Topraksiz 'HAYAT' Hayatmidir??
-TOPRAK candir, Toprak hayattir... insanoglunun; ilk insan ve Peygamber olan "Adem a.s.’in yaratilisini esas alan mayasinda vardir...
-Nasilki Topragin insanin yaratilisindaki rolü büyükse, insanin yasamasini sürdürebilmesi icinde, SU, HAVA ve GÜNES kadar Toprak’da olmazsa olmazlarin basindadir...
-Her varliktan üstün yaratilan insanoglu söyle bir derin düsünürse, topragin’da onun icin cok büyük ihtiyac oldugunu anlayacak kadar akilli yaratilmistir...
-Büyük islam alimi ’imam-i Gazali’ r.a. nin kitabinda okudugum gibi:
-"insan toprakdan yaratildi, hayati boyunca topraktan besleniyor ve sonunda yeniden topragin kucagina birakiliyor/geri dönüyor" ve sonrasinda ölümle tanisan insan’dan cikan ’SU’ suya karisiyor, ’HAVA’ havaya ve ceset ’ET- KEMiK’ topraga karisiyor...
-Yaradan insanoglunun hizmetine/emrine topraktan cikarttigi sayisiz ekinler/bitkiler vermistir... ve hayvanlar araciligiyla insana verdigi hizmet ise herkesce bilinir ...
-Etiyle, sütüyle, yumurtasiyla v.s.... Denizinde baligiyla, havada kusuyla, daha bircok saymaya baslasak bitiremiyecegimiz nice ni’metler insana sunmustur...
-Ayriyeten yükümüzü tasimak icin ati, deveyi, esegi... Yününden istifade etmek icin koyunu, tüyünden istifade etmek icin ördegi v.s....
-Yilaniyla böcegiyle bile (tipda) bizlere sayisiz hizmetler sunmaktadir... Biz hepsini bilip anlayamasakda varliklarini inkar edemeyiz, cünkü Yaradan hic bir zerreyi bosa yaratmamistir...
*ve bütün bu saydigim sayisiz ni’metlerin (hayvan, bitki v.s.) beslenmeside yine Toprakdan gerceklesmektedir...
-Toprak neden üstündür sorusuna aslinda daha cok misallerle cevap vermek mümkündür, fakat ben uzatmayip burda bir kac noktaya daha deginmeden edemiyecegim...
-Toprak; üzerine rahatlikla gezindigimiz, ekinler ektigimiz, evler insaa ettigimiz velhasir huzurlu, mutlu, en önemlisi saglikli yasamamiz icin bizlere sunulan ni’metlerin basinda gelir... (bence)
-Mesela su an toprak’da bizimle beraber KIS mevsimini yasiyor... Ekinler toplandi harmanlandi ve insanlarin hizmetine dagitildi... toprak dinlenmeye cekildi ama fazla gecmiyecekki toprak yeniden can bulacak, bir nevi ölüm uykusundan uyanacak...
-Cicekler acacak, meyveler tomurcuklanacak, cesit cesit ciceklerle her tarafi mis gibi koku saracak...
- Bazi hayvanlar KIS uykusundan uyanacak, bazi kuslarimiz göc ettikleri sicak ülkelerden yuvalarina geri dönecekler, bazi hayvanimizin bebeleri dogacak, kelebekler ucacak, kuslar civilcivil ötecek, velhasir yeryüzü üzerindekiler ile birlikte ToPRaK yeniden canlanacak...
-Ama KIS insani biraz karamsar yapar, tembellestirir, bir cok faliyetlerden elini etegini cektirir.... Günler kisalir adeta ruhumuz daralir... Sosyal hayatimiz felce ugramis gibi olur... Bazi insanimiz, doktorlarimizin tabiriyle ’KIS depresyonu’ dedikleri hatstaliga maruz kalir...
-insan; yaratilisinda kullanilan kizil, kara ve beyaz olan toprak ile her baharda yeniden, bagda bahcedeki ekinleri ile yakindan hasir nesir olacaktir ve bu onun ruhunun huzur bulup dinlenmesine vesile olacaktir...
-Ve sanki O her bahar tazelenen Topragin üzerinde yeniden dogmus gibi olacaktir...
-Yaradan’dan dilegim, her Bahar bize sunulan ’yeniden dirilis’ ile birlikte yasama ve dolayisiyla özümüz Topragimiza sarilip mutlu huzurlu olalim, bize verilen bu firsatini iyi degerlendirilim...
-Ve gecenin gündüze, Kisin bahara yer degismesinin bosa olmadigini ve bununla birlikte ölüm ve dirilis gercegi hakkinda derin düsünelim derim...
-Her seyden önce; hz. Mevlanin tavsiyesine uyalim insallah ve "Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi olalim."
________Cümleten sevgi ve hosgörü ile kalin... Sahinde Hülya Kahraman / 27.1.2009
YORUMLAR
İnsanın gönlünde sevgi olunca her şeyi sever.Biz senin sevgi şiirlerine alışmışken bir bakıyoruz ki doğa sevgiside mevcut sizde.Hele resim de ancak bu kadar uygun düşer doğa sevginize,toprak konulu yazınıza.Tebrikler.
Hayatımızın her anında onsuz olamayacağımız toprağımızı sevmek,sahip çıkmak,bilinçli kullanmak ve değerini bilmemiz şart.İşte yazınız bu konuyu çok güzel her yönden açıklıyor.
Bilgi birikiminize ve konuyu işleyiş tarzınıza hayran kaldım.
Zamanlaması da harika.Baharın gelişiyle topraktaki uyanış ve canlılığı görün sizde canlanın uyanın hayata yeni bir umut ve heyacanla başlayın tavsiyeniz de toprakve doğa sevgisi kadar pozitif enerji de yükledi bize.
Kısacası harika bir yazı çıkmış kaleminizden.
Kutluyorum.
SAYGILARIMLA.
öyle birikim varki sende gülümse..
böyle konuları işleyişiniz harika....
sanki üniversitede tez hazırlamışsınız...
tebrikler.
toprak bizim toprağımız.
nasılki tüm çirkinlikeri örtüyorsa mütevaziliğiyle, bizde onun gibi alçakgönüllü olup, hayatımızda kötülükleri görmeyelim.
silelim. nasılki bir balçıktan gül çıkıyorsa...
bizde içimizdeki kötülükten bir gül çıkaralım.
sevelim sevilelim...sevgiyle.
ıssızgemi tarafından 1/27/2009 2:20:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
ıssızgemi tarafından 1/27/2009 2:21:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
ıssızgemi tarafından 1/27/2009 3:03:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
haklısın canım ölüm aslında nefesimiz kadar yakın..
bu sabah hayata gözlerini açan 5 aylık bebeğimizi kaybettik can..
vakitsiz nefeslendi dünyadan vakitsiz gitti..
can o kadar kolay ki yaşamak ve ölmek..
biz sadece şartlarımızı zorluyoruz..
çok güzeldi yazın ve konusu..
yüreğine bin dua ve minnet bıraktım..