Futbolun 91. dakikası
Şimdi diyeceksinizki edebiyat defterinde sporun ne yeri var. Spor değil ama etiğin alakası var. Dün uzun zamandan sonra bir maç seyrettim , neden seyretmediğime gelince, ligimizdeki yaşanan gereksiz olaylar sonrasında böyle bir karar almıştım .
Ve izlediğim bu maç sonrasında "hiç yorulmayalım beyler şu kupayı hakemlere verelim onlar götürüp kime verecekse versinler" dedim , bağıra bağırada söyledim.
Neden diyebilirsiniz. Maç öncesinde kadroya baktım ve hayret ettim , Galatasarayın 20 tane sakatı var ve tek satır yönetimin sözü yok neden olduğuna dair. Acaba yönetiminmi kabahati dedim ve maçı izlemeye gittim , Allah sabırlar versin sayın Adnan beye .. Ne diyeyim bir ultraslan üyesi olarak iyi sabrı varmış dedim ...
Maç öncesi Servet, Hakan Balta, HAsan Şaş, Linderot, Nonda, Baros, Lincoln, Emre Güngör , Barış, orkun , başta olmak üzeri tam 20 oyuncu sakat ama nasıl oluyor dedim , maç başladı 18 20 dakika sonra dedimki ligden çekilmesse Galatasaray iyi cesaret .. Tam 3 kişinin kafası yarıldı , 2 kişinin bacağına aldığı darbe sonucu kenarda pansuman yapıldı , hepsi Galatasaraylıydı , ama buna rağmen karşı tarafa çalınan tek faul yoktu ve Galatasaray sonunda bir kırmızı yedi , onca faul çalındı aleyhine ve hakem hiç bir şey olmamış gibi maçı bitirip 2 puanını çalıp gitti.
Şimdi etik kısmına gelelim, sene başından beri Türkiye liglerinde hakemleri koruyan kollayan tek satır açıklama yapmayan tek takım GS olmasına rağmen onları bile çıldırttılar , eğerki bu maç AVrupada oynansaydı bu hakemin futbol hayatı biterdi açık net söyleyebilirim . Bir taraftar gözüyle söylemiyorum bunu , hermaç sert geçebilir ama sertliği yapan takım tek bir sarı kart bile görmeden maçı bitiriyorsa bu sertliğe müsade gösterilmesi demektir.
Şimdi bu noktadan sonra yabancı hakem isteme hakkı mevcuttur GS spor klübünün ve bunu yapmalarını en kısa sürede rica ediyorum başkanımızdan . Çünkü bu ligde artık şampiyonluk kavgası değil oyuncularımızın hayatı tehlikededir. Ve tebrik ediyorum hakemi 20 sakat 1 cezalı çıktığımız maçı 23 sakat ve 3 cezalı ile bitirdik amacına ulaşmıştır sanırım , paf takımlada çıksak yinede 11 kişi çıkacağız merak etmesinler ... Yataklarında rahat uyusunlar.
Gelelim Fatih hocamıza , kendisi bir GS li olarak herkesin takdir ettiği bir insandır , ancak bir şey kafamın içinde yankılanmaktadır; 11 yabancısı olan bir takımdan nasıl 5 6 Türk futbolcuyu A milli takıma çağırmayı başarmıştır.. Sivas ve Trabzonsporun ve Kayserinin savunma oyuncularının günahı neydi? Eğer adları FB oyuncusu , GS oyuncusu olsaydı acaba bu maç için kadroya girerlermiydi merak etmemek elde değil.. Unutulmasınki Kayserispor ligin en az gol yiyen takımıdır, bu takımdan tek bir tane bile savunma oyuncusu seçilmemiştir. Sivassporu 2 yıldır yerli oyuncuları taşımaktadır, ama bir tanesi bile kadroda yok . Tarbzonsporun orta sahası çok genç isimlerden kuruludur bir tanesi kadroda yok . Volkan FB yi her maç linç ederken ligin en fazla gol yiyen takımlarından biriyken sürekli milli takımdadır , ve Dünyanın en pahalı savunmalarından biri önünde oynamaktadır hatırlatırım... FB yi kim ne derse desin Alex tek başına taşımaktadır .. Alexi çağırsın anlarım ama diğerlerinin bir tanesi bile milli formayı haketmemiştir en azından diğer oyuncular kadar. GS dede bunca sakat varken çağırma be hocam az sen bırak baride dinlensin çocuklar .. git anadolu takımlarının oyuncularını dene onların hiçmi bu ligde oynayacak oyuncusu yok ?
Etik dedik ya biz isim ğeşinde koşan bir millet olduk iyice, adı yaptığından daha önemli olmaya başladı , İnşallah sivasspor ligi alırda iyi bir ders verir hepsine , GS nin olmaması için ellerinden geleni yapan insanlar bu çocuklardan bir tanesinin ayağı kırılsa futbol hayatı bitse bunun ceremesini yükümlülüğünü taşıyabilecek kadar cesurmudur..
Ben bu kadar yazarken tek bir kelime küfür hakaret etmedim ya .. birde adres vermeden belirteyim , FB forumlarına bakarmısınız , ettikleri küfürler ve hakaretler sadece formasının rengindendir. Eğer bu hareketler aynı şekilde sarı lacivert olsaydı bu lafları söyleyenler onları söylermiydi .. sormak lazım .. Elinizi vicdanınıza koyunda öyle konuşun...
1-1 bitti maç ama ben 3 puanı helal ediyorum oyuncularımıza ,alınlarından öpüyorum..
Ve isimden çok yaptığına bakan bir millet olabilmeyi diliyorum .. Biz ligde bunları yaşatırken siyasetteki dönen dolaplar , halk içindeki olaylar falan çok çok normal , hiç şaşırmıyorum artık...
Harun Akdeniz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.