GÜZEL İNSAN BULMAK SANATI...
Güzel İnsan kimdir ?
Güzel İnsan : Ahlakını, bilgisini, becerilerini arttırmaya çalışan,bulunduğu yerde beklemeyen, gelişime açık.Yasaklardan kaçınan, korkularının üstüne cesaretle yürüyen, bağnaz olmayan ama dinini bilen, araştırmayı seven, kendisine [hem iç hem dış olarak] bakan, Kendi sınırlarını da başkalarının sınırlarını da bilip gözeten, Allah’ ı, kendisiyle birlikte tüm insanları [Yunus Emre, Mevlana gibi...] ve yaratılanları seven insandır...
Güzel insan,sevilir çoğunca insanların.O kendisini sevdirmek için uğraşmaz.Bu durumun olabilirliğinin olmadığını bilir.
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü kendileriyle ilgili temeli çürük problemleri vardır insanların.Onlar bu problemleri yüzünden dünyadan alacaklıymış gibi davranırlar.
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü bu gün bu tiplere "enayi" denir ve insanlar "enayi" olmamak için vargüçleriyle çalışırlar.İnsanların ne dediği / diyeceği çok önemli ! dir bu gün ve insanların ne dediğini / diyeceğini hesaba katmamanın sonucu sevilmemek / yalnız kalmaktır. Yalnızlık Allah’a mahsustur ! halbuki değil mi..!
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü insanlar, "güzel" i yanlış adreslerde ararlar. "GÜZEL" i kaybettikleri yerde değil, bulacaklarını düşündükleri yerde aramak yanlışı sanki beyinlere kazınmıştır.Mal, mülk, giyim, maaş, meslek, görünüş... daha önemlidir.Güzel giyinmenin çirkinlikleri,yetersizlikleri örttüğüne inanılır.bunlardır insanlara asalet ! getirenler.Benim için bunlar ikinci planda kalır, ben insanların önce içine bakarım diyenler dibine kadar bu sayılanlardan beslenirler.
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü yasak / günah çekicidir, tatmin edicidir, uyuşturucu ve unutturucudur...
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü insanlar, -kendilerini önce kendileri yerine - diğer insanlarca takdir edilmek, görülmek isterler.Yaptıklarının konuşulmasından,reklamlarının yapılmasından hoşlanırlar.Kendileri de reklamı olmayana dönüp bakmazlar. Beğenilmek isterler çünkü beğenilme puanına göre "güzel" olduklarına delil toplarlar,diğerlerinin "almak olmadan vermeyeceklerini" unuturlar...
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü insanlar, emek, alın teri, çaba ...olmadan kavuşmak, elde etmek isterler.Hak ettiklerine ve hak ettiklerinin verilmek zorundalığına inanırlar.Kendilerinden aşağıdakilere bakmadıkları içindir yanılgıları ama aksi cümleler kurdurmazlar yada gönül ucuyla dinlerler...
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü insanlar, küçük dağları kendilerinin yarattıklarına inanacak kadar kördür. bu körlük yüzünden sağa sola çarpmışlar ve "benlik"lerini zedelemişlerdir...
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü insanlar, gerçeklerin değil, kendilerinin uydurdukları dünyanın dalgalarına bırakmışlardır kendilerini. Gerçeği arama meraklarını kaybetmişler, kendilerine gerçek diye yutturulanların fanatık savunucuları olmuşlardır...
Güzel İnsanbulmak zordur çünkü insanlar, öğren[e]memiş, ezberlemişlerdir.Bildiklerini değil, ezberlediklerini konuşurlar.Kitaplardan aşırdıkları cümleleri kendilerininmiş gibi kullanmaktan utanmazlar.Sıkıntıya gelemezler.Hep istedikleri olsun isterler hatta bunun için güç, baskı, korkutma, aşağılama, sindirme...teknıklerini kullanmaktan çekinmezler.Sahip [Kral] gibi davranmaya alışmışlardır...
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü insanlar, saygıyı kaybetmişlerdirDillerinin tutsağı olmuşlar, haksız olmayı,altta kalmamaya kurban etmişlerdir...Kapris yapmayı, düşene tekme atmayı, suçu karşı tarafa yıkmayı öğrenmişlerdir.Kolayına kaçmak, rol yapmak, bedavacılık ve bana ne cilik usta işi kazanımlardır...
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü insanlar, vicdanlarının seslerini iyice kısmışlar, olması gerekence değil keyfince yaşamanın uslanmaz müdavimleri olmuşlardır...
Güzel İnsan bulmak zordur çünkü insanlar, bir gün ÖLECEKLERİNİ unutmuşlardır...
Güzel İnsan bulmaya çalışmaktan önce Güzel İnsan olmaya çalışmalıdır insan,
insan sa...