- 684 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
hastabakıcıdan hatıralar
Akd. ünv. hastanesinin sağlık bakanlığından geçici olarak aldığı kepez hastanesindeyiz. Ziyaret günü ve ziyaret saatinin başlama saati. durumu kritik bir hastayı röntgene filim çektirmek için intörnle beraber dar merdivenden indiriyoruz. sedyeninin önünde intörn var. kapıya geldik. İntörn müsade edin beyler, baylar diye yalvarıyor. amma bir allahın kulu yol vermiyor. İntörn ne yaptıysa ne dedise kimse yol vermedi. Ziyaretçiler bir an önce hastalarını görme derdinde. Bizlerse durumu kritik olan hastayı bir an önce röngene götürüp getirme derdindeyiz. Dedim intörne sen hoca arkaya geç bakim. öne ben geçtim. başladım düt düt deyip ilerlemeye. eğer yol vermeyen olursa sedyenin ucunu hafif dokundurunca ziyaretçilere hemen yol veriyorlardı. Böylelikle hastayı röngenini çektirip getirdik. hasta hemen ameliyata alındı. Trafiktede böyle kimse kendinden başkasını düşünmüyor. Kazalarda bundan dolayı oluyor. Hastanın filmi gecikseydi ameliyatada geç kalacaktı. Belkide hasta vefat edecekti. hastanın yakınları üzülecekti. Benim aklıma hınzırlık gelince hastada sağlığına kavuşabildi. ambulansla gelen hasta yürüyerek hastaneden çıktı gitti.
burada intürnün ne olduğunu açıklayayayım. İntörn tıp fakültesinde 6.sınfta okuyan öğrenci demektir. hasta muyene edebilir. Ameliyatlarda cerraha yardımcı olabilr. yani sözün kısası diplomasız doktordur. sağlıklı yaşam dilerim değerli okuyanlara. Hıdır ALTAŞ