından 5/29/2009 12:03:35 AM zamanında düzenlenmiştir.