- 824 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ANNE BAK BENİM DE KİTAPLARIM OLDU
Bu hafta evde bahar temizliği yapalım dedik..Sabah erkenden kalktım önce eşyaları ortaya topladım..Kızımda bana yardım etti..Boyacımız Ferhat geldi..Önce boya yaptırdık..O yaptı biz bir yandan camları sildik halıları yıkadık..Evdeyken bitirelim diye çok uğraştık..Yerleştirirken küçük kızımın eşyalarını ayıkladım..Küçük kıyafetlerini topladım bir poşete koydum..Kitaplıktaki masal kitaplarını,hikayeleri topladım bir poşete koydum..Ayrıca ortaokuldan üniversite sınavlarına kadar çalıştığı defterlerini,test kitaplarını ve kurslardan aldığı testlerini topladım bir poşete.. Birisine faydası olur düşüncesiyle ayırdım bir köşeye..Akşam evin yerleşmesini bitirdik..Kızım Ankara da olduğu için telefon açtım..
-‘’kızım kullanmadığın giysilerini,masal kitaplarını,hikayeleri,sınav test kitaplarını falan topladım ihtiyacı olan birilerini vereceğim’’dedim..O da
-‘’tamam anneciğim ben hepsini okudum verebilirsin’’dedi..
Düşündüm kimin ihtiyacı vardır komşulardan diye..Yan tarafımızdaki binanın çekme katına üç yıl önce Yozgatlı olduklarını söyleyen bir aile gelmişti..Kadının ilk eşinden biri askerde,bir tane 17 yaşında falan kızı bir de 10 yaşında ilk öğretime giden üç tane çocuğu vardı..Kadınla karşıdan karşıya bir iki defa Pazar günleri konuşmuşumdur..Ayak üstü hikayesini anlatmıştı..Eşi ise ilk eşinden doğma oğlunun Galatasaray-fener bahçe maçında olaya karışmasıyla bir kişi bıçaklanmış,bıçaklanan kişi olay esnasında ölmüş ve kalabalık oldukları için babasından yardım istemiş..Adamcağızı organize işler bunlar siz yataklık mı yaptınız diye tutuklamışlar..Kadın da çalışmak için kalmış buralarda..Eşi cezaevinde olduğu için kendi başına geçimini sağlamak için uğraştı durdu..Komşular hep yardımcı olduk..Önce iş bulduk..Bir firmada öğle yemeği yapıyordu..Altı ay önce kocası cezaevinden çıktı..Üç ay önce de (Allah hepimizi korusun)kanserden öldü..Kadın tek başına çocuklarıyla kaldı..Evi kira-çocukların masrafı..Herkes elinden geleni yaptı ve kadını bir nebzede olsa yardımcı olduk..
Akşama doğru çöpleri topladım çöp atmaya giderken yolda küçük oğluyla geliyorlardı..
Sanki kalbime doğmuştu göreceğim..Nerelerdeydiniz muhabbeti yaptık ayak üstü…
Kadına
-‘’sadettin i (küçük oğlu) ben eve götüreceğim annesi’’dedim..Kadın anladı sanırım beni
-‘’tamam ‘’dedi..
Sadettin ile birlikte el ele eve vardık..Önce küçücük ekmek arası yaptım,onu yedirdim..sonra kitapları verdim eline..Söz aldım..
-‘’her on beş günde bir ( masal veya hikaye kitabı)kitap okuyacaksın ve okuduğunu bana anlatacaksın’’dedim..Belki emri vaki yaptım ama okuma alışkanlığını kazanması içindi..
-‘’tamam’’dedi..Kitaplarla dolu poşeti yavaş,yavaş evlerine götürdü..
Üst katta oturdukları için sesi çok net geliyordu..annesine
-‘’anne bak benimde kitaplarım oldu’’diyordu..
Çocuklarımız değil miydi en güzel yatırımımız..Bitmeyen tükenmeyen yarınlarımız...
Günün yorgunluğu üzerimden akıp gitmişti sanki.Çok mutlu oldum açıkcası..
YORUMLAR
Canim ,
Ne guzel bir yazi idi bir anda okuyup bitti.Bunlarin degerini sen cok daha iyi taktir edersin cunku basindan neler gecti ,neler....Sagol canim cok yararli bir is . Bu zamanda hikaye kitabi ne demek allah razi olsun .
Bak her yazdigin satirlarda nasilda belli oluyor cunku sen kucuk bir cocukken okumaya herseyin iyisini yapmaya duskundun belki yasam sartlarindan dolayi daha fazla okuma imkanin olmadi ama her firsatta baskalarina asilamaya calisman cok ovunc verecek bir hareket.Senin gibi guzel yurekli insanla gurur duyuyorum.Ornek bir yazi idi.
Sevgimle
NILGUN tarafından 5/14/2009 4:20:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
hep diyorum işte.lütfen ama lütfen kullanmadığınız işe yarar ne varsa yardım kuruluşlarına ilaçları sağlık ocaklarına ya da yakınınızdaki ihtiyaç sahiplerine bağışlayın.bunlara çok ihtiyaçları olanlar var.bir küçük oyuncak bile bir çocuğun karanlığına güneş olur.
helal sana da arkadaşım...Allah hayrını kabul etsin inşallah