- 686 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
NEDİR BU YAZARLARIN SİZLERDEN ÇEKTİĞİ, SAYGI DUYMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ Kİ?!!
Ne zamandır yazmayı düşünüyordum, ama kemoterapiye karşı daha bir tahammülsüzleştiğimden, yıpratıcı etkisi, verdiği ıstırap daha bir arttığından uzun uzadıya yazacak halim kalmamıştı. Ardından da yoğun ve koşturmam gereken işlerim vardı. Daha hassas da oldum sanırım, zaten kırılgan olan yapım daha da kırılganlaştı, hassaslaştı. Adam sen de, kendi terbiyesizliği deyip geçemiyorum, görmezden gelemiyorum saygısızlıkları şimdi hele iyiden iyiye.
Bir müddettir yazamadım bu nedenlerle güncel ve ciddi konularda, dost ve güzel kalemleri de takip edemedim ne yazık ki.
Sürekli dile getirdiğim ve yaşamım boyu kendime ilke edindiğim ve de herkesten de beklediğim bir gerekliliği yazımın konusu vesileyle yineleyeceğim. HİÇ KİMSE, HİÇ KİMSEYE SAYGI DUYMAK ZORUNDA DEĞİLDİR, LAKİN SAYGILI DAVRANMAK ZORUNDADIR!!!
Bir iki söylem daha ilave etmek istiyorum izninizle, İNSANLARIN GERÇEK KİŞİLİĞİ VE TERBİYELERİ, TARTIŞMALARDA, KAVGALARDA ORTAYA KOYAR KENDİSİNİ!!! Ve yine çok sevdiğim bir söz. Hz. Muhammed’e ait bir söz: İNSANIN KİŞİLİĞİ DİLİ ALTINDADIR!!!
Saygısızca, anlayıp dinlemeden, sadece bir cümleye ya da başlığa takılıp, aklınca yorum yaptıklarını sanarak saldıranlar vardı, pek çok yazan arkadaşıma olduğu gibi bana da. Ruhlarının hastalığına hükmettim sonuçta. Çünkü konuyla alakası olmayan saldırılardı bazıları. Depremden söz etmişim, hatırlatmak istemişim yetkililere hesap sorarken bir yandan da. Ölü sayısının gizlendiğini belirtmişim. Fondaki paraların nerede olduğunu, nerelere harcandığını, ne gibi tedbirler alındığını, gerekli hazırlığın tamamlanıp tamamlanmadığını sormuş, yazımı da Allah korusun diye sonlamışım depremin kapıda olabileceğini belirterek.
Ve yorum: SIKIŞINCA ALLAH DERSİNİZ, BAŞKA ZAMAN ADINI ANMAZSINIZ. SİZ KİM OLUYOR DA ALLAH’IN ADINI AĞZINIZA ALIYORSUNUZ? KİRLETMEYİN ALLAH’IN ADINI. ECEVİTİN ÖLÜ SAYISINI SAKLADIĞINI NİYE SÖYLEMİYORSUN. DEPREM VERGİSİNİ BU NEDENLE HÂLÂ ÖDEDİĞİMİZİ NİYE BELİRTMİYORSUN, O PARALAR NEREYE GİTTİ SORSANA. İŞİNE GELMİYOR DEĞİL Mİ? Vs, vs…
Belli ki okumamış doğru dürüst yazımı. Açıklıyor, izah ediyorum, nezaketle ve ağzımı bozmuyor, sinirime hâkim olmaya çalışıyorum ve de davranışımdan utanmasını bekliyorum. Nafile, ne dersem diyeyim, o kafasındaki şablonla yanıtlıyor, başka birine yanıt veriyor adeta. Her yanıtında daha saldırgan, daha saygısız, daha terbiyesizleşiyor. Terbiyeye ve yazdıklarımı doğru dürüst okumaya davet ediyorum, ama dönmüş gözü, biriktirdiği kini, nefreti dökecek illaki, ne dediğim, neyi anlatmak istediğim hiç önemli değil. Sonraları anladım ki daha önce başka rumuzla, ama aynı üslupla yazan kişi bu. “Yüreğin varsa, sözünün ardında ve de erkeksen şayet, erkek adama yakışırlıkla adını açıkla, kim olduğunu söyle. Erkek misin kadın mısın onu bile bilmiyorum. Rumuzlar ardına saklanma mert ol” diyorum en sonunda bunalıp da.
