- 976 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Yorum size kalmış.
….Tarih 10 Mart 2009 saat 19.00 haberlerini sunuyor STAR Tv.de
Ünlü araştırmacı gazetecimizden dürüstlüğüne inandığım Uğur Dündar sunuyor benim dinlediğim haberleri.
….Haber Ajda Pekkan’ın sahnede Kürtçe olarak söylediği bir şarkıydı. Bunu bizlere dinletti. Şarkı o kadar güzeldi ki onu dinlememek mümkün değildi amma gel gelelim şarkı söylenirken alt yazı olarak şarkının sözlerini Televizyon verince ürpermemek ellimde değildi. Şaşırmıştım. Şarkıda Kürt kızlarının bağımsızlık özgürlük arayışı, kendilerinin de bir vatanları olmamasından dertlenen sözlerle doluydu. ve onların yurtları yaşadıkları yerleri kendi yurtları olmamasından şarkının sözleriyle şikayet edilen mazlumluğun güya ezilmişliğin yaşandığı sergilendiği bir şarkıydı.
….Şimdi insan nasıl kızmazsın. Bu insanların, bu Kürt kardeşlerimizin Türkiye denen benimle aynı haklara sahip olduğu bir vatanları yok mu, onlar’da koskoca Türkiye içinde diledikleri gibi benimle beraber dolaşamıyorlar’ mı? Diledikleri yerde yerde tıpkı benim gibi yurt sahibi olmuyorlar’ mıdır bunlar böyle söylüyorlardı ve şarkılarında ezilmişliği gösteriyorlardı anlamadım.
….Olmuyor beyler bacılar olmuyor. Olmuyor Kürt kardeşlerim olmuyor. Bu vatanda sizler gibi yaşayan on altı boydan ve on altı dilden dili olan Çerkez boyu var, çeçeni var Laz ı var, Yahudi si var Ermeni si var var oğlu var. bir de üstüne üstlük bunların sunnisi alevisi var NEDİR BU AYRIM GAYRIM, NEDİR BU VATANI BÖLMEYE ÇALIŞMAK TOPRAK İSTEMEK VE AYRI BİR YURT İSTEMEK İSTEĞİ.
….İçimizdeki toplumlardan her benim diyene ve her azınlığa tutar da bir parça yer verirsen, bizler bölük börçük bir ülke olmaz mıyız. Bu vatana yazık etmeyin beyler.ne derler “BİR ELİN NESİ VAR, İKİ ELİN SESİ VAR”
….Bizler her zaman birlik içinde yaşasak güç bizde olur. Kimse bizim bileğimizi bükemez birlikten kuvvet doğar.
….Bir de ne demiş atalarımız “YALNIZ GEZEN KUZUYU.KURT KAPAR”öyle değil mi şimdi siz ayrı bir devlet olsanız sizi kullanmaya çalışanlar sizinle oyuncak gibi oynarlar. Bütün orta doğunun zenginliklerine kolayca hakim olurlar. Suyunuza petrolünüze göz dikerler kolayca el koyarlar.
….Siz Kürt kardeşlerimiz ya da diğer içimizdeki azınlık olarak bildiğimiz diğer kardeşlerimiz sizler sanıyor musunuz ki, yarın ayrı devlet yada eyalet olsanız sizi kendi halinize bırakacaklar. Ben buna inanmıyorum.
….Sizi ezecekler kullanacaklar, suyunuzu çıkartıp sonra paçavra gibi bir kenara atacaklar. Ve sonunda Avrupalılar Türkiye üzerindeki tarihlerden beri süregelen emellerine kolayca kavuşacaklar.
….Şimdi gelelim tekrar şu Ajda Pekkan’ nın okuduğu sahnede söylediği Kürtçe şarkısının sözlerine, okunan bu şarkının sözleri buz gibi, bir kışkırtma Kürtleri ayaklandırmak ve vatanın parçalanmasına teşvikten başka bir şey değildir. Amma benim esas üzüldüğüm nokta, Radyo Televizyon üst kurulunun bu şarkıya nasıl izin verdiğidir.
….Vardır onların’ da bir bildiği her halde. Ne derler.” BÜYÜKLERİMİZ HER ŞEYİ BİZDEN İYİ BİLİR.”
Sağlık olsun.
11 Mart 2009
YORUMLAR
Sözlerinize sonuna kadar katılıyorum...
Doğru ortada ama görmek isteyen yok maalesef...
Avrupa ve Amerika,suni bir Kürt meselesi yaratarak,Sevr ile gerçekleştirmeye muvaffak olamadıkları emellerine kavuşmayı arzuluyorlar!
Ve bizim insanımız hala alabildiğine kör ve sağır;ne yazık!
Yazınızın altına imzamı,size saygılarımı bırakıyorum Yüksel Bey...