LÜMPENİZM BİLOİZM ZIRTOİZM VE DE BİLMEMNEİZM
“Memleket dokuz milyon adımdır.”derdi.İnanmayanlara da,”İnanmıyorsanız gidin sayın ola uğlım.”diye cevap verirdi.İnsanların ona karşı geliştirdiği,”Berde bıné te erde,sare évare,ew heywané hatiye dıziye gare.”şantajına karşın onun üç uzun namlulu silahı vardı;Lümpenizm,Biloizm ve Zırtoizm...İnkar eden ahaaaa böle olsun ki memleket garibanı lümpenizmi onun sayesinde tanımıştır.Gerçi insanların lümpenizme aklı ermez ama genede olsun,torbalar saman dolsun,ortalık şey olsun...ahır.Newton yerçekim kanununu hemen mi buldu sankikiki.Edison elektrikkkkkki hemen buldu sankikiii.İnsanlar lümpenizmi tanıyacaktıelbette.Biloizm denilen şey de,isminden başka hiçbir şeyini bilmediği birinden öğrendiği abuk subuk şeylerin genel toplamıydı.Neymiş de bilo denilen bir nanikten politika öğrenmiş-miş,way politikayı araştıracakmışmışta...Zırto mırto ema bilo denilen megalomanları cebinden çıkarıp yazın ortasında kışlık mont diye giyerdi.Diyarbekir karpuzuna fren taxar araba diye sürerdi.Sakal bıraktığında dört pale iki gün boyunca xırt ha xırt diye sakalını keserdide kılların köküne ulaşamazlardı.Sözünün eriydi ve söylediklerinin arkasında kapı gibi durardı.Bazen de odun gibi.Politikayı kendine sakız yapan dalkavuk cambazlar gibi tükürdüğünü yalan biri değildi.Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardı welakin ama bu sözü söyleyen ata onu hesaba katmamıştı anlaşılan.Çünkü o yoğurdu sevmezdi...Biji Zırtoizm yané... Birgün buna,”Yaw bi adaya düşsen yanına alacağın üç şey ne olur?”diye sormuşlar.”Aman gardaş Allah beni adalara düşürme şansında bütün hızıyla mahrum étsén.Adalar politika için elverişli mekanlar değil.”demiş. Memleket insanı onu Limondız diye tanırdı.Hiçbir insan hiçbir zaman onun gerçek adını öğrenemedi.Sabahki adı Şevket,öğle Hevket,ilkindide Peyket,akşam Hamza,gece ki adı Pomza’ydı.Neden olmasındı ki? Memleketde elini sallasan bir izme bir izmarite değecek,onun üç-beş ismi var çok mu?Yané kısacası şorbe gibi adamdı.Odur ki bir kez birine selam versin,onun uğruna ölüme de gider hani. Yağmurlu bir günün akşam üstü dışarı çıkmıştı.Takıldığı kızın abisi Mıfti’nin dövüldüğünü duymuş,gidip Mıfti’ye sorma gereği duymadan kendinden küçüklere rasgele saldırmaya başlamıştı.Sonradan aklı geçde olsa başına gelmiş ve gelip Mıfti’ye,”Ola uğlım Mıfti sene saldırdıler ema bunların kim oldığıni neden bene söylemedin?Gerçi bir kaç kişiye rızası olmadan vurdıx ema...”demişti.Böyle de yürekliydi welakin.(Sözliğe gerek yok.) Gel zaman gét zaman,amanın aman,bu sevda niye béle yaman...Bir gün kadınların miting düzenleyecekleri yayıldı her tarafa.Hal böyleyken normal olarak devletsel önlemler artırıldı.Uzun süreden beri miting,anma,yürüyüş gibi bölücü faaliyetler görmeyen polislerin de canı sıkılıyor,”Ulan bir miting olsada şöyle ağız tadıyla birilerini haşlama yemeğine çevirsek,kutsal elektriğimizden biraz yedirsek onlara.Delik yüzü görmeyen joplarımıza delik nasip eylene.”diyorlardı.Tabi herkes böle diyordu.Limondız bile böle diyordu.Limondız kadın mitinginin olacağını duyduktan sonra takıldığı kıza yaranmak adına anasını da mitinge gitmeye ikna etti.Ama mitinge giden kadınların tanımadıkları ve anlamadıkları birinin adı dönüyordu ortalarda;Lenin...Herkes birbirine Lenin’in kim olduğunu sorup duruyordu.Kimdi bu herif,nedir,necidir,nerde oturur?Zamanın