- 547 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BUGÜN ŞAİRLERİ DİNLEME VAKTİDİR.
‘BUGÜN ŞAİRLERİ DİNLEMENİN VAKTİDİR.’ (S. Yalsızuçanlar.)
‘Söylerken ağlayan şair
Doğururken ölen ana
İkisi de bir.
Aşk ve acı
Bu gece en ücra yanıma sığınabilir.’ M.İslamoğlu.
30 Ocak 2009 tarihinde Bursa’ da Osmangazi Belediyesi’nin tertiplemiş olduğu Bursa Şiir Akşamları Gecesine damgasını vuran ana tema bence;aşk ve acı idi desem abartı yapmış sayılmam.Recep Garip’in Filistin’li şair Mahmut Derviş’in söylediği İsrailliler Filistinlileri öldürüyorlar ama bir şeyi unutuyorlar; aşkı öldüremiyorlar,bizim içimizde ki Filistin aşkını öldüremiyorlar tespitini dikkate almamız lazım.
Aklıma Nuri Pakdil ustanın; Filistin’i biraz daha sıkıştırmamız gerekiyor ‘derimize ‘tespiti geldi bu organizasyonu izlerken .Rahmetli Akif İnan’da dememişmiydi:Mescid-i Aksa’yı gördüm düşümde /bir çocuk gibiyidi ve ağlıyordu/varıp eşiğine alnımı koydum/sanki bir yer altı nehri kaynıyordu./gözlerim yollarda bekler dururum /nerde kardeşlerim diyordu bir ses/ilk kıblesi benim ulu nebinin/unutur mu bunu acep herkes./şimdi kimsecikler varmaz yanıma.
C.Zarifoğlu da yıllar önce dile getirmişti bugün Gazze de olup bitenden haberdar olmadan;
Farzet körsün/olabilir/elele tut/taş al ve at/kafiri bulur./hani ceylanların /hani cihat marşın/bir yumruk harbinden nasılda kaçtın/ en arka safta bile kalmadın/cengi attın,dünyaya daldın / tezeğe konan sinekler gibi/ dönüyor burgaç/dünya üstten,yanlardan daralıyor/ovalardan /dar geçitlere sürülen sığırlar gibi./bir gün ister istemez/ karşısında olacaksın kaçtıklarının./ dua et/o gün mahşer olmasın.
Sadık yalsızuçanlar’ın ifadesiyle bugün şairleri dinlemenin vaktidir.kendi adıma söylüyorum ; cebimde sapan taşları taşıyorum İsrail tanklarına atmak için.diplomasi paradigmamızı aşan bir şey var burada.kayaları kelimeler olan silahlar taşıyoruz göğsümüzde …kesmiyor hiçbir yorum, analiz.vs. uluslararası ilişkiler kuramları kifayet etmiyor.diplomatların analizleri sadece beyin fırtınası . daha ötesi yok.
Bugün şairleri dinlemenin vaktidir.
1 ŞUBAT 2009 BURSA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.