HERŞEYE RAĞMEN BUGÜN YİNE ÇOK GÜZELSİN HAYAT..!
- 17 yaşındaki bir gencin yüreklere seslenişi….. -
Hayata isyan etmemeliyiz.Öncelikle şunu kabul etmeliyiz ki ; hayat asla adil değildir. Hiç birimiz,hiç bir canlı eşit yaratılmamıştır.Başımıza gelenler,yaşadıklarımız da eşit değildir.Ancak öncelikle hayatın adil olmadığını kabul etmeliyiz.”Guguk Kuşu” filmindeki Jack Nicholson,akıl hastanesinde çok ağır bir mermer havuzu kaldırabileceğine dair diğer hastalarla iddiaya girer ve havuzu kaldırmaya çalışır; tabi sonunda kaldıramaz.Diğer hastalar onunla alay ederken o “ben en azından denedim.” der.
Tabi bu anlattıklarımız bir film senaryosundan alıntı.Hayat da bir film değil midir? Kimimizin as oyuncu kimimizin de figüran olarak oynadığı ancak senaryosunu bizlerin yazmadığı ,süresini de bizlerin tayin edemediği bir senaryo…Ama rolümüz ne olursa olsun , süflörü ,dublörü olmayan ve iyi oynamadığımız takdirde tekrar oynamayacağımız için rolümüzü layıkıyla oynamamız gereken bir senaryodur hayat.Bu nedenle hayata ne isyan etmeli ,ne de ondan korkmalıyız.Sadece hayata sarılmayı denemeliyiz.?.
Peki ya siz … Siz denediniz mi? Yoksa siz hayatı sadece pencerenizden mi seyrediyorsunuz?.Yoksa hayata bilgisayar ekranlarından mı bakıyorsunuz?
Tercih sizin.Oysa hayat hepimizin avuçlarının içinde.Kimimizin nasır tutmuş parmaklarında,kimimizin boya bulaşmış ellerinde,kimimizin iş yorgunluğunun sindiği gömleğindeki ter kokusunda…Kısaca hayat benliğimizde.Nasıl istersek,neye karar verirsek hayat orada vardır.Güneş her sabah yeniden doğar.Gün ise her şafakta yeni umutlara gebe…Ve siz eğer isterseniz hayatı bir ucundan yakalama şansına sahipsiniz.Yeter ki isteyin deneyin ve her ne olursa olsun her sabah uyandığınız da gülümseyin.Bu dünyadaki varlığımızın , dostlarımızın var olmasına bağlı olduğunu,bazen bir çiçek bazen küçük tatlı bir sözün bile kırık bir kalbi tamir edebileceğini,özür dilemenin,teşekkür etmenin ve şükretmenin “erdem” olduğunu asla unutmayınız.
Ve her sabah uyandığınızda “HERŞEYE RAĞMEN BUGÜN YİNE ÇOK GÜZELSİN HAYAT” deyip ; her gün yeniden doğun...
GÜLÇİN (Öğrencim..)
YORUMLAR
SONimza
Sanırım zaman ötesi bu...
arada sırada ziyaret ettiğim edebiyat defterindeki sayfamda mesajınızı okudum.okumam için uyarıldığım içinde ayrıca teşekkür ederim.evet hayatın ucundan dğil boğazından sımsıkı tutulmalı.sarılmalı ve hayatı doya doya yaşanmalıdır.gün her sabah doğudan doğar ve batıdan batar.gün doğarken nelere gebe kalmazki. mutluluk dileklerimle.hoş kalın hoşça kalın...nilgünn hanım.
Bu gün yine çok güzelsin hayat
Bir başka uyanış bugün bende
Müjdeliyor ay ışığı günü gökte
Coşkun sevda yalımı yüreğimde
Bu gün yine çok güzelsin hayat.
Güneş parlıyor yararcasına sabahı
Işıl ışıl sarıyor sevdamı
Arzu dolu mutluluk ateşi
Bu gün yine çok güzelsin hayat.
Kahvaltımda bir sevda türküsü
Sevmelere açık gönlümün gözü
Daima edelim sevda sözü
Bu gün yine çok güzelsin hayat.
