- 1423 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DİNİ ZORLAŞTIRMAYIN
Dini zorlaştırmayın kolaylaştırın
Merhaba dostlar;
Allah ilminin tümüyle açığa çıktığı büyük muhteşem insan Muhammet a.s, zorlaştırmayın buyurmuşlardır. İnsanlara ve cinlere teklif edilen yol adalet ve hayır yoludur. Tabii bu yolda hayır ve adaleti uygulayıp yaşayacakları gibi, hayırsız ve adaletsiz olarak yaşayacaklarda yaratılıyor. Her eşyanın kaderi kendi tabiatında mevcut. Gelmiş geçmiş bütün dinlerde Allah ilminin açığa çıktığı resullerin teklif ettikleri yol, hayır ve adaletli olmak yoludur. (Hayır, Allahın bir ismidir.) Nefis insanın bilinci, vicdan ise şuurudur. Vicdanın sesi Allahın sesidir. Adalet ve hayır yolunu seçmeyen ve seçemeyenlerin fıtratlarındaki vicdan sesi dahi Allahın sesidir. Fakat onların görevleri gereği o vicdanı kararttığı için. Allahın sesini işitemiyorlar. Milyarlarca galaksi yıldızlar sayısız sonsuz evrenler hepsi bilinçli ve şuurludur. Çünkü ismine Allah dediğimiz o sonsuz ve zamansız ve her an yeni bir şen de olan yüce rabbimizdir. Sadece o vardır, ve onun hükmü işlemektedir. Sistemi o işlemektedir. Onun sünnetinde hayır yapan hayır bulur şer yapan şer bulur. Bu beyin, bu bedende iken karşılığını alır.karşılığını almadan beden ölmez. Nefsini (bilincini) tanıyan sana özünden veren rabbini tanır.
Kendini düşün, Dünyayı düşün, Galaksiyi düşün; varsa kapasiten, evren içre evrenlerde bir dünya mesabesinde olan bu evreni düşün!A.H.
Bütün bunlardaki her tür ve yapıyı yaratan o korkunç azamet sahibi muhteşem varlığı düşün!.
Bunu okuyup da bir şey hissedemiyorsan, gözünü yorma!.
Tüm bu evren içre evrenlerdeki her şeyi yaratanın “ahlâk”ı ne ola, bir düşün Allah rızası için! En sevdiğinin hatırı için!.. O’nu bir insan ya da tanrı gibi tasavvur etmekten kaçınarak düşünmeye çalış!
Bir düşün lütfen!
O basit gördüğün, beş harf olarak algıladığın “ALLAH” adının ardındaki sonsuz yaratılmışları var eden Yaratıcının, “RASÛL” ismiyle işaret ettiği ne olabilir?
“RASÛL”ün, “RİSÂLET”in hakikati, özü, aslı nedir?
Bizden de…
“ALLAH RASÛLÜ”nün ahlâkıyla ahlâklanmamız isteniyorsa; acaba bu ne demektir?
Allah Rasûlü, evrensel insandır!
“İnsan”da açığa çıkan bilinç, gerçekte “evrensel bilincin”, beyinden “fıtrat”ına (programına) göre açığa çıkmış hâlidir!.
“Sen kendini küçük âlem sanırsın, oysa büyük âlem sensin” diyen “ilmin kapısı”, velâyetin zirvesi Hazreti ÂLİ, acaba sana neyi fark ettirmek istiyordu ki!.
Ama öylesine bir vurdumduymazlıkla yaşıyoruz ki; bilincimiz, genlerimize sinmiş “tanrı” anlayışından arınıp sınırlılıktan dışarı çıkamıyor!.
“Tanrımızı”, “HAK” yapıp, “HAK”lığı da bedenimize, beşeriyetimize verip, işin içinden çıktığımızı sanıyoruz!!!.
Kısacası, “bilinen kişiliğimizi” tanrı yapıyoruz!A.H.
Cebrail, cebirdir. Zorluk yaşamadan nefis tanınmaz. Hep rahatlıkta olununca, bilince bulaşan kir temizlenmez. Çünkü her devirde çoğunlukta olan adaletsiz ve hayırsızlar azınlıkta olan ve çok az olan adaletli ve hayırlı olacakları görevleri gereği bu pislikten arınman için Allah resulünün teklif ettiği yoldaki uygulamaları yapmak gerekir (namaz, oruç, zikir gibi ) namazı orucu, zikiri yaparken ötelerden bir yerde oturan bir zata yapmıyorsun kanatlı melekleri olan göklerde bir yerde duruyor sandığına değil. Özündeki Allaha yapabilenler sırra erenler yoluna devam ederler. Ayrıca teklif edilenlere ve yasak denenlere uymak gerekir. Sevgili dostlarım, çünkü nefsi tanımak için gereklidir. Bu yazıyı kaleme almamdaki gaye İsrail halkı gibi bilinci ve şuurları kirli insanların insanlara neler yapabildikleri ortadadır. Tabii bu dahi Allah’tandır. Kimileri Filistin halkı gibi zorluklara sabrederek hayır ve adalet uygular. Allah ilminden buyruldu ki kim azarsa biz ona şeytanı musallat ederiz. Demek ki azanlara şeytan, azmayıp adaleti isteyenlere melek musallat oluyor. Ayrıca (şeytan insanın vehmidir.) (melek vicdanıdır.) Allahın sıfatları celal, cemal ve kemal sıfatlarıdır ki 33 ismi şerifi cemal sıfatı altındadır. 33 ismi celal sıfatı altında 33 ismi ise kemal sıfatı altındadır. İnsanın sağı cemal solu celal, başı kemaldir. İşte şeytan denen görevli ise Allahın celal sıfatına bağlı olarak Allahtan çok korkar vaziyette görev yapmaktadır. İyice azmış insandan şeytan bile korkar. Şeytan bile o azmış kişinin yanına besmele ile yaklaşır. Bu durum makrodan, mikro evren insan için geçerlidir.
