- 1177 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
NEFSİNE ESİR OLAN ASLA ÖZGÜR OLAMAZ..
HZ.Ali(r.anh)nin,hayatımıza felsefe olacak,örnek olacak bir davranışıyla başlamak istedim bu yazıma…
Bir rivayete göre uhud,bir rivayete göre hendek savaşı sırasında,HZ.Ali kafirin birini yakalayıp yere yatırıyor,tam kılıcını saplayacakki,kafir,hz.Ali’nin yüzüne tükürüyor.HZAli kafiri yerden kaldırıyor,serbest bırakıyor.Soruyorlar ya Ali neden serbest bıraktın,neden öldürmeden salıverdin?
Hayatımıza felsefe olacak cevaptaki muhteşemliğe dikkat edin lütfen..diyor,ki hz.Ali,ben o kafiri ALLAH için öldürecektim,ama o benim yüzüme tükürdüğünde,kafirle benim arama nefsim girdi,o an onu öldürseydim nefsim için öldürmüş olacaktım,nefsime yenik düşecektim,onun için salıverdim,onun içindir ki serbest bıraktım buyuruyor.ve buda bir rivayettir,öldürmediği kafir sonradan Müslüman oluyor,İslam saflarına katılıyor..Biz yapabilirmiydik sizce,yoksa kılıcı yüzümüze tükürdüğü için bir değilde birkaç kezmi saplardık.
Ne erdemli,ne muhteşem bir davranıştır bu,ki hz.ALİ hiddetiyle heybetiyle tanınır.Bu hiddete dur diyecek,bu nefse gem vuracak kadar gücü düşünün artık..
NEFSİNE ESİR OLAN,ASLA ÖZGÜR OLAMAZ,ÖZGÜRLÜK:NEFSİNİ ESİR ALANLARA ŞAYESTEDİR.. Özgürlük Hz.Ali gibi nefsine yenilmeyenlere haktır. Nefis şeytanın insanlar üzerinde kullanacağı ve vakit saniye kaybetmeden kullandığı en büyük silahtır.Kendi içimizdeki nefsi esir almadığımız müddetçe,özgürlük bize çok uzak olacağı gibi,nefsimize esir olduğumuzu unutmamak gerekmektedir.
Şimdiden yaklaşan ramazan ayının kritiğini yapan ve havaların sıcaklığından şikayetlenen bir nefis bizdeyken ,özgürlüğü bir yana bırakın,nefsimize olan esaretimizden kurtulursak ne ala..birkaçgün sonra girecek olan mubarek ramazan ayında,birnebzede olsa nefsimizi dizginleyebiliyor,nefsimizin esaretinden kurtulabiliyoruz.Bu özgürlük bize neler yaptırıyor isterseniz kısaca sıralayalım..
11 ay cumadan cumaya istisna,her akşam camiye teravih namazına gidiyormuyuz.
11 ay komşumuz aç yatarken,mübarek ramazan ayında artık yatamıyoruz,
11 ay ramazan ayına göre cimri,ramazan ayında cömertleşiyoruz,sadaka fitre infak zekat derken,bir bakmışsınız umulmaz bir şekilde atağa kalkmış bir müslümana yakışır bir şekilde hareket etmeye başlıyoruz..Bunların sebebini hiç düşündünüzmü?? Neden diğer aylar ramazan ayındaki kadar cömert değiliz,yada neden ramazan ayında kıldığımız namaz kadar diğer aylar namazımızı kılmıyoruz.Bunların nedenini hiç düşündünüzmü? Bu soruyu mantıklı bir cevap alana kadar kendinize sorun lütfen..11 ay nefsine esir yaşayan bedenimiz,esaret ve zilletdenmi kurtuluyor acaba ne dersiniz..Yada mubarek ramazan ayında,nefsimizle çok büyük görünen oysaki çok küçük bir cihada girerek özgürlüğümüzümü kazanıyoruz..Hani demiştik ya nefsine esir olan asla özgür olamaz diye,yoksa nefsimizi esir alarak kendi özgürlüğümüzü mü kazanıyoruz..Kim bilir belkide bu özgürlüğün simgesidir bu cömertliğimiz..Belkide dine daha yakın hareket etmemiz,nefsimizle girdiğimiz savaştan galibiyetin zafer çığlıklarıdır..Evet,evet bu olsa gerek..Bu olsa gerek nefis denilen şeytanın üzerimizdeki etkisini yitirdikten sonraki çizelgemiz..
