ARANAN MANZARA
“Yad etmek, yaşatmaktır” derler ya işte Diyarbakır’ın Cümhuriyyet mahallesinde Şair Sırri Hanım sokakta da böyle bir olay gerçekleşti. İktisadi Kalkınma Vakfı Başkanı Davut ÖKTEN bey ve Darrüşafaka Yönetim Kurulu Başkanı, Türk Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu üyeleri ,Belediyeler birliği ve Anakent Belediye Başkanı Osman Baydemir ile Diğer Belediye başkanları Sivil Toplum Kuruluşları Temsilcileri ve İl Valimiz Efkan ALA bey efendi Kamu Kurum ve kuruluşları temsilcileri ve vatandaşların katılımıyla “Sur içi Davut ÖKTEM Cocuk Kütüphanesi hizmete açıldı.Bu vesileyle hem bir “Diyarbakır Evi” kurtarıldı
hem de kütüphane gibi önemli bir ilim yuvası açılmış oldu
Konuşmacılar çok anlamlı ifadelerle bu açılışa önem kazandırdılar Davut ÖKTEM beyin Alipaşada dünyaya gelip hangi imkanlarla bu seviyeye ulaştığını dile getirmesi Şehmus Dikenin Diyarbakırı anlatan kısa ,anlamlı ve ahenkli mekalesini okuması Osman BAYDEMİRİN barışcıl konuşması İl Valimiz Efkan Beyin konuşmasını Şehmus dikene atfen yapması etkinliğe ayrı bir renk kazandırdı.Valimiz “Birzamanlar çocuklarımız yeşil soğan ve kuru ekmekle anılırken, bu gün ellerinde rengarenk çiçeklerin bulunmasının duygulandırıcı olduğunu ifade etti, bu Diyarbakır evlerimizin en önemli özelliği dışarıdan hep aynı görünüşte, varsa bir zenginlik farkı içerde bulunmaktadır bu da ev sahiplerinin ne derece vakur olduğunu göstermektedir İşte bu hayat tarzını yaşatmamız lazım gelir dedi.
Hangi güzeliği anlatayım çok hoş bir tablo oluştu. itiraf edeyim ki defalarca gözlerim yaşardı mutluluktan. İnşallah bu memleket bu millet birbiriyle hemhal olur da muzır dünya devletleri bizden umudunu keser ve kardeşlik duygusu içinde yaşamak nasip olur. (Aklımda kalanları yazdığım için bazı kurum ve önemli şahsiyetlerin isimlerini hatırıma gelmedi üzür dilerim)