- 437 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÂMÂYI OYNUYORUZ
ÂMÂYI OYNUYORUZ
Düşünüyorumda geniş çaplı dar ölçülü bir dünyada mıyız?Gülmekten korkuyor muyuz,ağlamak ayıp mı?
Düşünüyorum,düşünürken seçimlerimin ışığında kâbuslar görüyorum.Artık sevdiğimizi söylemek gülünç,birçok katliam var şu sıralar.Birçok kriz,birçok sorun...İnsanlar öldürülüyor,katliam...Fakat kimse gerçeklere sarılıp gerçekleri söylemiyor!Kimileri annesini öldürüyor,kardeşi kardeşe kırdırıyorlar.Acınacak,acınılacak toplumlarda yüz tutuyoruz.
Söylemek ayıp;ayıp söylemek...Egoistliğimizin kurbanı olurken ülkelerdeki katliamlara yönelik birlik ve beraberlik sağlamaya çalışıyoruz,peki kendi içimizdeki savaşlar,bizim savaşlarımız?Sevmeyi unutmadaki başarı ve inadımız?Onu neden kimse yadırgamıyor?Neden nedenler var,sevgi neden uzakta,barış neden sancıya yenik durumda?Sevginin adı neden nefret,nefret neden başrolde,neden hep şiddet?
Kimse acımasın diye ağlamıyoruz,kimse basit bulmasın diye kahkahadan yoksun yaşıyoruz!Birçok kişi aç,açıkta...Kimileri mücevher denizinde yüzüyor,adeta yarışta!Gençler okumaya hevesi olmayan bir toplumda bayrağı ellerine almış,işsizlik serüvenine hazırlanıyorlar.Üniversite mezunları kapıcılık yapıyor,kendi dünyamıza küsüz,kendi içimizde savaşlarımız var,hep zulüm!Gerçekleri söylemek korkutucu,çok ayıp.Yaşamak sadece "yaşamak"adıyla sınırlı...Yaşamak mı ki bu?Pembe bir dünya oluşturursak el ele,siyaha uzak yaşayıp,pek bir ayrı gayrı olursak,olur mu ki?Mutluluk serüvenine bilet ayırmak için hayatımıza başrol oyuncusu alıyor,yuva kuruyoruz.Şiddet,ihanet,hâyâl kırıklığıyla yalnızlığımıza gömülüyoruz!
Sevgi sevgisizlik,dürüstlük yalan olurken otuz iki dişimizi gösterircesine gülüp kan ağlıyoruz.Soylu dilenciyim diyemiyorsak,asil sevebilenlerin dünyalarını neden çamura buluyoruz?Sorular,sorular,sorular...Ve hep dolambaçlı yollar...Kimilerinin önüne kırmızı halı serilirken kimilerine terlik bile verilmiyor.Riyâ dolu gözlerimizle aynaya bakıyoruz,uyku saatimizde değil sadece arkadaşlar;Her daim uyuyor,bir o kadar âmâ’yı oynuyoruz...
Dilara AKSOY
YORUMLAR
SAYGIDEĞER KARDEŞİM, YAZINIZI OKUDUM.
BAŞARILARINIZIN DAİM OLMASINI DİLERİM...
HAYAT BOYU DEĞER VERDİĞİM ŞEY DÜŞÜNCELERİMİ
DOSTLARIMLA PAYLAŞMAK OLMUŞTUR....
HALEN BU YAZILARIMLA PAYLAŞMAYA
DEVAM EDİYORUM...( WWW.ilerigazetesi.com ) v.b. sit.
YOZGAT TAN SELAM VE SAYGILARIMI
YOLLUYORUM... AHMET SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR BİRLİĞİ BŞK.
Aslında hayır, amayı oynamıyoruz sadece kabullenmek bu...
Her satırınız ayrı yarayı kanatmış, hiç biri yanlış değil ama farkına vararak yaşayanlar olduk...
Yaptığımız her işin farkındayız, bu belki biraz sulh dönemi ancak böyle kalmaz.
Olur mu biter mi diye beklemektir bu sabır, olmadığı yerde mutlak ses olacak...
Yüreğinize sağlık, var olun.