Sevgili dostlar; konuyu toplamak gerekirse kimse kaderinde var olanı bilemez. Kaderinde bu dünyada ve bu beyin bedende iken adalet ve hayır yolu bulunanlar teklif edilene uyarken en kolay kendilerini tanıyacakları icraat zikirdir. Her zaman her yerde Allahın celal isimleri hariç içlerinden beğensinler, o kişinin neyi zayıf, ise o zayıf olana iyi gelecek ismi zikretsinler mesela Allahın mürid mürid günde 3600 kere zikreden kişini iradesi kuvvetlenir ve kendini hayırsız ve adaletsiz yoldan kurtarır. Bu kesin ve denenmiştir. Kurtaracağı kesin sabittir. Bu örnek gibi nur, ismi kuddüs ismi alim ismi fettah ismi mesela hastalık anlarında şafi, şifa veren ismidir. Şafi ismi dahi tecrübeyle sabittir. 3600 den az olmayacaktır ki beyinden mikro dalga olarak ruh’a yüklensin. Ve dahi insanlar kolayca yollarını bulsunlar zikirler abdestli abdestsiz yapılır. Başına ya gibi el gibi takı eklemeden zikir edilebilir. Dostlarım, zorlaştırmayalım kolaylaştıralım demiş resul. Sen kişiye yürürken zikir olmaz ayakta ve yatakta olmaz dersen zorlaştırmış olursun. Kişiye herkes bir görevde olduğunu hatta her şeyin bir görevi olduğunu söyleyip zorlaştırmadan Allah resulü muhteşem insan Muhammed a.s ın teklif ettiklerini aktarmak gerekir. Namaz mümin olan hayır ve adalet yolunu seçen kişinin miracıdır. Namazı ötede biri için ikame etmeyen bir gün miracını yaşayacaktır. Bu dahi tecrübe edilmiş ve sabittir. Namazda iken zikrettiğin sure ve ayetlerin manalarını derununda hissederek ikame edilen huşu içinde ikame edilen namaz kişiye miracı yaşatır. Muhammed a.s miracı gönlümüzün tacı birçok velinin miracı anlatılır. Örnek olsun diye miracını yaşabilen kişi Allahın velisi olur. Nefsini tanır rabbini bilir olur. Dostlarım günde beş vakit namaz işi gereği ters olanlara eda ve ikame etmek zor gelebilir. Eda ve ikame etmeyenler hiç olmazsa işten eve geldiklerinde namaz ikame etmeye çalışsınlar. Zikirlerini hiçbir gün bırakmasınlar, ta ki miraçlarını yaşayana dek miracını yaşadıktan sonraki hal onlarda iyilikte ve kötülükte de hep aynı olacaktır. Sonsuza dek yaşayacak olan ruhların Allah ile dolu olacağından ve birleşeceğinden ötürü sonsuza dek Allah ile olacaklardır.
Bir şiirim ile yazıma son verirken,
BUGÜN FITIR BAYRAMI
Bugün fıtır bayramı
değildir fitre.
Oruç ile ay boyunca fıtratına
taktığın bir filitre.
Bu bayram,
Muaviyenin bayramı değil
Müminlerin fıtır bayramıdır,
önünde eğil.
Müminin, fıtratını bilincinde ve şuurunda
Yaşadığı bir bayramdır.
Hz. Ali k.v. in şehit edildiği için,
sevinen ve sevinçten şeker dağıtana haramdır
Bu bayram fıtır bayramı
Şeker bayramı değil
müminlerin bilinç bayramıdır
önünde eğil…
TÜM ŞİİR DOSTLARININ FITIR BAYRAMINI KUTLARIM.ALLAH, FITRATLARINI BİLİNÇ VE ŞUUR BOYUTUNDA FARK EDİP BAYRAM EDENLERDEN EYLESİN.SEVGİLERİMLE...
Sevgili dostlar; sürçü lisan ettiysem af ola hakkınızı helal edin. Benden yana helal olsun selam ve sevgilerimle… Hasan BELEK
25.01.2009