- 2102 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nerelerde Sollama Yapılmaz
NERELERDE SOLLAMA YAPILMAZ
Bütün trafik kurallarında olduğu gibi hatalı sollamalarda da alt yapısı oluşturulmuş, ahlaki değerlerle eğitilmiş sürücülerin kara yolunda kaza yapma oranlarını aza indirgemek mümkündür Sollamanın yasak olduğu yerleri şöyle sıralayabiliriz.
1-Virajlar ve tepe üstleri: Görüş mesafesinin kapalı olduğu yol kesimleridir. Bu mevkilerde öndeki aracı sollamak ölüme “ben geliyorum” demektir.
2-Kavşaklar: Buram buram saygının olması gereken yol bölümleridir. Yaya ve araç trafiğinin yoğun olduğu paylaşmayı gerektiren yol kesimleridir. Bu mevkilerde öndeki aracı sollamak kazaları davet etmektir.
3-Yaya ve okul geçitleri: Okul kelimesinin kullanıldığı bir cümle gonca gonca güllerimiz olan çocuklarımızı hatırlatır. Evden okula, okuldan eve dönerlerken aniden yola çıkabileceklerini düşünerek bu mevkilerde kendi çocuklarımızı hatırlayalım. Yaya geçidinde geçmekte olan bir yaşlı amcayı, teyzeyi gördüğümüzde kendi anne ve babamızı hatırlayalım. Biraz yavaş seyretsek olmaz mı? Güllerin gülü Hazreti Muhammed diyor ki: “Merhamet etmeyene merhamet olunmaz.”
4-Demir yolu geçitlerinde: Kontrollü veya kontrolsüz (bariyerli veya bariyersiz) kavşaklardır. Bu mevkilerde de hatalı sollama yapmak tehlikelidir.
5-Köprü üstlerinde: Gidiş geliş (iki yönlü) yol olarak kullanılıyorsa yolun daralan ve banketi olmayan yol bölümleridir. Sabır gereklidir. Azıcık yavaşlayınız.
6-Trafik işaret ve levhaları ile yasaklanan yerlerde: Bu işaretleri görünce mutlak suretle hızımızı azaltmalıyız. Kara yolunda normal akışın dışında değişiklik var (yolda çalışma, heyelan, kaza var, ilerisi daralan yol gibi). Biraz dikkatli seyretmeye ne dersiniz?
7- Alt ve üst geçitlere yaklaşırken de önde seyreden aracı sollamak tehlikelidir.
Sevinçlerimizin daimi olmasını istiyorsak, Lermontau’nın sözüne kulak verelim:
“SEVİNÇLER UNUTULUR, ELEMLER ASLA”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.