O hâlâ bildiğini okuyor…
Yahya Kemali hatırlıyorum bu olayla bir kez daha. EN ZOR ŞEY, CAHİLE LAF ANLATMAKTIR deyişiyle.
Lakin komik ve okuduğunu anlamaktan aciz pek çok insan olduğunu da gördüm yazmakta olduğum süreçte. Yalnızca bu kesimde değil, tam tersi gruptan da var. Hatta ateistler, deistler kendilerince ki anlamını da bilmediklerinden eminim bazılarının. Çünkü bir başka yazıma, kesinlikle dini bir içeriğe sahip olmamasına rağmen, biri bir kelime takılıp gözüne: PİS YOBAZ, CAHİL, BİRAZ KİTAP OKU, BİRAZ ÇIK O ÇAĞ DIŞILIĞINDAN, AKLINI BAŞINA TOPLA, GİT O SAVUNDUĞUN ÇARŞAFLILARLA YAŞA. ONLARIN YANINDA YER AL. SİZİN İKTİDARA TAŞIDIĞINIZ BU PARTİ… Vb bir sürü söz sarf ederken, aynı yazıya bir başkası: CAHİL, AHLAKSIZ, SENİN GİBİ ALLAH DÜŞMANLARI YÜZÜNDEN BU HALE GELDİ BU ÜLKE. ALLAH BUNUN HESABINI SORACAK SİZLERE, BİRAZ DİNİNİ ÖĞREN, BİR İKİ KİTAP OKU, AÇ KUR’AN’A BAK NE DİYOR. SİZ KOMÜNİSTLER… Deyip bana bir de ayetlerden örnekler veriyor.
Gülmem, kahkahayla gülmem gerek; lakin elde değil, titriyor elim ayağım. Aynı yazıdan bu denli zıt iki anlam nasıl çıkar? Bir insan hem yobaz, çağ dışı ve iktidardan yana, hem de inançsız, Allah düşmanı ve komünist nasıl olabilir anlayabilmiş değilim!!!
İnsanlıktan, insan olmanın gerekleri ve erdeminden söz etmişim bir başka yazımda ve demişim ki; asıl olan ve öncelikli insan olmaktır, kadın veya erkek olmaktan önce!
Şahsın biri yorum yapıyor yine rumuz ardından: BANA BAK; BIRAK BU KADIN ERKEK AYRIMINI, ÖNEMLİ OLAN İNSAN OLABİLMEKTİR ÖNCE, AMA SEN GİBİLER NE ANLAR İNSANLIKTAN…
İcapçı doktorları almışım ele başka bir yazımda da. Hele mahrumiyet bölgelerindekilerinin yaşadıkları zorlukları, güç koşulları, emeklerinin karşılığını alamayışlarını, çalışma tempolarının dayanılır gibi olmadığını, seslerini duyuramadıklarını, daha doğrusu duyması gerekenlerin duymadığını, anlatmışım büyük üzüntüyle…
Ve bir doktorumuzdan yorum: İCAPÇI DOKTORLARLA İLGİLİ YAZINI OKUDUM, NE O ÖYLE, BİLMEDİĞİN KONUDA AHKÂM KESİYORSUN DA BİZİ SUÇLAYARAK, BİR ELİ YAĞDA, BİR ELİ BALDA GÖSTERİYORSUN? NE ZORLUKLARLA SAVAŞTIĞIMIZI BİLİYOR MUSUN, NELER ÇEKTİĞİMİZDEN HABERİN VAR MI DA BİZİ SUÇLUYOR, YAŞAMLARIMIZI GÜLLÜK GÜLİSTANLIK GİBİ ANLATIYOR, DALGA GEÇİYORSUN BİZLERLE?..
Aaaa… Delireceğim…
Nasıl bu denli bambaşka anlıyorlar yazılarımı, hayretler içinde kalıyorum ve soruyorum kendime defalarca:
Nereleriyle okuyor bunlar yazılanları?!!
