- 1123 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRK’Ü ANLAMAK ŞARTTIR!
Millet olarak yaşayabilmek, ilerleyebilmek, sosyal, kültürel ve ekonomik alanda daha çok gelişebilmek için; kültürümüzü, tarihimizi, devlet ve hükümet adamlarımızı doğru bir şekilde bilmek ve öğrenmek zorundayız.
Dünyanın en eski,en uzun ömürlü bir milletinin fertleri olarak sayısız devlet ve hükümet adamı yetiştirmiş;insanımıza ve insanlığa birçok hizmetleri gerçekleştirmişiz.
Bu büyük insanları, kimileri cesaretlerinden,kimileri merhamet ve adaletlerinden, kimileri bıraktıkları birbirinden kıymetli eserlerinden tanır.
Şüphesiz bu büyük insanlardan,devlet adamı ve komutanlarından en sonuncusu ve en önemlisi;büyük devlet adamı,ordu komutanı,ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’tür.
Düşman karşısında eğitimli,kararlı ve korkusuz bir ordu oluşturan ve bu orduyla dünyanın en güçlü zannedilen ordularını bütün çephelerde yenilgiye uğratan;Türkiye Cumhuriyeti’ni kurup bugünkü hür ve demokratik bir ortamda yaşamamızı sağlayan bu büyük insanı anmak,anlamak ve bize bıraktığı emanetleri korumak,ilkelerini yaşamak ve yaşatmak zorundayız.
Olayları değerlendirmede son derece başarılı olan, zorluklar karşısında asla yılgınlığa düşmeyen, çok okuyan, her zaman ikna metodunu kullanan, tarihi ve tarihimizi çok iyi bilen, insan düşüncesine gerçek manada değer veren,vatan,millet ve bayrak sevgisiyle dolup taşan,bilime,sanata,kadına,akla,hürriyete devamlı yürek uzatan,gerçekçi olup milli güce dayanan Mustafa Kemal Atatürk’ü anlamak demek; onun ilkelerini, inkılaplarını, özelliklerini, getirdiği yenilikleri,belirlediği kuralları ve kurduğu kurumları anlamak demektir.
Bu anlam ve ifadeye bağlı olduğuna inandığımız herkese düşen görevlerden biri de ;”egemenlik kayıtsız şartsız milletindir” diyen,”Türk kültür ve medeniyeti atinin medeniyet ufkundan bir güneş gibi doğacaktır” gerçeğini olanca gücüyle haykıran, ”N e mutlu Türk’üm diyene” diyerek kendi kendimize güven duymamızı sağlayan,”Ya İstiklal,ya ölüm!” gerçeğini hafızalara yerleştiren ve “Ordular ilk hedefiniz Akdeniz’dir ileri!” haykırışıyla istikameti gösteren büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ü yaşamaktır.
Atatürk’ü yaşamak, sade ve samimi olursa, önder ve rehber kişiliğini insanlara kavratırsa,dehasını ve liderliğini en iyi bir şekilde anlatırsa faydalı olur ve bundan da insanımız ve insanlık kazanır.
Türkiye’nin kalkınması,gelişmesi, sayısız ilim,kültür,sanat,ahlak adamları,yaşayış ve düşünüş örnekleri hediye edebilmesi için; Atatürk’ün gösterdiği hedeflere doğru sağlıklı,hızlı ve kararlı adımlarla yürüyebilmemiz için bu şarttır.
Durdu ŞAHİN
YORUMLAR
Koskoca bir milletin geleceğini Atatürk'e endeksledik. 80 yıldır zâten Atatürk'ün izinde gidiyoruz, onun ilke ve inkılaplarını uyguluyoruz. 80 yıldır yazınıza benzer yazılar okuyoruz, nutuklar dinliyoruz. Bir yerlerde bir aksaklık var, ama nerede? İşte onu çözemedim. Zâten problemi teşhis etsek de söyleyemeyiz. Söylesek de lafımızı dinletemeyiz. Ben, en iyisi balkona çıkayım da bir sigara eşliğinde memleket meselelerini derin derin düşüneyim.