- 1442 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ RESMİ TATİL OLSUN
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ RESMİ TATİL OLSUN
8 Mart 2009 Dünya Kadınlar gününde Pazar akşamı www.siirimindili.com ve İnciler FM de yapılan ortak yayında başarılı şiir programı yapan, olağanüstü yorumları ile şiirlere can veren Şair, yazar Durmuş Kaya (yitikozan) beyi radyoda dinlerken bir önerisi çok dikkatimi çekti. Türkiye’de kadınlarımıza değer verilmiyor “ TÜRKİYE’DE KADININ ADI VAR MI? Başlıklı yazımı yazdığım ve kadınlara göre ülkemizde verilen hizmetin yetersizliğine üzüldüğüm bu anlamlı günde üstelikte kadınları düşünüp bir erkekten gelen öneri çok duygulandırdı beni. Durmuş Kaya Bey radyodaki bu programında öyle güzel bir öneri getirdi ki kendisini bütün kadınlar adına yürekten alkışlıyorum.
Evet, Şair Yazar Durmuş Kaya Bey radyodaki konuşmasında tüm dünya yetkililerine önerisi şu idi:
"Sevgili peygamberimizi doğuran bir kadındır, Atatürk’ümüzü doğuran da bir kadındır... Kadınlar dünyayı, dünyamızı, kınalı elleriyle mamur etmişlerdir.. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü bizde de resmi tatil olmalı! Kadınlarımızı, analarımızı bacılarımızı canımızdan aziz bilmeliyiz, onlara gerçek değerini vermeliyiz!"
Bu güzel önerisi için değerli hocam Şair Yazar Durmuş Kaya (yitikozan) beyi bütün kadınlar adına yürekten ayakta alkışlıyorum.
ÇOK HAKLI HEMDE ÇOK.. NEDEN OLMASIN
Dünyada birçok ülkede 8 Mart Dünya Kadınlar Günü resmi tatil ilan edildiğine göre Türkiye’de neden olmasın diyorum.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü nün resmi tatil olduğu ülkeler
ARNAVUTLUK, CEZAYİR, ERMENİSTAN, AZERBAYCAN, BELARUS,
BOSNA HERSEK,BREZİLYA, BURKİNA, FAS, KAMERUN, ÇİN, KÜBA,
GÜRCİSTAN, İTALYA, İSRAİL,LAOS, KAZAKİSTAN,
KIRGIZİSTAN,MAKEDONYA, MOLDOVA,MOĞOLİSTAN,
KARADAĞ,POLONYA, ROMANYA, RUSYA,
SIRBİSTAN,TACİKİSTAN,UKRANYA, ÖZBEKİSTAN, VİETNAM,ZAMBİYA
Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk her zaman kadınlara değer vermiştir ve 1923 yılında söylediği “ Yeryüzünde gördüğünüz her şey kadının eseridir” ve yine “ Türk kadını en münevver, en faziletli ve en ağır kadındır” söylemleri ile kadınlara hak ettiği değerin verilmesini ve onlara hizmet edilmesi konusundaki görüşünü belirtmiştir.
Ne yazık ki ben “ TÜRKİYE’DE KADININ ADI VAR MI” başlıklı yazımda anlattığım gibi üzgünüm ama, Türkiye’de kadının adlı halen yok.
Şair, Yazar,Şiir Yorumcusu, Program yapımcısı Durmuş Kaya(yitikozan) beyin bu önerisini önemsiyorum ve ben şu andan itibaren bu konuda kampanya başlatıyorum. Dünyadaki tüm erkek, bayan herkesten destek bekliyorum.
Dünya’da birçok ülkelerde Dünya Kadınlar Günü Resmi Tatil olarak kabul edilmiştir.
TÜRKİYE’DE NEDEN OLMASIN
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
RESMİ TATİL OLSUN
kampanyasını şu andan itibaren başlatıyorum.
Desteklerinizi bekliyorum.
Bizler ulus olarak el ele, yürek yüreğe birbirimizi desteklersek her şeyi başarırız.
SABİHA SERİN
[email protected]
YORUMLAR
Değerli Aplam,
Kıymetli Araştırmacı yazarım;
Dünya Kadınlar Günü yazınızı baştan sona okudum.Yitik Ozanında proğramında konuyu gündeme getirdiğini de öğrendim.8 Mart Dünya Kadınlar Günü Tatil olsun. Ama esas mesele burda bitermi?
Konunun esası herşey Eğitimden geçiyor ...Kafalardan geçiyor...10 günde Resmi tatil yapsanız hala çağ dışı kafalar değişmedi.Bir bayan başını çevirdi namusu gitti katli yerindedir diye düşünen bir çürühler takımı.Kadın sadece çoçuk doğurur evde i,ş yapar diyen bir zihniyet ...
Bende önce bu düşüncelerin değişmesi için gerçek bir Eğitim ve öğretme bilinci olması gerekir .
Kadınlar günü dolayısıyla bu hassas gününüzü kutlar,saygılar sunarım...