- 1257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ecz. Bekircan GELEN’in anısına
Ecz. Bekircan GELEN’in anısına
Bir BEKİRCAN geçti Diyarbakır’dan.
Eczacılık camiası değerli bir eczacısını yitirdi..
Eczacılık mesleğine her platformda hizmet etmiş bir neferini..
Bazen oda başkanı olmuş, bazen yönetici, bazen delege..
Mesleğine saygı duymuş, kendini inkar etmemiş, dostlarını da tabi.
70li - 80li - 90lı yıllarda Diyarbakır’ın en güzel yerinde yıllarca eczane çalıştırmış..
Hem de doktor muayenehanelerinin üst üste yığıldığı bir pasajın altında..Yan pasajlarda aynen öylece dolu.
Ama reçete yönlendirmesi yapmamış, doktorla kafakola girmemiş, simsarlarla aynı masada kadeh devirmemiş, hastayı kandırmayı aklından geçirmemiş, firmalarla anlaşıp beleşe kapattığı ilaçları değerlendirme (!!) yolunu seçmemiş, hele resmi reçete üzerinde yanlış yollara sapmamış, yöneticisi olduğu eczacı odasına büyük emek harcamış, çoğumuzun olduğu gibi yani adam gibi, yani aslan gibi, yani delikanlı gibi eczacılık yapmış ve zaman sürecinin getirdiği şartların zoruyla 90 lı yıllarda İstanbul’a yerleşmiş bir ağabeyimiz..
Yani; Eczacının mahallî protokol seviyesinde saygınlığı olan dönemlerde uzun yıllar eczane çalıştırmış olmasına rağmen, Diyarbakır’dan büyük para kaldırmamış, yatlar, katlar, apartmanlar, araziler, yeşil kağıt parçalarını istiflememiş..
Sadece onuru için, şerefi için, şahsiyeti için, çocuklarının ve sevdiklerinin başını öne eğdirmemek için namusuyla çalışmış bir dava adamı örneği olmuş bize..
Diyarbakır ve çevresine diplomasını kiraya vererek, emeksiz refah içinde yaşayacak seviyede maaş almayı düşünen ve bu amaçla eczacılık camiasını kirleten, sonu cezaevlerinde, mahkemelerde çıkan günümüz kurşun askerlerine, ayrıca "her yol mübah" diyerek kısa sürede zengin olmuşlara ve bu haramzadelere özenip bir çırpıda zengin olmak isteyen gençlere, yani ibret alması gerekenlere bizlere, hepimize örnek bir karakterdi Bekircan..
Benim mezun olduğum yıllardaki( 1984) Diyarbakır eczacılık camiasının önde gelen renkli siması, eczacı olarak ilk tanıdığım birkaç kişiden biri olan çok değerli Bekircan ağabeyin vefatını büyük teessürle öğrendiğimde yukarıdaki tarif edilen ortamı düşündüm, o ve onun gibilerle bir kez daha gurur duydum.
Onurunu paraya değişmemekle,
Meslektaşlarını yarı yolda bırakmamakla,
Bizlere şerefli ve haysiyetli bir meslektaş örneği olmakla,
Ülke ve mesleki sorunlara çözüm arayışlarına kafa yormakla,
İnsanı, insanlığı ön planda tutmakla,
İyi insan,
Sadık dost,
Adam gibi adam olmakla,
Ne iyi yapmışsın Bekircan abi..
Ruhun şad olsun..Mevla’m sana rahmet, yakınlarına sabır ve metanet versin.
Yüzün her zamanki gibi, gittiğin yerde de güleç olsun..
Senin karakterinde olanlara da selam olsun.
Saygılarımla
02.Mart.2009
Ecz.Abdulkadir Nur GÖRDÜK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.