- 796 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
öğretmene ders tanrıdan 1
saz ovasında aylar süren bekleyişte köyde çıldırmak üzereydim. aşk parasızlık ölesiye iş anlayışsızlık dedikodu perişandım..sınav tarihi geldi evraklar kaybolmuş meb de çıldırmış
ilk karşı koyanı sol elimle boğacaktım..ama herkes boyun eğiyor hıncımı alacak birini bulamamıştım,,ankarada melek pervin hanım ve arkadaşı erkek fatma perrin hanım sayesinde sınava GİRDİM VE KAZANDIM..personel genel müdürü n.PAKDİL abinin yanına gittim.sıvas ve erzurum haricinde her yere razıyım dedim..olmaz dedi .bayrağın dalgalandığı neresi çıkarsa gideceksin.enkorktuğum yer sivas şarkışla altınyayla çıkmıştı.
acıyurtlu mihrali beyin torunlarının duası tuttu.soğuğun merkezine gitmeyi anarşinin
merkezine tercih ederdim .nasibmiş.
sivas milli eğitim müdürü mehmet gökçen çabuk gel dedi.nevzat pakdil bütün devletimizin imkanlarını elimize verdi sağolsun.sonsuz güç sahibiydim.her yerde saygı görüyordum.19.02.1986da göreve başladım.bir anda altınyaylada aşırı sevildim.
tabiiki kimilerininde hedef tahtası olduk.allah devlete zeval vermesin bizi korudu.
yeni öğretmenlere göre biz formasyon olarak çok eksiktik o tarihte şimdi anlıyorum..
ama ben sıradışı öğreti dışı allah vergisi şefkat ve merhametimle bugünki anlayışa yakındım.zeberrut öğretmenler beni disiplini bozmak öğretmenlik mesleğini ayağa düşürmekle suçluyordu.üç genç öğretmen ve ben ayrı gurup oluşturduk..herkese rağmen
güç bizdeydi.zaten her dersi biz veriyorduk. her dertle biz ilgileniyorduk.diğerleri fiş toplama dedikodu ayrımcılık memlekete darbe vuracak ne varsa bilmeden yapıyolardı.
çoçukların katiliydi.kasaplardı.en çok onlarla ve onların yellediği siyaset baronları ile uğraştım..hepside kar yığını gibiE ridi yok oldU zamanla.
o katillerin elinden kurtardığım öğrencileri anlatacağım size.
muammer ve isa ağca
kastamonulu necati ılgaz
ve diğerleri
fenci matematikçi sosyalci türkçeci adeta sıfırcı..
çocuklar benim derste 90 100 alır onlarda bir..benimle alay ederler..
müdür beyden orta okul fenleri istedim fen ci yorgun dedim..sağolsun verdi..çocuklar canavar gibi.7 den aşağı alan yok..din kül ve ah bil öğ ..nasıl başarılı olurdu...
çocukları arkadaş bey olarak görerek.
bir gün isa ile muammerin babasını okula çağırdım ..adam ezilmiş mahsun tıbkı babam gibide bunlaı okutacam..göynemi satacam yine de diyosdu...
ciğerlerim azıma geldi..okumazlar diyemedim..isa yı sana yardımcı al muammer okur ..
onu ben okutacağım edim çaresizlikten ağlayarak.sıfırlık bir öğrenci ve giyimi berbat.
adam sevinerek gitti..oğluna der memet hoca sana okur dedi sen beni onurlandırdın oğlum der öper okşar..
sabahın 7 si benim kapıda muammer bekler..BABASINI KAYBETMİŞ ÇOCUKLAR GİBİ ETEĞİMDEN TUTAR OKULA OKLDAN EVE..BEN İM MUAMMER OLDU ARTIK.
----İLK SINAVI ATTİLA KORKMAZ YAPAR İNANAMAZ MUAMMER SEKSEN ALIR..
----AHMET EKİNDEN YÜZ ALIR.HAVVA ALP TEN YETMİŞ ALIR..
O NA HAKARET EDENLER İNSANLIĞINDAN UTANIR...O GÜN ÜLKEMİZ YEDİ KASABINI KAYBEDER VE YEDİ ÖĞRETMEN KAZANIR..
BİRLİK ÖĞRETMEN ÇOCUĞU NECATİ ILGAZIDA adam eder mehmet orta...
----HER ÇOCUĞUN BİR KİLİDİ VARDIR ONU AÇTIMI GERİSİ GELİR...
23 YILDIR HER YENİ ÖĞRETMENE BUNU ANLATIR...
SAKIN SENDEN ADAM OLMAZ DEMEYİN NE OLUR..KARIŞMAYIN DAHA İYİ...
sevgili okurlar yazıdaki eksiklikler mazur göreceğiniz nedenlerden ötürüdür..
öğretmenlere buhtan etmeyin..mesajı alınız yeter..saygılarımla...