- 522 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YALNIZ DİYARLAR İÇİN BİRAZ İLGİ
Ah ah yine aynı konular.Yine türkiyedeki eğitim sorunları.Ben bu sefer türkiyeyi es geçip Hakkariye değinecem.Çünkü Türkiyenin durumunu hepimiz biliyoruz ama Hakkari gibi kendini köşede bulmuş,arayanı soranı olmayan bir kent.
Sessiz,içine kapanık hep başkaları tarafından yönetilen bir kent.Bununla birlikte bir çok sorunuda çıkıyor.Özellikle eğitim sorunu Hakkarinin başını ağrıtanen büyük sorun.Çünkü gerçekten büyük sorun.
Ben Hakkaride şu an okuyan bir öğrenciyim.Bizden iyi bilen bulunmaz çünkü sorunu biz öğrenciler yaşıyoruz.
Hakkaride geçen sene toplam olarak yaklaşık 700 öğretmen gitmiş ve yerlerine sadece yarısı yani 350 öğretmen atanmış.Bu, sorunu en güzel açıklığıyla ortaya çıkarıyor.Şu an bulunduğum okulda aynı durum söz konusu bir Anadolu Lisesi olmasına rağmen sadece bir coğrafya,bir tarih,bir felsefe grubu öğretmeni ve birde matematikçi var.Ama normalde her braştan en az iki öğretmen bulunması gerekir.Bir çok ders boş geçiyor bizim okulda.Eğer bu okul böyleyse ve birde anadolu lisesi ise diğer okulların durumunu siz tahmin edin.Bu kadar eğitim sorunu yaşayan bir kent ÖSSde 2007 yılında Türkiye sonuncusu olmuş 2008de ise sondan ikinci oluyor.Bunun en büyük nedeni öğretmen eksikliğidir.Çok açik ve net olarak görünüyor.Devletin,özellikle Hakkari ve hakkari gibi eğitim sorunu yaşayan kentlere daha çok ilgi göstermesi gerek.Ayrımcalık değil sadece ilgi,gösterdiği taktirde bu sorun düzelecektir.
Geçen sene Türkiye geneli proje yarışmasında Hakkaride çıkan bir proje Türkiyede ilk üçe giriyor.Bu kadarsorunun içinden eğer böyle başarılar kazanılıyorsa şapka çıkartmak gerek.Çünkü o arkadaşlar her türlü zorluğa karşın böyle bir başarı elde ettiler.
Bir yerde öğretmen olmadığı zaman öğrencilerde başı boş dolaşır.İnternet cafelerde,playstationlarda oyun oynarlar.Bunu engelleyecek olan yine biziz.Ama biz öğrencilere en azından destek lazım.Aksi taktirde bu mücadele başarıya ulaşmayacaktır.Tek isteğimiz var hakkari için o terkedilmiş, unutulmuş kent için.Biraz ilgi.....
Evet biraz ilgi çünkü Hakkari ve bütün şehirler bunu haketmiyorlar,Her yer ve her insan en iyisine layıktır.
Ben batıdaki bazı kişilere de değinecem ama bazıları hepsi değil.Çünkü herkes hiç bir zaman iyi yada kötü olamaz.Bir toplum içinde iyide olan var kötü oland var.Ben başkalarına yardım etmeyen kişileri eleştirecem.Darılmasınlar çünkü gerçekler acıdır.Batıda bir çok işadamı ve zengin kimseler var.Sadece kendilerini yaşatıyorlar.Ama birde dönüp kendi etraflarına baksalar böyle bir şeyin olmadığını görecekler.Böyle eğitimsiz ve eğitim sorunları yaşayan yerler için en azından biraz yardım etmeleri gerekir.
Bütün paralarını istemiyoruz.Sadece bizim kitap eksikliğimizi biraz gidersinler o kadar.Çünkü okuyacak bir kitap bulamıyoruz.Bu kaderine terkedilmiş kentte.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.