- 1154 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Nurettin Rençber için bir kaç söz...
gecenin tortusudur düş
güneşi ördüm sabahın mermer başına
bir şarkı başladı bittiğim yerden
sesinde yağmur
bölüştük maviyi güvercin payı
hepimiz aynı telden
İki diken arasından mavi sızıyor aşk. Bir tutam gökyüzü Rençber’in elleri. Meydanda yalınayak düşler kaldırım öperken, dokunduğun bütün köşe bucaklar ağlıyor. Bir umuttu üşüyen kendi saklambacında, geceye türkü düştü ve güneş sobelendi. Sabahını gördük ayrılığın, uyurken çocukluğumuz peri annenin dizlerinde. Büyüdükçe yeni dünya çizdik küflü insan ellerimizle ve bütün periler kirlendi. Bağır ozanım… Toprak deniz olur mavi aşkına, dünya cennet. Sesindir yangın eden bir kıvılcım yüreği.
Yardan gelen mektup gibidir bağlamanın teli. Sevda dediğin başını duvara yaslamaz. Aşılacak dağı vardır her yolun, yürüdükçe Şirin olur, taş kesilir el uzattığın her imdat ama hiçbir aşk usanmaz. Diline bahar konmuş bir insanın neresinde yaşar ölüm. Kim unutur kendini bir selvinin gölgesinde. Üzümken, sesinde şarabı gördüm. Bize aydan haber getir ozanım… Sen yürüdükçe, kalem tutan elimle bir aşk boyu “yürürüm”.
Bölüştük yalnızlığı giden ve kalan. Küstürme kapını, pencerenden gün doğar. Dicle bizi bekler tütün loşluğunda, bütün aynalar yüzündür “ciran”. Tenine dünya batmış bir uykunun düşüyüm, terinde çocuk dolusu masal. Bilirim her aşk bahçesinde gül beslemiyor. Koca dünyayı içtin gurbet fincanında, telvesinde Adıyaman. Bize memleketten omuz getir ozanım… Söz dediğin yağmur olur, fırtınayı bilmez. Eylülün dalında “ayrılık vakti”, mayısa bir kazma kürek. Konuş… Güvercinler yalan söylemez.
Ferhad Gülsün
(Nurettin Rençber - Yalnızlık Yurdun Olur - Albüm Kapağı)