- 1623 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
****DELİ MAVİ’den )))SEVGİ REÇETESİ****
***DELİ MAVİ’den )))
SEVGİ REÇETESİ****
Malzemeler:…duygu dolu valla…))))
1 ad-Leke almamış gönül……...BANA İNANMALISIN
1 ad-Kocaman açık bir yürek…HİSSETMİŞ OLMALISIN
500gr.Gülen yüz…)))…………RESMİME BAKINCA ANLAMALISIN
250gr.Tatlı dil………………...SOHBET ETMİŞTİK –FAZLASI ZARAR
100gr.Hürmet...........................HAYAT MÜŞTEREK(valla işlerine nasıl geliyorsa öyle diyorlar..))))
1çorba kaş. Sevgi………….KARŞILIKSIZ OLSADA(nasıl olacaksa..)
1 çay kaş.İyi niyet………….YALAN YOKSA SONSUZA KADAR(hiç zannetmiyorum ama..)))
1 tutam.Samimiyet………...KONUŞMADAN ANLAYAMAZSIN(konuşunca karşıdan ses gelmeyince, konuşsan ne olur?)))
1 ölçek.Dürüstlük………..KARŞILIĞINI BEKLERİM(gösterirse veririz neden olmasın)))
Göz kararı saygı…………BÜYÜK KÜÇÜK HERKESE(arada lazım bizede)))
1 çimdik.Gözyaşı………..BAK İŞTE BU DUYGU AŞI….))))
Bilmem farkedebildinizmi?Malzemelerin ölçüsü gittikçe azalıyor.Nedenmi..? Eeee..onuda siz bilin valla!!!benden bu kadar…)))
Gelelim sevgi’nin oluşumuna bakalım ne çıkacak sonunda ,acımı..? tatlımı..? yoksa..(((
Leke almamış gönülü ,duygu tasına atıp,güleryüz ile karıştır.(Fazla karıştırma midesi bulanır…)))
Ağzında yumuşattığın tatlı dili üzerine ilave ederken,sevgi ve saygıyı ince ince üzerine ekle(fazla üzerine gitmeden)seviyeli ve medenice…)))
Hürmet ,iyi niyet ve hoşgörüden meydana gelen karışımıda buna kat.(sevginle… yüreğinle…)
Samimiyet ölçüsünde parçalara ayır.(eşit bölerek..))),dürüstçe hayata diz ve yüreğinde pişmesini bekle.
“Yüreğinde pişirdiğin bu sevgi tatlısını karnın acıkınca değil,ruhun acıkınca ye…’’.)))
Fazla kaçırma boğulursun…)))
Ölçülü olursa ömür boyu yeter.
Son kullanma tarihi süresiz..))bayatlamaz aksine tazelenirsiniz!!filizlenir sevginiz ..Örnek bendeniz PAKİZ..)))
İşte delimavinin tatlı tarifi---mavi..mavi.. Pakiz’ce…Nasıl olmuş sizce..yorulmayın yorumlayın ve uygulayın bence
Bu tarif varya 30 yılı bitirdi valla, nice 30 lu yıllara sevgiyle… hep birlikte…ama sevgiyle..saygıyla..huzurla, mutlu mutlu,yok gülmece ,sadece tebessüle…yüreğinizle…
Bir kereye mahsus tarifim,tekrarı yok bunun yazın aklınızın bir köşesine,benden söylemesi
Pişirin bakalım nasıl olmuş?
Bir ses duydum!!! Nerde pişiricez diye!!!
Yürekte canım yürekde,sıcak tutun sımsıcak olsun o yürek tamam mı…pişirinde görün sevgi tatlısı olurmuş benden bu… aksini diyen çıksın..ama yürek kalıbından çıkarırken dikkat edin ,dikkat edin ki parçalanmasın.;;hissederek hissettirerek KIRILAN KALBİN TAMİRİ ZORDUR BİLİRMİSİNİZ’’ bilmem(((haahaahaa!!!))))
Pakiz’ce… mavi’ce…delice…
Rumuz___*mavi_katre*
…Pakize DURSUN…
…saat:03.49___21/03/2009..
YORUMLAR
bu yazıya nasıl yorum yapmam gerekiyor bilemiyorum. malzemesi bol ,gönüllere çok lezzetli ve herkes bunu yapmalı bence,çok anlamlı bir okadar lezzetli bir reçete tarifi aldım.dilerim gönüler bu sevgi yemeği ile doysun...emeğine, yüreğine, kalemine sağlık... selam ve dualarla efendim...
Sevgi, insanın en ince ve hassas vicdan hislerinin meydana getirdiği, merhamet ve şefkat duygularının bir eseridir
1. Merhamet ve şefkat
2. Doğruluk
3. Saygı
4. Cömertlik(yürekteki daha önemli)
5. Sabretmek
6. Sır tutmak
7.Tevazu ve hoşdgörü sahibi olmak ki büyüklük ondandır
İşte bunlar olmadan, dünyada da huzur, mutluluk ve sevgi çiçek açamaz .
Yere hangi tohumu attıkta bitmediki, hangi kovayı kuyya daldırdıkta kova dolmadı, yazarın bu ders niteliğindeki düşünceleri söz değil, nasihat değil bu okullarımızdamüfredat olarak okutulamsı gereken bir hayat dersi.
İnsanlığa verilebilecek en büyük hizmet çocuklarımıza bu sevgi ve saygı şuurunu vatan sevgiisyle birleştirebilirsek ki yazar bunu başarmış o zaman gelecek nesillerimizi kurtarabiliriz....
Şu zaman dediğimiz girdabın içinde her kişini bir ömür bıyunca işgal ettiği zaman dilimi, nerdeyse yok denecek azdır.
dönüp geriye baktığımızda yitirdiğimiz hayatımızdan bir sermayedir.Hepimiz açık denizde yelkenimizi dolduracak,
bir deli dolu deli mavi bir rüzğarın peşindeyiz.
Nereye yön tuttuğumuzu bilmeden yol alıyoruz, bu beyit gibi sözler gençlerimize hayyttta yön verecek niteliktedir
.......YUNUSUN DEDİĞİ GİBİ
İşte bu söze hak'tanıktır
Bu can g övdeye konuktur
Bir gün olur çıkar gider
Kfesten kuş uçmuş gibi...
untmayalım zaman bizim için ilerliyor ve çok kısa bu yazara kulak verin lütfen..........kutlarım deli mavice bu yüreği