11 ay nefse esir,1 ay özgür olan bedenlerimize şu soruyu sormak kaçınılmaz oluyor.Neden diğer aylar bu kadar cömert değiliz,neden diğer aylar dine daha yakın saflarda görünmüyoruz..Yoksa bu esaretten memnun,nefsime ne dersem onu yapıyor,nefsimde bana ne derse bende onu yapıyorum mantığıylamı hareket ediyorsunuz.İşte burada kaybediyoruz,neyimi CENNET İ ,ALLAH’ın sevgisini ALLAH’ın güvenini,ALLAH’ın bereketini,sünnetleri terk ederek resulun şefaatini kaybediyoruz..Artık şu yüzümüze tüküren,olumlu olumsuz arkamızdan haksız yere laf konuşan,nefsine esir olan bedenleri İslam saflarına katma zamanı geldi diye düşünüyorum..Herkesin bir terazisi var,,unutmayın ki HAKKINDA BİR TERAZİSİ VAR..Unutmayın ki günahlarımızla sevaplarımızla birgün hakkın huzuruna çıkacaz..Nefsimizi esir almış bir bedenle hakkın huzuruna çıkmak nihayi hedeflerimizden olması gerek…mevlam nefsine esir düşmüş bedenlerden ırak tutsun tüm Müslüman yürekleri…
Ölüm tarihimizi bilseydik yada hangi vesileyle öleceğimizi o tarihe kadar ki yaşantımız şuan ki yaşantımızla aynımı olurdu..Yada dr.a gittiniz en fazla 6 ay ömrünüzün kaldığını size tahmini söyledi,son aylarınızda ki yaşamınızla şu anki yaşantınız eşdeğermi olurdu..Yani bu bir pazarlık değil olamazda zaten,fakat dinimizi bilhakkın yaşamak için illada bir hastalık bir musibetmi gelmesi gerek diye bir soru yöneltseniz kendinize cevabınız ne olurdu. Y ada hala dünya malından geçemediğiniz nedir,nedir bukadar,sizi dinden uzak tutan
Yakın vilayetlerden birinde yaşayan esnafın biri ölüm döşeğindedir,çocukları başında babasının son anlarında son görevlerini yerine getirmenin hazırlığındalardır.Son anlarındadır adam,inleyerek sorar büyük oğlum Mehmet buradamısın?evet baba sıkma canını buradayım yanındayım.ortanca oğlum Hüseyin sende buradamısın?evet der ortanca oğlu Hüseyin evet babacım buradayım,küçük oğlum fatih sende buradamısın oğlum diyerek inlemesi artar adamın.Fatih ewet babacım buradayım rahat ol der.Adam hanımına döner hanım sende buradamısın ewet bey buradayım yanında rahat ol hepimiz buradayız der.Adam derin bir nefes alır,ve son sözünü söyler..Utanmaz,arlanmazlar madem hepiniz buradasınızda dükkana kim bakıyor…
Nefis işte ölüm döşeğinde bile yakamızı bırakmıyor bu bir fıkraydı ama nefsin gücünü bu fıkrada bile görebiliyoruz.
Dünyada ne kadar canlı var onun rızkını temin eden mevlaya kul olacaksın,bir hurmayı bulup sahur eden,bir hurma bulduğunda yarısını paylaşıp diğer yarısıyla iftar eden Resul’un ümmeti olacaksın ve cimri olacaksın,yapmayın Allah aşkına bu bizi çok çirkinleştiriyor.
Siz etrafınıza nasıl davranıyorsanız ALLAH da size öyle davranıyor.ALLAH her şeyden evvel cömert kullarını seviyor.Keza cennetin firdevs kapısından önce peygamberler sonra şehitler sonrada cömertlerin gireceğinin garantisini bile veriyor yüce mevlam..
Mübarek ramazan ayına yakın olduğumuz şu süreçte,ben nefsini esir almaya hazırlanan,nefsini esir almaya,kendini hazır hisseden cesur yürekli,Müslüman yürekli dostların ramazan ayının hayırlara vesile olmasını niyaz ediyorum..
UNUTMAYINIZ Kİ……
NEFSİNE ESİR OLAN,ASLA ÖZGÜR OLAMAZ,
ÖZGÜRLÜK NEFSİ ESİR ALMAKTAN GEÇER……….
Sevgilerimle……