- 49105 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ARKADAŞLIK, DOSTLUK ÜZERİNE DÜŞÜNCELER ...
ARKADAŞLIK , DOSTLUK ÜZERİNE DÜŞÜNCELER ...
Arkadaş, dost, her şeyden önce, kişinin gerçek anlamda güvenebileceği insan’ dır..Birlikte paylaşılan bir sevgi, saygı temelinde paylaşımları vardır... Maddi çıkar beklentileri, sosyal konumlar, sosyal durumlarla ilgili ya da siyasi konumlarla ilgili beklentiler de değildir gerçek arkadaşlığı dostluğu oluşturan temel... Bu nedenle, iş arkadaşlığı’nı, okul arkadaşlığı’nı, mahalle arkadaşlığı’nı, kahvehane arkadaşlığı’nı , yazımda konu ettiğim "gerçek arkadaşlık", "gerçek dostluk" ile karıştırmamak gerekir...İşyerimden arkadaşım’dır, okul’dan arkadaşım’dır, mahalle’den arkadaşımdır, kahvehane’den arkadaşım’dır denilen tip arkadaşlıklar,aslında gerçek anlamda arkadaşlık bile değildir... Olsa olsa bu tip insanlar için, "tanıdıgımdır" demek daha doğru gelir bana...
Gerçek bir arkadaş’ın, dost’un, arkadaşı, dostu’nun bir derdi, acısı oldugunda, aynen onun gibi yüreği sızlar, benzeri bir acıyı o da yüreği’yle hisseder... Sevincinde de , gerçekte yüreği’yle paylaşır...Olumlu gelişmeler kaydettiğinde, arkadaşını dostunu kıskanmaz, komplekse girmez, gizli, saklı dolaplar çevirerek alehinde oluşumlar içerisine girmez " gerçek arkadaş, dost " ... Oysa yukarıda sözünü ettiğim "tanıdıklar" ne arkadaş’ dır, ne de "dost" ... Onlardan her şeyi bekleyebilirsiniz ...
Toplum çerisinde, birilerinin sırtına, omuzuna basarak yükselmeye çalışan tip insanlar, o kişilere, hep arkadaşım, dostum diyerek yaklaşan tipler değil midir? ... Oysa gerçek arkadaş, gerçek dost, arkadaşının, dostunun omuzuna basarak yükselmeyi düşünmez bile... Arkadaşına,dostuna ne kendisi yanlış yapar ; ne de başkalarının yanlış yapmasına ortam yaratmaz... Zor ünlerinde daima arkadaşının, dostunun yanında’dır o "gerçek arkadaş", "dost" ... Lay lay lom sohbetleri değil, gerçekten içten yürekten dertleşmektir sohbetleri ... Eğlenmek, hoşça zaman geçirmek, vs gibi çapsız sebeplerle sohbetler etmez... Gerçek arkadaşlar, dostlar, birlikte bir "değer" i paylaşırlar ... İyi günde de, kötü günde de birbirlerinin yanıda olmak, acısı tatlısı ile yaşamın getirdiği her ne ise, onu, o dürüst, mert, temiz arkadaş, dost yürekleri ile birlikte paylaşmak ve gerekiyorsa maddi manevi her türlü desteği birbirlerine seve seve verebilmek gibi mükemmel bir değer’dir paylaştıkları "arkadaşlık" "dostluk" ...
Kelimelerin içlerini boşaltmayalım, "arkadaşlık", "dostluk" ile uzaktan yakından ilgisi, ilişkisi bile olmayan , başka amaçlara yönelik ilişki arayışlarına, sevgili, aşık, partner arayışlarına, "arkadaşlık" , "dostluk" kelimelerini kullanarak, bu değerleri de çürütmeyelim ...
Konu oldukça önemli ve kapsamlı bir konu... Zaman zaman bu konuda yazmaya devam edeceğim.Şimdilik bu kadar olsun...
