- 406 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Çözüm Getiremediğimiz Olaylar....
Türk milletinin alışa gelmiş dilinden düşmeyen iki anısı vardır.
1- Erkeklerde askerlik
2-Bayanlarda doğum
Benimkiside askerde yaşadığımız tuhaf bir olay..... ama gerçek....
Doğu bir bölgemizde yazıcı olarak görev yapıyordum.
Bir gün nöbet yazdığım askerlerden şikayet gelmeye başladı. Lütfen bizi benzinlik bölgesine yazma deniliyordu. Olayı sorduğumda gece vakti yerin sallandığını yerin altından ayak seslerinin geldiğini söylediler. Daha sonra bu olay tabi kendini bilmeyen bir kaç asker yüzünden büyütüldü..
Rütbeli personelde bu duruma o askerler yüzünden inanmadı...
Ama askerlele diyalog halinde olduğumdan konuyu merak ettim. Ve bir gün o bölgeye iyi anlaştığım alt devrelerden gönüllü birisi ile kendime gece yarısı nöbeti yazdım...
Nöbet tutulan yer okadar karanlık bir yerdiki yanındaki eşyayı bile göremiyorsun gökyüzüne baktığında sanki gökyüzünde duran ayın sizi görmezlikten geldiğini düşünüyorsunuz....
Çünkü ayın ışığı bile aydınlatmaya yetmiyordu...
Neyse.....
Nöbeti devraldık aradan yarım saat gecti alt devreyle biraz laflamaya başladık. Fısıldaşarak sohbet ediyorduk. Bir yandanda kulaklarımız etraftaydı. Karanlıktan bir şey göremediğimiz için....
Zaman ilerliyordu ve bizim kulağıma gelen ve çok merak ettiğimiz olayın gerçekleşmemesi ile; ya bunlar milletle kafa buluyor dediğimiz bir anda sesler duyduk sessiz bir şekilde etrafı dinlemeye koyulduk...
Oda nesi devriye gezen rütbeli personel :))
Neyse nizami bir şekilde nöbet prosedürleri uygulandı ve gitti...
Nöbetimizin yarısına geldik hala bize aktarılan olayla karşılaşmamıştık...
Ki demeye kalmadı yer sallanmaya başladı. İlk başta benim başım döndü sanmıştım. Ama yinede alt devreye sordum sendede oldumu diye evet sallandık dedi. Daha sonra bir birimize inanmadık ki hemen 20 25 metre ilerdeki başka birliğin nöbet yerinde duran nöbetçiye sorduk oda sizdemi sallandınız deyince bizde soru işaretleri oluşmaya başladı...
İleride bir petrol rafinerisi vardı acaba depolarında çatlakmı vardı. Yoksa yerin altında kaymamı oluyor diye..
Fakat başka bir olay bu düşüncelerimizi sildi..
Yerin altında ayak seslerine benzeyen anlam veremediğimiz bir sesler geliyor sanki yerin altından bizi yumruklayıp susuyordu...
Bu olay 10 15 20 dakka aralarla sabaha kadar tekrarlayıp sabah ezanı veya gün doğumu ile sonlanıyordu (başka askerlerin sözlerine dayanarak) ....
Daha sonra rütbeli personellere ilettik ama yine önemsenmedik. Bir rütbeli personel bizi kıramadı geldi aynı olay onada naksetti ama gerekli önlemlerin alınması yada olayın araştırılmasına onunda şaitliği yetmedi...
Zate bir süre devam eden bu olay gittikçe azalmaya başladı.
Bir zaman dilimi sonunda bu olaydan can kaybı veya yürek kaldırıcak tarzda bir şey yaşanmadığından askerler alıştı ve hiçbir şey yokmuş gibi nöbetlerini tutmaya devam etmişlerdi...
Şu an bu olay hala yaşanıyor mu_?_
Orasını bilmiyorum.....