- 510 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Onu Her Gün Görebilmek İçin
’’ Yaratılmışların içinde en şefkatli yüz anne yüzüdür’’
Şefkat sözcüğü ne kadar güzel ve anlamlı değil mi? O şefkati görebilmek, onun sıcaklığını duymak ve yaşamak herkese nasip olmaz.
Saçları yaşadığı acılardan beyazlaşmıştı,ne belli bir kalacak yeri,ne de yuvası vardı.Anneydi, sokakta bırakılmış bir anne. Onu tanıdığımda mesleğimi kazanmak üzere olan bir genç kızdım. Hep mesleğime başlayınca onu alıp,buralardan götüreceğim, benim yanımda evlat ve yuva özlemini gidersin derdim.
Mesleğimi kazanıp,tayinim çıktığı gün, karşısına geçip:__Ayşe Teyze, gel beraber gidelim,can yoldaşım ol, anam ol dedim.Ama o gelmek istemedi.’’Ben gidersem,oğlumu göremem ki’’ dedi.’’Zaten kızımı diyarı gurbette bir trafik kazasında kaybettim,öbürünü de anasız koyamam ki’’.Ona biraz da hak verdim. O şefkatli yüzünden yaşlar süzülüyordu.Gerçi oğlu bir sokak aşağıda oturuyordu. Ayşe teyze tek onu görebilmek için sahil kasabasındaki o lokantaya bulaşık yıkamak için girmişti.
Her gün sabahın yedisinden, akşamın yirmidördüne kadar lokanta bulaşığını yıkar ve arada bir uğrayan oğlunun yüzünü kapının aralığından görür, yine de mutlu olurdu. O ona yeterdi.
Bir gün hiç beklenmedik bir şey oldu.Ayşe Teyze ; trafik kazası geçirmişti, hastaneye kaldırmışlardı,oğlu evine kabul etmediği için ağabeyim evine almıştı ve durmadan oğlunu sayıklıyordu ve birkaç gün sonra yaralı yüreği ile aramızdan ayrıldı.
O oğlunu görebilmek için benim yanımdaki hayatı geri çevirmişti,ser sefil yaşamış ama oğlu ise son anında bile annesinin o şefkatli yüzünü görmek istememişti.
Yarın anneler günü; işlerinizi erteleyiniz,annelerinizi görünüz.Sakın ama sakın siz de annenizin yüzünü görmek için geç kalmayınız.Zamanın telafisi olmaz.
Tüm dünya annelerinin ;anneler günü kutlu olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.