- 649 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlamlı Bir Tören Vardı
Anlamlı bir tören vardı...
www.ilerigazetesi.com da
Cuma, 20 Mart 2009
Yozgat Rehabilitasyon Merkezi’nde dün oldukça anlamlı bir tören vardı. Duygu, sevinç, hüzün ve heyecanın birlikte yaşandığı bu güzel törene Yozgat Valisi Amir Çiçek, Belediye Başkanı Yusuf Başer de katılarak destek verdiler. Bugüne kadar katıldığım en anlamlı, en heyecanlı törendi desem yanılmış olmam.
Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Yozgat Belediye Başkanlığı ile Rehabilitasyon Merkezi’nin birlikte organize ettiği Yaşlılar Haftası anma programı, kalabalık bir katılımla gerçekleştirildi. Protokol, daire müdürleri, dernek temsilcileri, misafirler, yurt-yuva çocukları, Rehabilitasyon Merkezi çalışanları ve yaşlı katılımcıların biraraya gelip kaynaştığı bu anlamlı tören görülmeye değerdi.
Sosyal Hizmetler İl Müdürü İsmail Hakkı Doğan’ın daveti ile katıldık bu güzel törene. Rehabilitasyon Merkezine vardığımda hummalı bir çalışma vardı. Sosyal Hizmetler İl Müdürü İsmail Hakkı Doğan Bey’le, Rehabilitasyon Merkezi Müdürü Fikret Ceyhan’la görüşerek törenin yapılacağı salona geçtik. Hazırlıklar tüm hızıyla devam ediyordu.
Salondaki yerimizi aldık. Vali Amir Çiçek, Belediye Başkanı Yusuf Başer, eşleri, protokol ve davetlilerin yerlerini almasıyla birlikte proğramın anonsu yapıldı. Cıvıl cıvıl yurt yuva çocukları, yaşlı genç kaynaşımlı konuklar, huzur evi sakinleri, özürlü vatandaşlarımız sivil halk, güzel bir kaynaşma oluşturmuştu.
Görmeye değer bir manzaraydı. Bu kurumları ben çok seviyorum. Bu kurumlarla kucaklaşmayı seviyorum. Bu kurumlar bana huzur veriyor.
Duygusal anların yaşandığı törende Vali Amir Çiçek bir konuşma yaparak devletin yaşlısına ve özürlüsüne sahip çıktığını dile getirdi.
Atatürk’ün, “Yaşlısına minnet duymayan bir milletin geleceğe güvenle bakma hakkı yoktur” sözünü hatırlattı ve ‘Sizler hürmetin en iyisini hak ediyorsunuz, biz de size hizmet etmek için çalışıyoruz. Yaşlısına sahip çıkmak bizim insanlık görevimiz” diyordu.
Sosyal Hizmetler İl Müdürü İsmail Hakkı Doğan’da açış konuşmasında yapılan çalışmaları dile getirerek bugünün anlam ve önemini vurguladı. Özürlüye, yaşlıya, kimsesiz çocuklara ve yetimlere bakmanın kutsallığını hatırlattı. “Görevimiz kutsal, biz de bunun bilincindeyiz” diyordu.
Vali Amir Çiçek günün anısına yaşlılar adına bir konuşma yapan amcaya çiçek buketi takdim edip, “Sizler bizim için bir çiçeksiniz” dedi.
Hediye ve ödüllerle bu toplumun onları unutmadığını dile getirdi. İçimiz buruk, gözlerde nem, gönüllerde duygu seli ve sıcacık bir kucaklaşma... Yaşlıya saygı fikri gönüllere yerleşiyor. Sevgi ile saygının kucaklaştığı bir törende buluşmuştuk. Herkes bunun bilincinde, herkes yaşadığı unutulmaz anın tadını çıkarıyor. Duygu seli akıp ırmağa, nehire, deryaya karışıyor.
Yaşlılar anısına hazırlanmış olan tören şenliğe dönüşüyor. Herkesin gözlerin içi gülüyor, yüzlerde tatlı bir tebessüm, duygular sıcacık bir sevgiye dönüşüyor ve müziğin havasıyla oyun havaları başlıyor. Sahneye önce çocuk yuvası folklor ekibi çıkıyor. Kendilerine has güzel oyunlarıyla sahne alıyorlar.
Sonra Yetiştirme Yurdu folklor ekibi sahneye geliyor. Halay halkasına Vali Amir Çiçek, Emniyet Müdürü, Belediye Başkanı Yusuf Başer, MHP’nin başkan adayı Mehmet Ali Çakır, Sosyal Hizmetler İl Müdürü (halay halkasına) katılarak eğlenceye iştirak ediyorlar.
Çocuk yuvası spor ekibinin akrobasi gösterimi büyük alkış topluyor. Birbirinden güzel ve sempatik hareketlerle oldukça dikkat çekip alkış alıyorlar.
Yaşlılara hediye dağıtımının ardından Sosyal Hizmetler İl Müdürü İsmail Hakkı Doğan ve Rehabilitasyon Merkezi Müdürü Fikret Ceyhan’ın öncülüğünde protokolle birlikte yapılan çalışmaları, atölyeleri geziyoruz. Bakımlı, düzenli, tertemiz bir kurumun içerisinde incelemeye katılmak bize huzur veriyor.
Önce kilim atölyesini ve takı atölyesini geziyoruz. Küçük halı-kilim tezgahlarında başlanılan örnekleri görüp mutlu oluyoruz. M. Kemal Atatürk’ün yanısıra, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül gibi bazı devlet büyüklerinin adına yapılan dokuma örnekleri hepimizin dikkatini çekiyor.
Buradan yaşlı-özürlü ve Rehabilitasyon Merkezi çalışanlarınca işlenilen galoş atölyesine geçiyoruz. Seri halinde galoş üretimi yapılıyor. Bunların gelirinin çalışanlara da dağıtıldığını öğreniyoruz. Sonra resim atölyesindeyiz. Çok güzel tablolar yapılmış, nefis fotoğraflar var.
Bu atölyeler Yozgat Milli Eğitim Müdürlüğü Halk Eğitim ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’nün işbirliği sonucu kurulmuş. Hem boş zamanlar değerlendiriliyor hem de yaşlıların para kazanması sağlanıyormuş.
Güzel ve takdire şayan bir çalışma... Rehabilitasyon Merkezi bu manada güzell çalışmalar başlatıyor. Biz de bunları yerinde görme imkanını bulmuş olduk.
Evet Rehabilitasyon Merkezi’nde anlamlı-güzel bir tören vardı. Unutulmayacak bir tören.
Özürlüye, yaşlıya kimsesize, yoksula değer verildiğini haykıran bir tören. Bizler de bu güzel töreni gururla, heyecanla izledik. Yaşlıları umutla takip ettik. Onlarla kucaklaşmanın, onlarla kaynaşmanın, onları bağrımıza basmanın heyecanını yaşadık.
Gelecek adına umutla ayrıldık Yozgat Rehabilitasyon Merkezi’nden.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.