- 1358 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TRABZON’DA, BİSİKLET SPORU
Bir il düşünün ki; sporda, kendini dünyâya tanıtmış...
“Dünyâ futbol târihi haritasında; Türkiye haritası üzerinde işâretlenmiş iki ilden biri, Trabzon’dur...” Spor kulübü olmanın şartlarından biri de, değişik spor branşlarında şûbeler açmaktır. Trabzonspor, bünyesinde barındırdığı şûbelerine, bisiklet sporunu ne zaman katacak?.. Boks, güreş ve hentbol dallarında, Trabzon Belediyesi’nin katkıları ile başarılar, ard- arda geliyor... Trabzon’da vaktiyle, her spor kulübünün bir bisiklet takımı barındırdığını öğreniyoruz...
Trabzon futbol takımları, zaman içinde bu daldan geri çekildikçe çekildi ve bizlere bir şey kalmadı... Geçen, 50 yılın ardından bir, Doktor Tarkan Kalaycıoğlu (Tarkan Hoca: Trabzon, Bisiklet Sporu İl Temsilcisi) hareketi ile Trabzon’da başlayan bisiklet sporundaki canlanma; bitmiş bir bisiklet sporu rûhunu, gençliğe yeniden tanıttı... 4-5 yıl kadar sürdürdüğü başarılı çıkışının meyvelerini; iki bisikletçimizin BRİSA’nın Bisiklet Spor Kulübü tarafından, Behçet Usta ve Orhan Şahin’in maaşlı olarak takıma alınmasına ve bu Lisanslı bisiklet sporcularımızın Türkiye çapında birincilikler ve Balkanlar’da, dereceye girmesinde elbette büyük payı vardı.
*Geçen yıl, 01 Ağustos 2004 Pazar günü, Trabzon’da yapılan son bisiklet yarışı, aradan 12 aydan uzun bir süre geçmesine rağmen, amatör dalda bir “Bisiklet Halk Yarışı” yapılmaması beni ve benim gibi bisiklet tutkunlarını, ziyâdesi ile üzüyor...
Tekerlek döndürmek değildir ki amacımız, unutuluyoruz!... Kırk yaşın üstünde, yirmiye yakın bisikletlimiz var. Bu gözlemim; sâdece, çok yoğun şehiriçi trafiğinde içinde cesâretle dolaşanlardan bir kısmı... İlçelerde ve çevre illerimizdeki bisiklet âşıklarını, kim toparlayıp; “Gelin bakalım arkadaşlar; sizinle, bir bisiklet takımı kurup- çalışmalar yapalım...” diyecek?!. Var olan ancak fark edilemeyen bu serveti, gün yüzüne, kim çıkaracak?...
Sporun, tek değneği olmaz!.. spor, benim hoşlandığımdır. Şartlandırıldığım, değildir... Veleybolü sevene saygılıyım, ister hangi spor branşını sayarsanız sayın hepsini, saygı ve övünçle karşılıyorum... bundan bir- kaç yıl önce, Trabzonumuz’da, ikincisi yapılan Trabzon Atlı Cirit Oyunları’nın şehir turu dâhil, müsabaka öncesi ve müsabakasını çok sayıda fotoğrafladıktan sonra, Erzurum- Et Kombinesi ve Erzurum- Yavi Beldesi, Atlı Cirit takımlarının adreslerine o günkü spor etkenliklerinin haberini yazan tüm Trabzon Gazetelerini, posta ile adreslerine yollama ücretini peşin ödeyerek gönderdim. Bu benim, Trabzonluluğumun küçük bir görevi idi.
Yaptığım basit araştırmalara göre Trabzonlu, Bisiklet Sporuna; futbolun yanında bu spora da büyük önem verirdi. Trabzon basınında, çalışmalarım sonucunda; geçen yıl yayınlanan bisiklet spor târihinden birkaç örnek haber yeraldı. Trabzonspor’dan herkes bir şey bekliyor... İsteyen çok, veren az olursa, bir hizmet; görevini yerine getirmekte zorlanır... Başarısız olur. Öyle bir sistem geliştirip- Halka sunmalıyız ki; kişi, kendine verilecek hizmetin bedelini peşin ve gönüllü olarak ödesin... Bu konuda, bisiklet sporunu sevenlerden oluşacak bir birlik ve edinilecek maddî imkân ile güzel şehrimizde, yeniden; târih yaşamak ve yaşatmak zor olmayacak... Birliği sağlamak için önce, çağrı yapacak kişi ya da kuruluşlar harekete geçsin.
Trabzon’da, düzenli olarak yapılan bisiklet yarışmalarında, bugüne kadar en büyük hediyeyi veren tek kuruluş: Güney Bisikletçilik, olmuştur. Uydu yayınlarındaki bisiklet yarışlarına baka- baka, millî meselemiz olan bisiklet sporunda ileri atılmamız; önemli olan bu ihtiyâcı giderecektir... Bisiklet sporunu naklen sunan tv. kanalları, yarış sırasında, helikopterden yaptığı, din reklâmını kendimize kızarak, seyretmek zorunda bırakılıyoruz!.. Türkiye’de, reklâm sponsorları bu konuda elbette boş duruyorlar. “Helâl Mal” reklâmları ile bu spora katkı sağlayacak müesseseler çıkmayacak mı?..
Bu güne kadar bisiklet sporuna katkı sağlayan Trabzonlu firmaların, daha ciddî birleşimlerinden oluşacak ve güçlü, ancak sürekliliği olan bisiklet yarışları düzenlenmesini; 11 yaşından 80 yaşına kadar tüm bisiklet sporu gençlerinin önünün açılmasını; O’nlar adına lisanslı bisiklet sporcuları olarak duyuruyoruz. Saygılarımla.
...
Not: Bisiklet sporu ile her yaşta sağlıklı ve sürekli uğraşanların, bulundukları yerin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nden bilgi almalarını ve kolaylıkla Lisans kayıtlarının yapılacağını hatırlatırım. Türkiye’de, bisiklet sporcusu sayısının tesbîtinde de faydalı olacaktır.
Kadir Yeter. TRABZON.
*: Trabzon Türksesi Gazetesi’nin 9.9.2005.2005 Cumâ gün ve
109815. sayısının 5. Sayfasında yayınlanmıştır.
YORUMLAR
kusura bakmayın konuyla ilgili değil.ama trabzon adını duyunca gözlerim yaşardı...benim memleketime her şey yakışır..selam olsun trabzona...
saygılarımla
kadiryeter
Resmettiğim Trabzon fotoğraflarımı, Sizin de görmenizi isterim:
Selâmımla...
kadiryeter
http://www.google.com.tr/search?q=kadiryeter&hl=tr&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=6yuOT_icOoay8gPvnfC7Cw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=398&sei=8SuOT7CIKYit0QX3udH1DA