HADİSE HADİSESİ
Arabesk sözcüğünü müzikle birlikte kullandığımda pek çok kişi gibi ben de bir olumsuzluğu vurgulamak isterim ama son epeyce yılda bu tür müzik(!) yapan kişi sayısı o kadar çoğaldı ve seviyesizlik öyle büyüdü ki, arabesk sanatçı kümesinin kapsamı içinde kalan bazı kişileri bu seviyesiz listeden çıkarmak gereğini duydum kendi adıma.
Bunu da becermek pek kolay mümkün olmuyor zira o durumda yeni bir tanımlama yapmak gerekiyor ki bu da haddimi fazlasıyla aşıyor. O yüzden arabesk sanatçısı tanımını kullanırken bu tür paragraflar açmak gerekir diye düşünüyorum. En azından Orhan Gencebay’ı, dizüstünü çoktan aşmış o çarpık kümeden kurtardığımı düşünüyorum böylece.
Parantezi kapadıktan sonra Hadise’yle devam edebilirim şimdi.
Adını ilk duyduğumda bir arabesk sanatçısı sanmıştım onu, ne bir şarkısını dinlemiş, ne yüzünü görmüş, ne de hakkında bir haber okumuştum. Kendi kendime hüküm vermiş onu da bir arabeskçi yapıvermiştim. Eurovision şarkı yarışması için seçildiğini öğrendiğimde ise çok şaşırmıştım. “Allah allah” demiş, merak etmiştim. Sonra hakkında gazetelerde çıkan haberleri gözüme çarptığı sıralarda okur olmuştum. Televizyonda ilk kez izlediğimde ise özellikle bir sözü beni çok etkilemişti. “Dünyaya açılmak” istediğini söylüyordu Hadise. Bu söz kendine güveninin olduğunu ama yeterli olanakları bulamadığını anlatıyordu sanki.
Ve sonra Düm Tek’i dinledim. Şarkı çok güzeldi. Kim ne dersin ne desin; insanı coşturan, mutlu eden bir şarkıydı. Hadise’nin güzelliği ve danslarla birleşince ortaya çok güzel bir eser çıkmıştı. Hala böyle düşünüyorum. Demek ki Hadise haklıydı!
Bu düşünceye çok çeşitli eleştiriler getirilebilir. Örneğin müzik bizi ifade etmiyor vb. denebilir. Ama hiçbirine haklısın demem. Hele dekoltesine vs. takan zihniyetleri kaale bile almam. Onlar dönüp dönüp Hüseyin Üzmez’in tessettür fikrini ve yaşamını izlesin önce.
Avrupa hayranı olmadığım, hatta ve hatta AB’ye girme konusunda kocaman soru işaretlerini zihnimin ceplerinde tuttuğum halde, Hadise’yi ve Avrupalı tarzını çok başarılı buluyorum.
yetkinaksungur.blogcu.com/
Bir de şarkının sözleri Türkçe olabilseydi diye düşünmeden edemiyorum ama bu dere böyle geçilecek gibi görünüyor.
Yorum (1) Yorum yaz!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.