siyasi abéleri Lenin’i kutsal biri diye anlatmışlardı Limondız’e.Limondız fedakar ya..Bu misyonu da gözü kapalı üstlendi.KadınlaraPropaganda yapmak için harekete geçti ve uzun namlulu silahları olan lümpenizm,Biloizm ve Zırtoizmi devreye soktu.Her konuştuğu kadın az buçuk ikna oluyor ama,”Ele degıl éle olsın ginede.”diyordu.Limondız hızını iyice almıştı,”Lenin iyidir...O hep kadınların yanındadır.O kutsaldır....dır...dır...dır...dır.”Limondız ne olduğunu bilmediği biri için daha çok dır dır sıraladı.Onun bu uğraşını gören bazı bolizler türban giyerek kadın kılığında ona yanaştılar.Çıkardıkları tiz kadın sesleriyle Limondız’i can ve atardamarından yakalayıp cezbettiler.Can ve atardamar yetmedi şeyinden yakaladılar,midesinden.Bunlar cilvelenmeye başlayınca,Limondız “Kekliklerim,sizi birazdan ellerim”diye geçiriyordu kafasından.Ve devam ediyordu,”Yaw Lenin aslında iyi bişedir.Yané éle güzel bişedır ki yané o qeder olır yané..Kızlar burası çok qalabalık,Balık Gölünde vardır alabalık,her derde dermandır zifiri karanlık...Ele degil mi?..Öledır diyorsunuz ahaa gidax öleyse...Ben şahsen béle durumlarda kadının yanındayım.Hatta yanında olmak yetmez ben arkalarındayım,kadınların ilelebet arkasındayım.Orada bi yerimi alsam Alim Allah panzer bile sökemez beni oradan.Yeter ki kadın desin ki arkamda dur.Durmayan ahaaa béle olsın,haqqatten durmayan Urfa-Bozova olsın.”diye atıp kesmeye devam ediyordu.Zırtoist Limondız.Tabi o konuşurken kadının arkasında durmaktan kastı daha başka birşeydi.Demokratik destekten sözetmiyor bu boliz olduklarından haberi olmayan kadınları kendi tuzağına düşürmenin hesapları yapıyordu.Welakin bugün Zırtoluğu tam tutmuştu.Diğer taraftan bolizler peçete altından,”Brekkk brekkkburası hamsi.Hamsi koyduk tavaya başladı oynamaya.”diye sesleniyor karşı taraf cevap veriyordu;”Anlaşıldı hamsi.Burası karadeniz..Hamsiyi karadenize getirin.Sakın bir fırtınaya yakalanmayın,memleket sizinle gurur duyuyor...”diye telsizlerden karşılıklı konuşuyorlardı.O türban giyenlerden biri,yine tiz sesiyle,”Hadi şekerim dediğin gibi,göründü sohbetin dibi,hadi gidek Balık Gölüne seni hınzır seni gidi gidi...”dedi ve yola koyuldular,miting arkalarında kaldı.Bu sırada Lımondız’ın annesinin merakı iyice artmış,şuphe duyduğu Lenin’i sağa sola soruyordu.Sonunda bir öğretmene denk geldi ve öğretmen ona,”Lenin 17 Ekim devriminin öncüsü,sosyalizmin teorisyeni,emekçilerin semboludür...Nasıl teyze benden iyi bir siyasetçi çıkar değil mi?”diye birşeyler anlattı.Limondızın annesi tek şey anladı;Lenin bir kafirdi.Kendi kendine,”Weyyy xulli seré mın, mın çıkır saatlerdır bir kafır için ayaktayim.”diye düşündüğünde kendini çoktan eve atmıştı.Oğlu Limondız’a ahtediyor onu akşama aç bırakıp bi güzel dövmenin hesaplarını yapıyordu.Oysa oğlu Balık Gölü diye geldiği yerde balıktan başka herşeyin tadına bakıyordu.”Ben kadınların arkasındayım.Orada bi yerimi alsam Alim Allah panzer bile sökemez beni oradan.”demesi o kadın kılığına giren bolizlerin de bayağı ağrına gitmiş,buna karşın uzun süre arkasında durmuşlarıdı Limondız’ın. Tam bir bölgesel zırto olduğu da anlaşılınca üstübaşı yırtık bırakılmıştı.”Bu halin ne?diye soranlara,”Miting esnasında kadınlara destek verirken,nerden geldiğini anlayamadığımız darbeler bizi bu hale koydu.”olurdu cevabı...Zırto işte..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.