- 844 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ACI ACIYA, SU SANCIYA.....................................
ACI ACIYA, SU SANCIYA
Öykümüz, orta Anadolulun bir kasabasında geçer. İlk yaşayan kişiden dinlediğim gerçek yaşanmış bir olaydır.
Müteahhit olan kahramanımız kasabada okul yapmak ihaleye girmiş ve kazanmıştır. Okul yeri kasaba dışına yakın kırsal yerdedir. İnşaat daha başlamadan, Plan, proje işlerini yaptırırken. İnşaat hazırlığı için, arsa üzerine iki kamyon dolusu çimento torbaları istiflenir.
Müteahhidimiz Resmi işlemlerini tamamlayıp, inşaat alanına gelmesi 15 gün sürmüştür. İnşaat alanına geldiğinde; çimentolarında gözle görülür eksilme olduğunu tespit eder ve ilgili güvenlik kuruluşuna giderek şikâyetçi olur.
Güvenlik kuvvetleri yaptıkları tespitle işlemlerini tamamlarken, müteahhit onlardan küçük bir ricada bulunur.
Bana sabıkalı bir hırsız bulun buraya gece bekçisi yapmak istiyorum. Der. Görevlililer önce şaşırırlar olur mu olmaz mı derken müteahhit kararlıdır bana böyle birini bulun diye ısrarcı olur. Bir hafta sonra geldiğinde işe başlatacağını söyler.
Bir hafta sonra müteahhit yine bir kamyon çimentoyla birlikte gelir. Çimentolar arsaya boşaltılırken kendisi karakola gider.
Karakol amiri tespit ettiği sabıkalı dolu isim listesini müteahhide verir.
Liste içinden uygun biriyle anlaşıp arsaya giderler, sabıkalıya; vereceği ücreti, yapacağı gece bekçiliği hizmetini anlatır. Sonuçta anlaşırlar.
Gece bekçisine; çimentoları sayıp teslim eder, bu geceden itibaren başlamasını ister.
Bir süre sonra inşaat şantiyesi kurulur, inşaat ekibi çalışmalara başlar, İnşaatın su basman seviyesi bittiğinde müteahhit inşaatını kontrole geldiğinde, şantiye şefine inşaatın son durumu, herhangi bir sorun ve ihtiyacınız var mı diye sorar,
Şantiye şefi, işlerin gayet iyi gittiğini, sorun olmadığını ama ilginç bir durum olduğunu ve bunu anlayamadığını patronuna iletir.
İlginç durum; inşaat başlayıp su basman seviyesi bittiği halde çimentoların hiç eksilmediğini ve bu duruma şaştığını anlatır.
Patron durumu anlamıştır, hemen bana gece bekçisini çağırın der, gelen bekçiye durumu anlatıp sorar; nedir bu hikâye diye, gece bekçisinin cevabı daha ilginçtir;
-“Beyim ben her gece çimentoları tam sayıp teslim ediyorum, gündüz eksiliyor, bende etraftaki inşaatlardan geri tamamlıyorum…”