- 1046 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGAT HALKI İSRAİLİ KINADI
Yozgat halkı İsrail’i kınadı
Cumartesi günü Yozgat Cumhuriyet Meydanı’nda İsrail’etepki, Filistin’e destek mitingi vardı. Yediden yetmişe binlerce Yozgatlı “Kahrolsun İsrail” sloganları eşliğinde haklı tepkisiniortaya koydu.
Yozgat Cumhuriyet Meydanı tarihi bir gününü daha yaşadı. Tüm dünya örgütleri ayağa kalkmış, İsrail’i kınarken Yozgatlı susamazdı. Bu anlamlı haykırış Yozgat semalarından yankılanıp İsrail’e kadar ulaştı sanıyoruz.
Yozgat Cumhuriyet Meydanı’nı dolduranhemyerilerimiz hep bir ağızdan seslendiler. “Akan kan dursun, İsrail saldırılarına son versin.”
Günlerdir devam eden bir hazırlık vardı. Yozgatlı’nın tepkisini kamuoyuna duyuralım, demiştik. Bu amaçla 54 dernek, kurum-kuruluş, sivil toplum temsilcisibir araya geldi.
Önce kendi aramızda bir tertip komitesi oluşturduk. Tertip Komitesi şu isimlerden oluşmuştu.Yusuf Türkmen, Ahmet Sargın, Hacı Turan Başkal, Ali İhsan Çetinkaya, Harun Lekesiz, Savaş Ayar, Yusuf Başer.
Tertip Komitesi resmi işlemlerini tamamlayarak yoğun bir çalışma temposuna girdi. Emeği geçen arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz.
Mitingi düzenleyen kurum ve kuruluşlar arasında 54 dernek vardı. Sendikalar, meslek odaları, siyasi partiler, dernekler, gençlik örgütleri bir araya gelmiş, ortak bir kararla İsrail’e tepkilerini haykırıyorlardı.
Mitingde iki önemli mesaj vermeye çalıştık. Biri hiç bir ayrıma girmeden milli ve manevi değerleri savunmada ortak hareket etmeliyiz. Ne yazık ki, çeşitli nedenlerle ayrılmış, parça parça olmuşuz. Çok çeşitlilikte hayır olduğunu düşünenler yanılmış olurlar. Aksine ayrılıkta azap, birlikte rahmet vardır. Yıllardır ayrılık tohumlarını ekenler günü gelince onu biçmeyi çok iyi biliyorlar. O gün Cumhuriyet Meydanı’nda şükürler olsun ki, birlik ve beraberlik vardı. Bu da hepimizi sevindiren bir görüntüydü.
İkinci meramımız açık ve belli, ‘İsrail’i kınama ve Filistin halkına destek olma!” Halk, Filistin’in yanındayız, diye haykırıyordu. Siyonis tliderler bu haykırışı elbet birgün duyacaklardır. Dünya kamuoyunun tepkisi İsrail’i mutlaka durduracaktır.
Yozgat mitingindeki ayrıntılara gelince. Mitingle ilgili bir kaç notu ifade etmek istiyoruz. Bir gruplar, siyasi partiler, dernekler, sendikalar olarak birbirimize tahammülü insani bir görev saymak mecburiyetindeyiz. Çok seslilik olsun ama, kardeşliğimize, birliğimize, birbirimize saygımıza helal gelmesin. Türk-Müslüman ve insan olarak birbirimize saygı duyalım. Birbirimizi, bir başka kişi ve kuruma Allah katında üstünlüğü var mı? Hayır asla. Üstünlük takvada önceliktedir. Senin benden farkın ne? Biz insan, müslüman olarak kardeş değil miyiz?
İkincisi; bir hareket yapılacaksa “Ben de, yada biz de varız!” diyenlerin elini taşın altına koyup görevi omuzlaması gerekir. Yanlış mı düşünüyorum. Adamın derneği yazılı, partisi, sendikası, odasının adı yazılı ama kendi de üyeliri de orta yok. Olmadı şimdi arkadaş; ya varsın, yada yoksun! Hem var hem yok, bu nasıl oluyor yani?
Üçüncü bin gariplik-bunu ben meydanda ikinci kez yaşıyorum. Mikrofon kurulacak, araç gereç lazım kimse ortalarda yok! Oysa böyle bir milli ve dini hadise de herkesin seferber olup mükemmel bir organizasyon gerçekleştirmesi gerekirdi. Kurumlar ortada yok, görevli yok, kapıları kilitli, araç, gereç saklı. Adamın çiftliği sanki, araç gereci saklamış! Yozgat Belediyesi de olmasa meydan da kalacağız. (Duyarlı Belediye Başkanımıza teşekkür ediyoruz).
Bunlar kimsenin babasının malı değil, bunlar milli hassasiyetler-bu denli duyarsız davrananları da kınıyoruz. Adam çıkıp gelip; bize düşen var mı diye soracağı yerde, telefonunu kapatıyor, kaçıyor, ortalarda hiç kimse yok! Siz ne yapıyorsunuz? Milli hassasiyet içeren bir görev yapmak için çırpınıyorsunuz. Böyle bir duyarsızlığa saygı göstermek mümkün değildir.
Evet mitinge emeği geçenleri kutluyorum. Mitinge katılanlara teşekkür ediyoruz. Tertip Komitesine ve 54 dernek temsilcilerine teşekkür ediyoruz. İnşallah bu tür milli konularda hemşerilerimizin, kurum ve kuruluşların daha duyarlı hareket edeceklerini umut ediyoruz