- 1432 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BURSA ŞİİR AKŞAMLARI
30 Ocak 2009 tarihinde Bursa’da Osmangazi Belediyesi’nin tertiplemiş olduğu,22 dönem Bursa milletvekili Faruk Ambarcıoğlu’nun katkılarıyla organize edilen, Metin önal Mengüşoğlu, Mehmet Atilla Maraş, Cevat Akkanat,rRecep Garip ve ismini hatırlayamadığım bir tasavvuf musikisi sanatçısının katıldığı Ördekli kKültür Merkezinde güzel bir şiir akşamı idrak ettik. Emeği geçenlere ve bu geceden haberdar olmama vesile olan değerli dostum Sedat Servet Hocaoğulları’na teşekkürlerimi bir borç bilirim.
Proğramın gündemini Faruk Ambarcıoğlu’ nun kaleme aldığı Filistin dramını anlatan slayt eşliğinde ekrana düşen ’sapan taşları’ isimli şiiri 4.sınıf öğrencisi Merve Beyaz isimli kızımızın yorumu belirledi.Gece katılımcı şairlerin de belirttiği gibi; Gazze de vuku bulan insanlık dramından hareketle Filistin,aşk ve acı konuşuldu.
İki oturum da ele alınan proğramın birinci oturumunda ’şiir nedir? tanımlanabilirmi? şiir tarzları ele alınırken, ikici oturumda ise katılımcı şairler kendi şirilerinden bir demet sundular.katılımcı şairler kendileini ifade ederken mensup oldukları şiir havzalarının koordinatlarını da verdiler. Tüm katılımcılar kendilerini büyük bir geleneğin M Akif
Ersoy’dan, N.Fazıl ’a ondan da yaşayan büyük şair ve sanat ve kültür adamı,diriliş ekolünün kuramcısı Sezai Karakoç’ la devam eden bir geleneğin takipçisi oldukalrını söylediler.
Benim dikkatimi çeken en önemli not; şiirin tanımının yapılamayacağı fakat yapılmaya çalışılması meselesi idi. Diğer önemli bulduğum değerlendirme ise;tarih boyunca şairlerin hüzünle,acıyla anılması..Şair yüreğinin hassasiyeti, duyuş ve hissedişi.M Atilla Maraş beyin geçen yıllar da kaybettiğimiz Alaaddin Özdenören’ e ait ölüm temasını işleyen bir şiir çok güzeldi.Recep Garip beyin ise vahy ile ilham arasında bağ kurması ilginçti.Şair bu dikakte almak gerek...
Son söz olarak derim ki;şiir gücü olanların sözü değil, sözü olanların gücü olsun .Tılsımını hep korusun . Bu tür etkinliklerin devamı dileğiyle.