öRNeK BiR H A Y A T !!
-herkesin ana rahmine düstügü an büyük bir rivayete göre Ruhu üflenip Kaderi yazilir ve bu son nefesine kadar ’degismeksizin’ yazildigi gibi kalir...
-derlerki DUA ile ömür uzuyor, bu cok dogru ama bu kaderde yazili olan ömrün sonradan uzadigi anlaminda degildir...
-bu Yaradan’in kulunu taniyip önceden DUA edecegi bilmesiyle bastan verdigi bir kararla gerceklesir, nasilki ALLAH korkusunun ve Akrabayi ziyaretinde ömrü uzatmaya vesile oldugu gibi...
-nasilki bir meyve agacinin tohumunda agaca ait bütün bilgiler mevcutsa (meyvenin cesiti, rengi, tadi, sayisi. agacin yaprak, dal sayisi, boyu, ömrü v.s.) kisininde hayatiyla ilgili her ayrinti kaderinde yazilidir...
-herkesin ömrü farkli uzunlukta ve ’özel’ yasantisiyla devam eder... aslinda hayati önemli kilan uzunlugu degildir, herkesin HAYATI ayrintilarda gizlidir...
-kisi her ne kadar uzun yasarsa yasasin egerki ona verilen bu süreyi ondan beklenilen gibi dolu dolu hakkini vererek yasamadiysa bosa yasamis sayilir...
-kisi sayet Rabbine KUL, Peygamberine ÜMMET olarak yasamiyorsa... Sevdiklerine hakkettigi/gerektigi ilgiye VE sevgiyi veremediyse... cevresine faydali/örnek biri olarak yasamadiysa...
kisaca ; iNSAN olmasini basaramadiysa neye yar bunca ’uzun’ HAYAT...
-Rabbinden uzak, sevdiklerinden uzak: is toplantilarinda/ carsi pazarda/ komsu gezmelerinde/ seyahatlarda, kokteyllerde, kahve köselerinde, kumar masalarinda v.s.... neye fayda bunca yasanmis ’uzun’ zaman...
-Rabbimizden uzak, sevdiklerimizden ’uzak’ bosa gecirecegimiz her an bizim aleyhimizedir... ne yazik o ’anlar’ geri gelmiyecek bosa yasanmis zamanlardir ve hersey gibi oda bir gün yokluga mahküm olacaktir...
-son nefesimizden/pisman olmadan önce düsünerek yasamak lazimki geriye baktigimizda üzüntü duyacagimiz yere mutlu olalim ve bu dünya misafirhanesinden göcüp gittigimzde ardimizdan kimse üzülmesin ’ne güzel bir yasantisi vardi’ diye herkes takdir edip hatta sevinsin...
-Önemlii olan cok yasamak degil, önemlii olan tefekkür ederek az zamana/ömre cok (faydali) seyler sigdirarak yasamak... mahser günü kisi yasadiklarinin karsiligini alacaktir/görecektir ve ’nasil bir hayat’ yasadiginin hesabini verecektir... Öyleyse zamanimizi bos dünya isleriyle gecirmek niye ?? bize sunulan bu ni’metlerle dolu ’örnek bir hayati’ yasamak varken...
_______________________________
-sevgili dostlar, bugün CUMA ve her cuma oldugu gibi bu cumada gönül kapilarimizi ve ellerimizi acalim Yaradana, bütün arzuladigimiz herseyi, tevvekkül ve tefekkür ederek isteyelim O’ndan, bikmadan, üsenmeden ama layikiyla, üsulünce...
-isteyelim Rabbimizden, cünkü biliyoruzki bizi en cok O’ seviyor ve bizlere karsiliksiz sundugu sayisiz ni’metlerin yanisira DUA ni’metinide nasip ediyor...
*Unutmayalimki, O’ istediklerimizi vermek istemeseydi, bize isteme duygusunuda vermezdi, degilmi?*
-Bazen olurki, duamiza hemen cevap alamayabiliriz ama bir istek hemen gerceklesmiyorsa; ya bizim icin hayir getirmeyecektir yada henüz zamani gelmemistir...
-O zaman isyan etmek, üzülmek yerine sabirla duanin gerceklesmesi icin beklememiz gerekmezmi..
-ve, duada hic bir zaman ziyan yoktur... her dua er gec kabuldür, burda olmazsa ahirette... dua kabul görmezse bile duadan hasil olan ecir kalicidir... yani, dua’da hayir coktur yoksa emredermiydi bize Yaradan...
*DUA; KUR’AN’da Allah’in bir emridir, öyle oluncada dua’da bir ibadettir... ______DUA; Karanlikta ISIK... zayiflikta DIRENC... caresizlikte UMUTTUR..._______
*Haydin dualarda bulusalim ve birbirimize dua edelim... cümlenize HAYIRLI CUMALAR !!