Sevgi ve saygıyla ...
Mert YIGITCAN mertyigitcan
istanbul maltepe
YORUMLAR
Dost Olsun Ama Gerçek Bir Dost
Can Dündar
Hani, diyorum da, insanın gerçekten mükemmel bir dostu olsa... "Onu", öyle, içine sindire sindire, kocaman bir sarılsa... Ne iyi olur değil mi? Dostunuz, dostunuz var mı? Kadın yada erkek... Hiç fark etmez.
Gerçek dostun cinsiyeti olmaz. Paylaştığınız birileri var mı?
Var ise mesele yok. Yok ise, gidin bulun hemen! Sırlarınızı paylaştığınız...
Özlediğinizi açık yüreklilikle söylediğiniz... "Canım benim" dediğiniz...
Telefonda bile saatlerce konuştuğunuz, sıcacık biri...
Onu görmediğinizde yüreğinizin "pıt pıt" attığını hissettiğiniz, bir dostunuz var mı?
Dert ortağı, sohbetlerinizi paylatığınız, yalnızlığınızı anlattığınız, sevincinizi hisseden biri...
Yalnız kaldığınızı düşündüğünüzde, birilerine öfkelendiğinizde, sevdiklerinizi özlediğinizde,
hayal kurduğunuzda yanınızda o var mı?
Sizi hiç yalnız bırakmayan biri... Cesur, sempatik, azimli, kararlı, Arayan, soran, "Seni özlüyorum" diyen biri. Böyle bir canlı ile her şeyi konuşabilir, paylaşabilirsiniz.
Yanıltmaz! Anlayışla karşılar her şeyi... Hatalar, günahlar, sevaplar... Her bir şeyi konuşabilirsiniz onunla. Hiç yalnız kalmazsınız nitekim... Böyle bir dost bulmak için fazla bir arayış içinde olmanıza gerek yoktur. O kendiliğinden çıkagelir zaten. (Elektrik olayı ..) Bir gün bir bakarsınız karşınızda... Bir de bakmışsınız sımsıcak sohbetler, derin konular, sırlar, paylaşımlar...Kimseye söyleyemediğinizi, en yakınınıza anlatamadığınız, geçmişteki izleri, geleceğe dairlerinizi, sadece ona anlatırsınız. Kadın, erkek, bir dost bulun! Ama gerçek olsun.
Aradığında işinizi değil, sizi soran... Kötü gününüzde ev sahibi, iyi gününüzde kiracınız olsun. Anlatsın, konuşsun, açık seçik, korkmadan yaşasın. Güvensin! Cinsiyeti olmasın! Bir kartal kadar hain, bir maymun kadar şaklaban, bir ceylan kadar narin olsun. Doğrular söylesin. Gerçekçi olsun. Yanıltmasın, kandırmasın!
İçten, sevecen, sempatik, sevdalar, özlemleri anlayabilen biri olsun. Anlasın! Ağzıyla değil, gözleriyle ve kalpten konuşsun. Yaşasın! Doya doya yaşasın, doya doya yaşatsın. Beyninden değil, yüreğinden versin. "Olsun varsın! Paylaşırım." desin.
Bir dostunuz olsun. Sizi ve benliğinizdekileri paylaşsın... Dost olsun! Ama... Gerçek bir dost...
işte benim dost anlayışımın ifadesi Can yücelden daha ne ekliyeyimki eşit düştükmü yazınızla ne dersiniz..))
Mert YİĞİTCAN
Saygıyla.
hülya hicran
Böylesine önemli bir konudaki duygu ve düşüncelerini paylaşımcı biçimde yorumuyla ekleyen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum...Her değeri, gerçek anlamıyla yüceltmek gerek... Kokuşmuşlukların temel nedeni, değerlerimizi kullanarak suistimal eden değersiz düşünce ve kişilik sahipleridir malesef...Saygıyla...