- 667 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ŞAİRLERİN SAÇI NEDEN BEYAZ?
, ŞAİRLERİN SAÇI NEDEN BEYAZ
Öğretmenim bir şiir yazın demişti. Her şey öyle başladı. O gün bu gündür her şiir yazışımda saçlarım biraz daha ağardı. Şiir bir iç çekişidir şairin. Şairler bazen tan yerini ağartırlar nilüferlerin. Bazen ıssız zambak olurlar kaya diplerinde .Köy çocuklarının gözünde dünya nın bütün çiçekleri olurlar bazen . Rüveyda ya ağıt yakarlar Mona roza olurlar. Şairler bazen gürler Çanakkale destanına dönüşürler birden .Sakarya türküsü olurlar. Necip fazıl ın zındanı olurlar.faruk nafiz Çamlıbel gibi han duvarlarında bulurlar kendilerini . Şairler bir ülkeye yön verirler bir nesle ışık olurlar.
Onlar şiirin öğretmenidir . sevmeyi öğretirler yaseminlere.Bazan bakan göz gören gönül olurlar. Ahmet Hamdi Tanpınar gibi tılsımlı ebediyette uykuya dalarlar. Yada Cahit Sıtkı gibi aynalarda bulurlar yaşlarının otuzbeşini. Ama onlar Leyla bulurlar her zaman ağıt yakmaya. Karacaoğlan olurlar. Aşkları sonsuzlaştıkça Yunus Emre olurlar sevmekten vazgeçmeyen yanlarıyla. Mevlana olurlar ümitsizlik ortasında .Anadolu gibi çiçek sunarlar Türk çenin bahçesinden. Sezailer, Abdurrahimler, Nurullah gençler hep onlardan çıkar. Bazen yavuz Bülent gibi yapa yalnız kalırlar iskelelerde. Ahmet Arifle prangalar eksilttikleri yüreklerinde yürek işçisi olurlar. Onlar aşklarının adını mıh gibi akıllarında tutar Atilla ilhanla mecbur olurlar.ve sonra Yahya kemalin sessiz gemisiyle ayrılırlar içimizden yine sessizce .
Yunusla coşup içleri ürperirken Necati cumalıyla rıhtım taşında gölgeler, merdivende ayak sesi ararlar. Şairlerin sesi yürek yakar bazen Orhan veliyle haykırırlar ağlasalar seslerini duyar mısınız mısralarında ,dokunabilir misiniz gözyaşlarına ellerinizle . yaşları yoktur onların yaşıtlarıda Birden Karacaoğlan gibi ay doğmadan şavkı ovayı vururken, Türkmen kızının mayaladığı yoğurdu anlatıverirler. Bazen çocuklaşır çocuk olurlar . çocuk şiirlerinde kendilerine gelirler. Tevfik Fikret in Şermin ‘i dillerine dolaşır.
Yinede büyük insandır onlar. Onlar Mehmet Akif tir .bağımsızlık şiirini yazarlar.Kutlu bilgi dökülür dillerinden ,Yusuf has hacip olurlar. Sözü eğri büğrü söylemez onlar ,Orhun abidesi olur dedikleri yazılır taşlara . onlar bu coğrafyanın dili olurlar kelimeler dans
eder mısralarında.
Yunus Yavuz