KİM MÜSLÜMAN
Karslıların mahallesinde oturan bir Yahudi’nin işleri düzenlince adak ettiği kurbanı kesmeğe karar verir.Büyükçe bir koç alıp eve gelir.Ömründe kurban kesmeyen Yahudi nasıl keseceğini bilemez hayvanın sağına soluna bıçak batırmaya başlar.Aradan biraz vakit geçince bu iş böyle olmaz gidip camiden bir Müslüman çağırıp kurbanı kestireyim der.Elinde bıçakla üstü başı kan içinde camiye dalar ve kim Müslüman diye sorar.Cemaatin hepsi imamı işaret eder.İmam hemen atılır:
-Eye kelleş oğlu kelleşler bir iki vakit namaz kıldırdık diye hemen imam mı olduk.der
.Anonimdir.
YORUMLAR
Arkadaşlar;
Yorumları okudum ve bazı dostların fikirlerine katıldığımı beyan etmeliyim..Zira dini konular espri kaynağı yapılırsa kötü noktalara kayması muhtemel neticelere çekilebilir gerçekten..
Ancak şu da bir gerçektir ki; hemde çok ama çok acı bir gerçek...Bizler müslüman olduğumuzu ısrarla haykırıyoruz evet...Ancak ne kadarını hayata geçiriyoruz ve severek dinimizi yaşıyoruz; burası muallak... Biliyorsunuzdur muhakkak ki; "ecnebiye helal müslümana haram çeşmesi" isimli bir yaşanmış hikaye vardır.. Onu da ben atayım buraya, yayınlanmış olabilir belki... O hikayedeki inceliğin doğruluk oranı ne yazık ki çok fazla..Zira; gerçekten de bizler kendi aramızda ki insani ilişkilerde İslâmiyet'in İ'sinden ne yazık ki çok uzağız:(((
Saygılarımla...
Adam haklı ; çünkü bu işi maaş karşılığında yapıyor , yani geçimi için, inancıyla ilgisi olmayabilir. Öyleyse canını kurtarmak için her çareye baş vuracaktır..
Doğduğum köyün hocası, imam hatip mezunu olarak göreve başladıktan sonra, köylünün de desteğiyle görevi sırasında İlahiyat Fakültesi mezunu oldu. Yine köylünün idare etmesiyle imamlığın yanısıra ticaret te yaptı. Kendisiyle samimiyetim vardı. Bir gün bana müftülük teklifi aldığını fakat ticari kazancı ile karşılaştırdığında cazip bulmadığını ve müftülüğü reddedip köydeki imamlığa ve ticarete devam ettiğini kendisi anlattı. Ben çok tuhaf bulmuştum o zaman. Fakat şimdi anlıyorumki inanç başka, geçimiçin yapılan imamlık başka şeymiş.
Fikret TEZAL tarafından 5/5/2009 9:06:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aslında biraz düşünürsek koca bir taş var..
Biz unuttuk sanırım, dinimize sövenin müslüman olduğunu..Yoksa ne bilir adam müslüman ne demek ? Kime müslüman denir ?
Ne diyoruz bu yazıya amaaannn sende altı üstü fıkra..
değil efedim basbayağı koca bir taş........
taş ama cinitaş değil :))))
Saygı ve sevgimle değerli Şair dost..
Düşündüren bir fıkra...
Ehh anlayana !
hüzünlüşarkım tarafından 5/4/2009 11:47:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
ASKIN21 size katılıyorum.
Burada resmen aşağılama ve alaya alma var.Ekleyen dostun değil ama bu fıkrayı bu şekilde ortalığa yayan kişinin art niyetli olduğunu düşünürüm.
Ne demek.Koskoca cemaatte kimse Müslüman olduğunu kabul etmiyor.Neden camideler o halde?Yahudi camiye girip neden kim Müslüman diye bağırsın?Siz hiç camiye giren ve namaz kılan bir Hıristiyan gördünüz mü?
Tonlarca soru çıkar.Ve tek cevap gelmez...
Kimse yazmamış ama ben yazayım:
Elhamdülillah ben Müslümanım.
Sözüm, fıkranın sahibinedir.Umarım az da olsa sözlerimden ekleyen de nasibini alır ve bu konuda ayıkır.
Saygı ve sevgilerimle...
Hoş bir fıkra ama umarım yanlış düşüncelere sevk edilmez bu anlatımınız.....Yalnız efendim rica ederim Dini hususlarda bir takım konulara dikkat ve özen yükümlülüğü ile hareket etmekte fayda vardır....Malum ölümlü dünya....Ahirette bunun hesabını asla veremeyiz....Rabbim bize huzuruma ne ile geldin diye sorarsa CEVABINIZ NİCE OLUR ACEP.....