GELECEKTE BİR HAYALİMİZİN OLMASI
((( GELECEKTE BİR HAYALİMİZ OLMASI )))
DENİZKIZLARI
Adamın biri her mehtaplı gecede alır başını deniz kıyısına gidermiş. Döndüğünde çevresindekiler ona şu soruyu sorarmış:
Ne gördün?
Dünya güzeli denizkızlarını gördüm. Altın saçları gümüş taraklarla tarıyorlardı diye cevap vermiş hep bir gece yine tek başına denizkızlarını görmüş altın saçlarını gümüş taraklarla tarıyorlarmış döndüğünde çevresindekiler gene sormuş.
Ne gördün
Hiç demiş hiçbir şey.
OSCAR WİLDE
GELELİM SONUCA
Denizkızını hayal ederek her defasında yeniden görebilme umudu ile deniz kıyısına giden adam, döndüğünde soranlara mehtabı değil hayalini anlatıyor. İnsanların somut kavramları ifade edebilmelerinden öte hayal güçlerini iyi kullanmaları ve bunu başarmaları onları daha çok deniz kıyılarına itecektir.
Hayal hiçbir zaman bir insanın amacı olamaz. Aksine sadece gerçeğe giden kurgusal pragmalardır. Gerçeğe ulaşılmak istenen bu soyut dünyanın çevresinde kurgulanan yaşam insanların umudunu artırır ama bazen hayal kırıklığına da uğratabilir.
MEHTAPI SEYRETMEYE GİDEN ADAMIN HAYALINDE HER ZAMAN DENİZKIZLARINI GÖRMEK VARMIŞ -Kİ ONDAN BAŞKASI BUNU GÖREMEMİŞ. KISACASI ’ inanç görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız başkalarının görmediklerine görebilirsiniz. MEHTABI SEYRETMEYE GİDEN ADAMIN DENİZKIZLARI HEP HAYALİ OLMUŞ VE ONLARI GÖRMÜŞ SORANLARIN ÖYLE BİR İNANÇI VE HAYALİ OLMADIĞI İÇİN GÖREMEMİŞLER.
HAYALLERİNİZİN BÜYÜKLÜĞÜ GELECEĞE BAKIŞINIZIN VE UFKUNUZUN GENİŞLİĞİNE BAĞLIDIR.
ALBERT EİNSTEİN: kendimi ve düşünme yöntemlerimi gözden geçirdiğimde, hayal etme yeteneğimin somut bilgiyi özümseme becerimden çok daha ağır bastığında sonucuna varırım.
ÖYLEYSE BİZLER ENERJİMİZİ KORKULAR İÇİN DEĞİL HAYALİMİZ VE RÜYALARIMIZ İÇİN HARCAYALIM.
UNUTMAYIN Kİ: Hayallerimiz bizim hedefimiz değil mutlaka ulaşmaya biliriz. İnsan hayal ettiği müddetçe yaşar demişler. Bazen deriz hayalimiz gerçekleştiğinde ya da gerçekleşmediğinde keşke kurmasaydım diye, değil mi ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.