Her sabah doğum günü bana
Her yeni gün hediye bu cana
Sevgi ile büyüyerek yüreğimde
Bu gün yine çok güzelsin hayat.
.....................Selçuk Sen...
HARİKA BİR YAZI NE GÜZELDİR GÜZELLİĞNİ HAYKIRMAK HAYATIN
BU GÜN YİNE ÇOK GÜZELSİN HAYAT ÇOOOOOOKKKK
Bu yazıyı şiirler kısmında da okumuştum ve bir kez daha okudum burada mutlu oldum ve keyif aldım yazıyı okurken hele hele bir öğrenci kardeşim tarafımdan yazılmış olması Ata'nın bu gençlere olan güveninin neden boş olmadığının bir göstergesi..
Araştırıcı,sorgulayıcı,yeniliklere açık çağdaş bir türk gencini görmenin beni çok mutlu ettiğini özellikle belitmek istiyorum ve o yüreğini kutluyorum yüreğine sağlık sevgili Gülçin sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle...
Ve sevgili öğretmenlerimiz son sözüm de sizlere bu ülke geleceği gençlere emanet edilmiş olsa da sizler o gençleri yetiştiren kişiler olarak çok daha fazla övgüyü hakediyorsunuz ve sanırım ne denli bir sorumluluk üstlendiğinizin de farkındasınız sizlere de böylesi gençleri yetiştirdiğiniz için şahsım adına çok teşekkür ediyorum...
Sevgilerimle...
Çınar GÖLE
çok güzel yazısı için tebrik ediyorum öğrencinizi. insan içinden geldiğ gibi yaşamalı hayatı, yaşam her ne kadar adil olmasa da kendisi karşısındakilere adil olmalı, ayrıca ben bunu yapamam diyen , baştan kaybeden o kadar çk insan var ki... geçen gün arkadaşma sordum çalgı çalabilyor musun diye, ben çalamam dedi, peki hiç denedin mi dedim, hayır dedi, e o zaman denemediğin bir şey hakkında nasıl böyle kesin hüküm verebiliyorsun dedim, yetenk işi o , bend yetenek yok dedi, nuutulmamalıdır ki hayatta başarılarn sadece %10 u yeteneğe dayalıdır, geriye kalan dağlar kadar pay ise çalışmaya dayanır. insanın ilkeleri çalışmak, adalet, vefa, yani psikolojide gelişmiş insan paradigmasının gerektiriği ilkeler olmalıdır.
iyi dlek ve dualarda bencillik olmaz,
herkese gönlünce bir yaşam diliyorum...
başlangıç olarak elbette güzel.Daha hayatı yaşayacak çok zamanın olacak. hemen böyle kesin yargılarla yaşamı eleştirel olarak ele alma.göreceksin bek bu günkü düşüncelerinin yerini daha başka düşüncele alacak ve sen daha realist daha doğruları haykıran yazılar yazacaksın. hocanın senin için çabalarınıda yabana etma emi. gözlerinden öpüyor muvaffakiyetinin sonsuz olmasını temenni ediyorum.
Güzel yürekli Gülçin kardeşim,
Henüz 17 yaşındasın ancak geleceğe ışık saçan bir varlıksın.
Yazının her satırına en içten duygularımla katılıyor ve bu yaşına rağmen bu olgunlukla hayata bakışın beni gelecek neslimiz için çok umutlandırdığınıda belirtmekistiyorum.
Dilerim tüm yaşantın boyunca böyle üretken düşüncelerle senden sonraki nesle ışık tutmaya devam edersin.
Tebriklerim ve sevgilerimle.
Bu değerli kardeşimiz Gülçin'in nasıl bir öğretmeni olduğu da bu güzel pozitif ışınlar saçan yazısından belli.
Katılmamak mümkün değil. Eğer bir köle isyan ederse sahibine etmeli bu isyanı. Eğer hedefini şaşırıp tüm insanlara ve Tanrı'ya isyan ederse ömür boyunca kazanamayacağı ve tedavisi mümkün olmayan yaralarla yaşayacağı bir savaşa girer.
Yada aklını kullanıp, sahibiyle barış içinde bir yol bulur özgürlük umuduyla
Öğnehcinizi ve paylaşımınızdan dolayı sizi kutluyor ve alkışlıyorum Nilgün Hanım