- 9557 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAĞIMIZI NİÇİN ÇOK SEVİYORUZ?
1) İnsanımızın, milletimizin, devletimizin binlerce yıldır bekçisi olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
2) Milli gururumuzun, haysiyetimizin, varlık ve bekamızın göklerde dalgalanan azameti olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
3) Savaşlarımızın, zaferlerimizin, sevinçlerimizin, sevdalarımızın adı olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
4) Her türlü manevi oluşların, kendinden emin davranışların, kişiliğimize ve kimliğimize güvenin, huzur ve sosyal barışın teminatı olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
5) Ruhumuzun, bedenimizin, inancımızın, fikrimizin, adımızın, andımızın, gayemizin ve gayretimizin besleyicisi olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
6) Dinimizin, milletimizin, dilimizin, diriliğimizin, birliğimizin sigortası olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
7) Kahraman ordumuza, polislerimize, liderlerimize, devlet adamlarımıza, alp erenlerimize güç ve kuvvet olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
8) Şu güzel vatana kol kanat gerdiği, insanımıza umut olduğu, devlet ve millet düşmanlarına geçit vermediği, hainlere, bölücülere, soysuzlara korku dağıttığı, mazlumlara, masumlara hayat kaynağı olduğu, her halimizi izlediği, hilalimizi her zaman en yüksekte tuttuğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
9) Hiçbir zaman hiçbir şer güçten ve fesat odağından korkmadığı, ürkmediği, hep heybetli, azametli bir şekilde en yükseklerde kalabildiği için bayrağımızı çok seviyoruz.
10) “Allah, devlete, millete zeval vermesin” diyenlere, hak bildiği yolda dimdik yürüyenlere, imanla, ihlâsla, ilimle, fikirle yoğrulanlara, iç ve dış düşmanlar karşısında sıra dağlar gibi duranlara, savaşın kartalı, barışın güvercini olanlara gül ve çiçek olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
11) Hem geçmişin hatıralarını, hem geleceğin güzelliklerini hem de milletimizin bütün özelliklerini bünyesinde barındırdığı için bayrağımızı çok seviyoruz.
12) Şairlere, yazarlara, düşünürlere, filozoflara, kahramanlara ilham kaynağı ve marşlarımıza konu olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
13) Tüm kutsal değerlerimizin bağrında yaşadığı tarihimizden ve şehitlerimizden bizlere emanet olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
14)Uğrunda şarkılar bestelenen, destanlar yazılan, türküler söylenen, ağıtlar yakılan, bizler için güzel ve güllerle dolu bir bahçe, çağlayarak çağlar ötesine akan bir nehir, sığındığımız ve düşmanlardan kendimizi koruduğumuz bir kale, dinlenmeye çekildiğimizde bizlere gerçek manada bir huzur evi olan vatanımızda bütünüyle milletin sesi olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
15) Hürriyetimizi, hâkimiyetimizi, rahatımızı, hürmetimizi, muhabbetimizi, hakkımızı, menfaatimizi, maneviyatımızı, sağlık, saadet ve selametimizi, iffetimizi, irademizi, zevkimizi, şevkimizi, görüşümüzü, gülüşümüzü, etiğimizi, estetiğimizi, emellerimizi, emeğimizi, seviyemizi, şerefimizi, gençliğimizi ve geleceğimizi onun gölgesi altında bulduğumuz, yaşadığımız ve koruduğumuz için bayrağımızı çok seviyoruz.
16) Hülasa, rengini milyonlarca şehidimizin kanından aldığı, imanın, mücadelenin, zaferin, umudun ve aydınlığın timsali olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
Durdu ŞAHİN
YORUMLAR
Millet olmanın ve o millet olma bilinci ile bir toprak üzerinde yaşanan bağımsızlığın simgesidir bayrak. Oysa üzülerek görüyorum ki bayrağı olan nice millet hala bu söylemlerden ibaret ve gerçeklerden uzak olarak özgürce dalgalanamamaktadır.
Düşündüren ve yoruma zorlayan güzel bir yazıydı. kutlarım arkadaşımı.
16) Hülasa, rengini milyonlarca şehidimizin kanından aldığı, imanın, mücadelenin, zaferin, umudun ve aydınlığın timsali olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
Durdu ŞAHİN
hangi millet bayrağını kanından almış işte biz böyle bir miletiz ..
her dinden her dilden her ırktan elele verip kan dökmüşüz ..
bunu bizden geri almak isteyenlerin aklına şaşarım..
kutladım şairr gözlerim doldu..
kardelen bıraktım sayfanıza..
bu insan ve vatan sevgisi o kocaman ve duyarlı yürekte hiç bit mesinn
kalemin daim olsun..
sevgiyle kalın...