- 1141 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAK ASASIM YOK
Bayrammış...
İlk defa bir bayramda bayrak asasım gelmedi nedense.
1 Mayıs bildiğimiz gibi bayram ve resmi tatil ilan edildi.
9 Mehmetçik bombalı saldırıda hayatını kaybettiğinden beri camımda asılı olan bayrağın,1 Mayısda da asılı kalmasına gönlüm razı olmadı, toparlayıp dolaptaki yerine koydum.
Nasıl hiç kimse bize sormadan, önceden ilan etmeden, ansızın Mehmetçiklerimizi şehit ediyor da, bizi aklımızda yokken bile bayrak asmak mecburiyetinde bırakıyorlarsa, birilerinin de "Bugün bayram, hadi gülün oynayın bakalım, kutlayın bakalım" diye yeni bir resmi bayram ilan ettiğinde de kendimi bayrak asmak zorunda hissetmem gerekmez miydi oysa?
Bayramlar, resmi tatiller ülkeler için önemli olan günlerde kutlanır.1 Mayıs böyle bir gün müdür bilemiyorum ülkenin bütün insanları için.
Geçmiş tecrübelere bakıldığında, bırakın bayram olarak kutlamayı, asla hatırlamayı istemeyeceğimiz bir gün gibi geliyor bana.
Silahlar, molotof kokteylleri, sapanlar, çelik bilyeler, yüzü maskeli militanlar, bankalara,işyerlerine acımasızca saldıran kin ve nefret histerileri, bayramdan çok kalkışmayı çağrıştırırdı bana hep oysa.
Emek elbette kutsaldır, onurdur, hayatını emeğiyle kazananın gururudur.
Kutlanmalıdır elbette isteyenler tarafından da.
Ama her güzel şeyi kutlamak için resmi tatiller, bayramlar ilan etmenin mantığını çözemedim.
Analar, emekten daha mı az kutsaldır?
Ya da babalar?
Aşk ya, emek kadar kutsal olabilir mi?
Barış?
Şeref, onur, insan hakları..?
Bu bayramın 1 Mayısda kutlanması zorunluluğu bizim hiçbir milli değerimizle örtüşmüyor.
ABD de başlayan, daha sonraları her nasıl olduysa özellikle komunist ve sosyalist ülkelerde daha çok sahiplenilen, dünyanın bir çok yerinde de yine zaman zaman olaylarla, çatışmalarla kutlanan (!) böyle bir günü bağrımıza basmamızı bizden beklemek çok değil mi?
Diğer benzer dış kaynaklı, ama en az 1 mayıs emek bayramı kadar önemli günler gibi tatil günlerinde kutlansa olmaz mı?
Anneler günü, babalar günü, sevgililer günü, kadınlar günü vs. için resmi tatile, bayrama gerek yok.
Dileyen kutluyor, değerlendiriyor bu günleri.
Emek bayramı da Mayısın ilk pazarı kutlansa ne olurdu mesela?
Biz de, Taksim anıtında Atatürkün tepesine tüneyip, üzerine Che Gueveralı bayraklar asmaya yeltenenlerin kutladığı bir bayram için, zaten ürkekçe elimizin uzandığı bayrağımızdan, elimizi yanmışça geri çekmeseydik?
Siz olsanız bayrak asar mısınız bu bayramda?
YORUMLAR
Sevgili Erol Başcı ülkemizde insanlarımız sağcı solcu diye guruplara ayrılmış daha doğrusu sağ görüşlü sol görüşlü idik bir yaşa kadar
Ülkede olanları gördükce ben kendi kendime ben şimdi neyim sağ görüşlümüyüm sol görüşlümü diye sorduğum çok oluyor Ortalardamıyım onuda bilmiyorum. Bazan çok aşırı bir sağcı oluyorum bazanda çok aşırı solcu bazanda ılımlı
Ülkemenfaatleri sözkonusu olunca benim sağım solum belli olmuyor
Ülke menfaatleri söz konusu olunca çoğu kez kalemimin ucu çok sivri oluyor
Bir mayısı neden kutluyayım etrafı yakıp yıkmak içinmi ,yoksa bayrakları yakmak polise taş atmak içinmi fazla uzatmayacağım
Ben bu Ülke için kanımı akıttım Ülke sınırlarında ülkenin bütünlüğüne göz dikmiş vatan hainleriyle çatışırken yaralanmak Gazilikse ben gaziyim maaş almayacak kadarda gururlu bir Gazi.
Oğlum şuan asker askere giderken asdığım Bayrağı bir mayısta bende indireceğim
Çünkü benim Bayrağımın şanı var şerefi var
Bir mayısta sağı solu savaş alanına çeviren şerefsizlere gölge olmasın diye asmayacağım.....
................Erol BAŞCI.......selametle kardeş
Stalin gibi , lenin gibi , insanlara kan . gözyaşı getirmiş kişilerin fikir babası olarak ölçü alındıgı, ahlaksız felsefelerin bir yansımasıdır 1 mayıs..Emeğe ve emekçiye hepimiz saygı duyarız, zira emek kıtsaldır..Lakin burjuvaların koltuklarını sağlamlaştırdıkları bir gündü 1 mayıs...Keşke öyle olmasaydı...Sevgilerle Erol baba...
tunar2019 tarafından 5/5/2009 12:05:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
Birgün önce Vatan evlatları Şehit olmuş kimin umurunda. Hain pusu kurmuş fidan boylu yiğitlere kimin umurunda, bayram benim bile değil yabancı diretmesi kimin umurunda..
Yazık, O gencecik fidanlar için toplanmalıydı bu kalabalık. Bayraklar şehitlerimiz için gönlereden yarıya inmeliydi. Bir anne olarak düşünmüyorum bunları bir insan olarak düşündüm.Uyguladım.Bayrağımı aldım yüreğime astım. Emekçi ! İnsan değil mi ? Hak alıcakmış böyle bir kutlama yapınca o hak alınıyor mu? 77 de ölen arkadaşlarını anmak mı ? Şehitlerle birlikte anılabilirdi. Davul zurna nesi ?
Zaten hiç anlamıyorum ve anlayamamda. Birileri ağlarken, güleni oynayanı nasıl insan sınıfına koymalı..Sanki sevindiler yas olan yüreklere..
Bu ne biçim anlayış. Bu ne vurdum duymazlık. Şaşarım bizi bu kadar duyarsız yapan değersiz değerlere !
Samimi paylaşım için teşekkürler..
Saygımla..