- 1783 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
9 - DEFİNE
Onur BİLGE
Bir sorunumuz olunca Necmettin Dede’ye giderdik. Güngörmüş, bilge kişilikli bir ihtiyardı. Akademinin karşısında, sokak içinde, ahşap, yıkık dökük, belki de kendisi gibi asırlık, çok geniş, iki katlı, altı odalı, iki salonlu, çift mutfak ve banyolu, arka taraftaki ortası havuzlu ağaçlarla gölgelenen, çiçeklerle gülümseyen güneşli bahçesinde; kileri, kümesi, hattâ kuyusu bile olan eski konaklardan olmasına rağmen, kullanılamayacak hale geldiğinden sudan ucuza tuttuğu bir evde otururdu.
Buraya üç ay kadar önce taşınmış; çok yaşlı ve hasta olduğu için bakımsızlıktan harabeye dönen bu koca binanın tamamını kullanılır hale getirememişti. Küçük bir kilim, tek kişilik sünger yatak, bir sandık kitap, tahta bavul, elektrik ocağı ve üç beş parça mutfak kabından ibaret olan eşyasıyla sağ taraftaki ilk odaya yerleşmişti. Girişte, sonradan yaptığı, sağ duvara dayalı uzun bir tezgâh vardı.
Bir gün bu sokaktan geçerken
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 1
SEMİRAY - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
"Harabat ehlini hor görme zâkir / Defineye malik viraneler var.”
Yazınız aslında bu güzel sözün tam bir açıklaması olmuş. Bunu anlaşılır, sade anlatımınızla süslemişsiniz..
Gerçekte hiç bir insan kahvaltı etmeden evinden ayrılmamalı. Bence hayatta başarının sırrı buradan geçiyor.
Bir de televizyon ve benzeri teknolojik aletlerin esiri olmamayı da öğrenmeliyiz tabii..