yasa..
Ne kadar çok bilmediklerimiz...
Meclisin kanalını izledim.Türkiye ve Suriye sınırındaki mayınların temizlenmesi hakkında yasa görüşülüyordu. Komisyon ve bakan yerinde,meclis üyelerimiz mi? koskoca salonda ne kadar az üyemiz varmış. Bu bizim gerçeğimiz değil mi? sonra öğrendim ki meclis üyelerimiz dışarlarda gezniyormuş.Bana okul yıllarımı hatırlattı.Zil çalar tenefüs yapardık.O tenefüs bitmesin hemen derse girmeyelim diye öğretmen ziline kadar bekmeyi seçerdik.Beş dakikayı bile arardık.Sevmediğimiz ders ise; öğretmen gelmemiştir umudu ile beklerdik.
Bu yazım elbette ki! Öğretmenlerimizi kötüleme yazısı değil.Öğretmenler benim için kutsaldır.
Sadece kendimce bir benzetme yapmaya çalıştım.Milletin vekilleri,bizi temsil edenler nasıl olurda bu zorlu sınava girmek istemezler.Zorlu sınav diyorum.
Bakanın bir konuşması dikkatimi çekti.Askerimiz önceden mayınları temizliyormuş.Ama el ile.Nasıl olur diye düşündüm. daha sonraları eski 2 adet makine alınmış.Çok fazla bir ücret ödenerek.Yalnız düşüdnüğüm neden yeni makine alınmadı.Bizler bu kadar mı fakiriz.Peki;bizlerden alınan paralar nereye gidiyor.Bitmedi dostlar,devamı var.
Asker yazı göndermiş bizim kaynağımız yetmiyor biz temizleyemeyiz diye.
Bakanımız paramız yok ödeme yapamayız diyor.
evet Türkiye’ nin parası yok imiş;
Bu yüzden de ihale açılmış.
Toprağımıza ihale açılıyor.En yüksek fiyatı veren İsrailli bir şirketmiş. Sınırımızdaki mayınlarımızı temizleyecekmiş.En önemlisi de mayınlar temizlendikten sonra; 40 ile 44 yıl arası olabilir.Kiraya verecekmişiz.
Bir miletin vekili aklı başında biri çıkıp,Türkiye’nin toprağı kolay kazanılmadı.Atalarımız kanları ile aldı bu yurtlarımızı dedi. Bizler ise; kiraya vereceğiz kabul etmiyorum dedi.
Dostlar düşünelim. Şirketin geçmişi henüz araştırılma aşamasında imiş.Yalnız yasa hazırlanmış.
Bir başka vekilimiz ise; madem toprağımız kiraya verilecek o yöredeki insanlarımıza verilsin, toprağımız bizde kalsın dedi. Firma organik gıda yapacakmış.Organik gıda yapılması için epey bir süre toprak işlenmez dedi.Bir başka vekilimiz.Örtülü ödenekten askerimizin parası karşılanabilir.yine askerimiz temizlesin dedi.
Bakanımız örtülü ödenekte paramız yok der gibi oldu. Sonra; madde hakkında milletvekillerimiz görüşlerini sundular.5 yıl kiraya verelim diyenlerimiz de oldu.
Dostlar; Komisyon ve bakan kabul etmedi.
Birbaşka miletin vekili aklı başında biri konuştu. Siz fizibilte raporu hazırladınız mı.Hesaplamaları yaptınız mı.Kiraya verilince; ihaleye koyduğu parayı da çıkarınca ne kadar gelecek diye.Çok agresif bulundu ama bence doğru konuşuyordu.
Birbaşka düşünce ise, ihale Türk şirkete verilebilirdi oldu.
kısaca;anlatmaya çalıştım.Dostlarım ben anladığım kadarı ve aklımda kaldığı kadarı ile sizinle paylaştım.Düşünüyorum.Aynı düşünceye sizlerin de sahip olmasını istiyorum.Bu topraklar bizim vatanımız.
Bu konuda eksiklerim elbette vardır.Düşüncelerinizi paylaşıp, beni de aydınlatırsanız sevinirim.
saygılarımla.
YORUMLAR
yöneticilerin ülkemiz sorunlarını baştan savma çözme girişimleri ne ilk ne de son olacak.
bazen şunu diyorum, eskiden toprak almak için silah gücü yeterdi, şimdi bu toprakları korumak için beyin gücü gerekiyor...ama yoksa ne yapalım.
kaygınızı anlıyorum...umarım hepimizin mutluluğu adına güzel şeyler olur...