Tek yanıtı var, daha önce de belirttiğim gibi; ya doğru dürüst okumuyor ya da okuduklarını anlamıyorlar her iki kesimden de bazıları. Veya hastalar, bağcı dövmek amaçları anlayıp dinlemeden. Saldırmak ama ne adına, kime ve nasıl olursa olsun fark etmeksizin!!!
Her iki kesimin de cahilinin tek ortak özelliği var ki yıllardır gerçek yaşamda da şahit olduğum ve çok üzüldüğüm.
Bunlar kulaktan dolma bilgilerle, oturup okumaksızın, anlamaksızın, araştırmaksızın bir yerlere mensup hissedip kendilerini, akılları sıra militanlığını yaptıklarını sanıyorlar. Saldırganlaşıyor, bağırarak, hakaret ederek, kavgayla, hatta küfrederek…
Küfür, hakaret, kavga aczin ifadesidir, yetkin olmayışın, ezikliğin, cahilliğin ifadesi ve dışa vurum biçimidir!
Kendini bilen ve yetkin kişi saldırmaz, tartışmanın, konuşmanın adabını bilir, ne kadar zıt ve yanlış fikir beyan etse de karşısındaki, terbiyesini bozmaksızın, nezaketle bilgi aktarımında bulunur, saygıyla doğruya eğindirmeye, yanlışını anlatmaya çalışır!
Her iki grubun da bu tür kişileri nefret ettiriyorlar. Bu tavırlarıyla, milleti dinden soğutuşlarıyla, Allahtan uzaklaştırışlarıyla, “İslamiyet buysa ben Müslüman değilim” dedirterek pek çok kişiye, kazanmak yerine daha bir kaybediyor, hatta İslam’a kan kaybettiriyor, kirletiyorlar ve de bunun hesabını Allahın kendilerine soracağını bilmiyorlar!
Diğer kesimin cahilleri ise…
Neyse onlara da Allah akıl fikir versin, ne diyeyim!..
GERÇEK İNANAN, GERÇEK MÜMİN, BİLGİLİ, BİRİKİMLİ KİŞİ GÜLER YÜZLÜDÜR, YUMUŞAK HUYLU VE HOŞGÖRÜLÜDÜR, GÜZELLİKLE ANLATIR VE AKTARIR bilgisini.
VE OKUDUĞUNU DOĞRU DÜRÜST OKUR, AMACI BİLMEK, AMACI ANLAMAK, AMACI ÖĞRENMEK OLAN KİŞİ!!!
Olgun, vakur, yetkin ve aklıselim sahibi herkes gibi!!!
YORUMLAR
İnsanın, okuduğunu doğru anlayabilmesi için, yazının da bir çekimi olmalı bence. Bu yüzden ifade yumuşaklığı ve sıcaklığı esas kanımca. Belki de yazarın, yazıyı yazarken ki ruh hali satırlara yansıyor, okurun ruh hali de etkin oluyordur. Şu an böyle hissettim,düşündüm...
Acil şifalar diliyorum arkadaşım.
Sitedeki üyeliğim birinci ayını yeni doldurdu.Yazınızı ilk kez okuyorum.Okudukarımızı seslendirmek-sesimizi işaretlerle kağıda dökmek sanırız okuryazar olmayı.Okumak seslendirmekten başka,yazmak da...Galiba yeniden gözden geçirip iki eylemi birbirinden ayıracak yeni tanımlamalar yapmalıyız.Üzülmeyelim yanlış anlaşıldığımız için.Yanlış anlatmış olabileceğimizi de düşünmeye çalışıyorum ben artık.Öğrencilerime "anladınız mı?"diye sormak yerine anlatabilmeyi başardım mı?diye bakıyorum.Her seferinde sayısı az bile olsa bazı öğrencilerim için, "nasıl böyle anlar"diye şaşıp kalıyorum.Yine de vazgeçmiyorum.Sayın yazar,cesaretiniz hiç bir şey yapmamaktan daha önemlidir.Lütfen vazgeçmeyin.Hiç bir şeyin kaybolmayacağına inanıyorum.Yazılarınız şimdiden yerini aldılar bile kainatta.Katılsam da katılmasamda.Bence bu yeterince cesur bir duruş.Kutlarım sizi.Sevgilerimle.