Sahinde Hülya kahraman / 27.3.2009
YORUMLAR
ÇOK GÜZEL YAZMIŞSINIZ RABBİM HERŞEYİN HAYIRLISINI VERSİN DUALARIMIZI KABUL ETSİN BİZİM HAYIR GİBİ GÖRDÜKLERİMİZ ŞER, ŞER GİBİ GÖRDÜKLERİMİZ DE HAYIR OLABİLİR ALLAH HAKKIMIZDA NE DİLERSE O OLUR 26 YAŞINDA ÜSTTEĞMEN DOKTOR YAVRUMU TRAFİK KAZASINDA KAYBETTİM HEPİNİZDEN OĞLUM ESER UÇAR İÇİN DUALARINIZI BEKLERİM TAM BİR MELEKTİ YAVRUM KİMSEYİ KIRMAZ İNCİTMEZ KÜFÜR NEDİR ASLA BİLMEZDİ CUMA NAMAZLARINI ELİ KANDA DAHİ OLSA KAÇIRMAZDI ASKERİ HASTANEDEN KOŞAR GELİR ANNECİĞİM BEN DUŞ ALIYORUM BABAM BENİ ALMADAN CUMAYA GİTMESİN DERDİ EMEKLİ ALBAY OLAN EŞİM DE ÇOK SEVİNİR BÖYLE BİR EVLAT YETİŞTİRDİĞİMİZ İÇİN ÇOK MUTLUYUM DERDİ RABBİM EN GÜZEL ÇAĞINDA YANINA ALDI MEKANI CENNETTİR RABBİM BİLİR AMA AŞIRI İYİ İYİLİKSEVER BİRİ HERHALDE ORADADIR BİZLERE DE KAVUŞMAYI NASİP ETSİN İYİ KULLARINDAN ETSİN İNŞALLAH SEVGİLERİMLE
sevgili dostlar, bugün CUMA ve her cuma oldugu gibi bu cumada gönül kapilarimizi ve ellerimizi acalim Yaradana, bütün arzuladigimiz herseyi, tevvekkül ve tefekkür ederek isteyelim O’ndan, bikmadan, üsenmeden ama layikiyla, üsulünce...
-isteyelim Rabbimizden, cünkü biliyoruzki bizi en cok O’ seviyor ve bizlere karsiliksiz sundugu sayisiz ni’metlerin yanisira DUA ni’metinide nasip ediyor...
.........ALLAH,cümlemizin dua,larini kabul etsin ....
SANADA HAYIRLI CUMALAR...... CUMA GÜNÜNE UYGUN BIR YAZIYDI YÜREGINE SAGLIK ...kutlarim....
YARALI_34 tarafından 4/3/2009 5:00:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
DUA; KUR’AN’da Allah’in bir emridir, öyle oluncada dua’da bir ibadettir...
______DUA; Karanlikta ISIK... zayiflikta DIRENC... caresizlikte UMUTTUR..._______
*Haydin dualarda bulusalim ve birbirimize dua edelim... cümlenize HAYIRLI CUMALAR !!
SANA DA HAYIRLI CUMALAR...GÜNÜN YAZISI..TEBRİKLER..
Kıymetli Arkadaşım Gülüm-se,
Vefalı Gülüm-se. İki kere "nasıl" olduğumu sormuşsun.
Allah'a bin şükür iyiyim. İnşaallah Sizler de rahatsınızdır.
Yazınızı okudum. Mis gibi İslamiyet kokuyordu. Sonsuz
tebrikler. Ben yüksek tansiyodan dolayı bir rahatsızlık
yaşadım. Şu anda tam konuşamıyorum. Kalemle yazı
yazamıyorum amma buna da şükür. Haberleşelim.
kisi her ne kadar uzun yasarsa yasasin egerki ona verilen bu süreyi ondan beklenilen gibi dolu dolu hakkini vererek yasamadiysa bosa yasamis sayilir...
hakikattende öyle. boş geçiyor zaman kimsenin elinde seneti yok ne zaman öleceğine dir hiç kimse bilmiyor... bilmediğimiz gibi boş hayatı sürüp gidiyoruz. herkesin gideceği yer belli oysa... tek bir noktada ahirette buluşuyoruz.......... yazık bizlere...
güzel bir konuya değinmişsin canım ellerine yüreğine sağlık
O'ndan istemeyi öğrendiğimde hayatım değişti...
O'na sığındığımda gerçek özgürlüğü, gerçek mutlulıuğu, gerçek huzuru buldum...
Aradığımız her şey O'nda...
Yeter ki el açıp isteyelim...
O'na layık olan kullarına istediğinin fazlasını veriyor...
Hayırlı bir güne hayır dolu bir yazıydı...
Sana ve tüm okuyanlara, inananlara hayırlı cumalar...
*DUA; KUR’AN’da Allah’in bir emridir, böyle olunca da dua da bir ibadettir...
______DUA; Karanlikta ISIK... zayiflikta DIRENC... caresizlikte UMUTTUR..._______
Cuma gününün anlamına uygun çok güzel bir dini yazı...
Fikret TEZAL tarafından 3/27/2009 10:56:53 AM zamanında düzenlenmiştir.