- 582 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİMDİ HERKES ALKIŞ TUTAR, PEKİ NEDEN?
Çünkü, ruhumuzda var olan bir duruşa tanık olduk...
Çünkü, yüreğimizde coşku oluştu...
Çünkü, Türk Kimliğinin duruşuna tanık oldu gözlerimiz...
Çünkü, senelerce anlatmak istediğimiz ama bir türlü anlatamadığımız isyanımızı, on ikinci dakika da anlatabildik...
Çünkü, "bir TÜRK dünyaya bedeldir" sözlerini hak ettiğimize tanık oldu gözlerimiz...
Çünkü, 72 milyonun onurunu kurtaran bir başbakanımız nihayet, sabrımızı taşıran Davos’ ta "Yeter" dedi...
Tıpkı Kurtuluş Savaşının Baş Kahramanı Yüce Türk Ordusunun Baş Kumandanı M.K.Atatürk’ün savaş sonrası hala yurdumuz karasularını, İzmir Körfez’inden hala terk etmeyen, yedi düvelin savaş gemilerine, İzmir Körfezine Bakan Pencereden, çizmelerinde ki, savaş bölgelerinde ki taşıdığı tozlar durmakta iken...
Hem de, hiç bir gücü kalmamış Türk Ordusundan ise hiç bir neferin olmadığı, binlerce şehitlerimizin geride kalan Gazilerin Lideri bir telgrafla haykırdı,
" Savaş bitti. Hala ne duruyorsunuz kara sularımızda. Kıyılarımızı derhal terk etmezseniz, ateş emri vereceğim..."
Mareşal Fevzi Çakmak, ve odadakiler heyecan içindeydiler telgraf gemilere ulaşırken...
Ama o tam bir TÜRK duruşuna geçmişti. Dik ve elleri arkasına kenetlenmiş, böylece kendinde var olan enerjiden güç alıyordu sanki...
Korkulu bekleyişler bir kaç dakika sürdü...
İngiliz, Fransız, Yunan ve İtalyan savaş gemileri top ateşiyle veda ettiler Türk Karasularını...
Odada bulunan Halide Edip Adıvar, Afet İnan, Mareşal Fevzi Çakmak ve Yaverleri bu dik duruşa tanık oldular.
İşte, Davos’ta sevgili Başbakanımızın duruşu böyle bir duruştu. Bize yakışan aşırı mütevaziliği ve suskun duruşumuzu anlamadı dünya, anlamak da istemedi.
Ermeni çıktı AHİM’e...
Yunan çıktı AHİM’e...
Rum koştu AHİM’e...
Koşanlar oldu AHİM’e...
Dışta ve içte herkes AHİM’e vardılar, şikayet ettiler, güzel yurdumu...
Peki neden?
Bir zamanlar kurşun ile alamadıkları vatanımızı, AHİM’den alacakları yüksek tazminat ile bize "borç" faturası çıkartan, çıkartmak isteyenler kimler?
Bu borcu ödeyemeyen Türkiye, karşılığında ne verecek?
Peki bize sıkılan kurşunlar ile yitirdiğimiz canlarımız, binlerce şehitlerimizin kanlarının hesabını, bize kim verecek?
İşte Davos’ta, 72 milyon Türk İnsanının ve bu insanları temsil eden Başbakanımız, elini masaya vurmuş, "yeter!" demiştir.
Evet, artık yeter!..
Uzakdoğunun yöneticisi ve filozofu Konficyüs’ün dediği gibi;
"Aşırı mütevazi ve alçakgönüllü olmak erdem değil, enayiliktir!"
Alınlarımızda "enayi " diye, yazmıyor.
"Artık Yeterrr!"
Ben de alkış tutacağım şimdi...
Emine Pişiren/Bursa/2009