- 2106 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAĞLIK, SPOR VE MÜZİK
İnsanın mutlu, huzurlu ve rahat yaşaması, sağlıklı olmasına bağlıdır. Sağlık, çok şeyin hem başı hem de başlangıcıdır. İnsanın kafa ve bedeninin randımanlı çalışması; yeni yeni düşünceler, fikirler üretebilmesi, fiziki ve ruhi dengesini koruyabilmesi için de zaruridir, sağlık.
“Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” diyenler boşuna dememiştir elbette. Sağlıklı olmayanın sağlıklı düşünmesi çoğu zaman mümkün olmamaktadır. Çünkü düşünmek; aklı ve fikri sadece düşünülen konunun üzerine yüklemek ve yöneltmek olduğu zaman hedefine ulaşır. İnsanın idrak etme ve anlama gücü ne kadar çok olaya bölünürse o kadar anlama ve algılama gücü azalır. İnsan aynı birden çok olayı düşünse bile, birçok olayı aynı anda anlayamaz. Dikkat edilirse, büyük bilim, kültür ve sanat adamlarının problemlerini önce sıralandırıp sonra sırasıyla çözümledikleri hemen görülür. Bu insanların bence başarılı olmalarının sebebi, aklına taktıklarını tamamlamadan başka mevzulara el atmamalarıdır.
Sağlıklı insanın daha başarılı olmasının sebebi, bütün gücünü ve enerjisini sağlıksız insana göre daha çok aynı konuya yöneltmesidir. Onun ele aldığı konudan başka düşüncesi ve problemi yoktur, zira. Bunun için olsa gerek; sağlığı, sıhhati cihanda en büyük devlet olarak gösteren devlet adamları bile olmuştur.
Elbette insanın sağlıklı olması ve sağlıklı kalabilmesi için gerçekleştirmesi gerekenler vardır.Sağlık,kazanıldığı zaman bir daha hiç elden çıkmayan bir şey olsaydı;belki sağlığı korumak için bu kadar yorulmak gerekmezdi.
Fakat sağlık, dikkat edilmezse kazanıldığından daha hızlı ve kısa zamanda elimizden çıkabilmekte, iklimimiz den kaçabilmektedir. Onun için sağlığımızı korumamızı sağlayacak uğraşlara yönelmemiz gerekmektedir.
Sağlıklı kalmanın, sağlıklı yaşamanın birçok yolları vardır. Bunlardan sadece ikisi spor ve müziktir. Spor, iyi yapılırsa insanın bedenini, ruhunun çalışırlılığını her zaman ayakta ve atakta tutar. Sinir sistemi, sindirim sistemi işlerliliğini ve ileriye dönüklüğünü korur. İnsan sporla ayların, yılların yorgunluğundan bile kurtulabilir. Kasları, kavrayışı gelişir; eline, yüzüne, gözüne renk gelir. Muhakeme ve murakabe melekeleri allanır, dallanır, çiçeklenir. Daha dinç, diri ve dinamik hale gelir insan.
Müzik için de aşağı yukarı benzer şeyleri söyleyebiliriz. Müzik de insanı dinlendirir, dillendirir, acıların dindirir, sevinçlerini çoğaltır. Ufkunu daha bir aydınlık hale getirip insanı bir an bile olsa içinde bulunduğu kasvetli ortamdan kurtarır. Yorgun insanı yeni bir işe başlayacak hareketliliğe ve hevese getirir. Hastalık halini almayan ve başka hizmetlerden bizi uzaklaştırmayan müzik, iş yapma zevkimizi geliştirirken bazı hastalıkları da tedavi eder. Onun içindir ki yorulan birçok insan; oturarak veya yatarak değil de, seviyeli müzik parçaları dinleyerek dinlenir ve kendini yeni bir işe başlayacak zindeliğe kavuşturur.
Öyleyse buyurun sporla ve müzikle daha sağlıklı, dinç ve dinamik hale gelmeye; doğrulmaya, dirilmeye,dinlenmeye ve dillenmeye...
Durdu ŞAHİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.