İnsan...!
ve Yakınırız ’İnsan’ lardan..!
Ünlü İSLAM düşünürü Behlül Dana Hazretlerinin çok bilinen bir sözü vardır...!
’Nice Esbap lar Gördüm içinde İNSAN yok.. Nice İNSAN lar Gördüm üstlerinde Esbap yok’
Basitleştireyim...! ’Nice Elbiseler gördüm içinde İNSAN yok... Nice İNSAN lar Gördüm üzerlerinde Elbise yok’
İnsan...! Yaradılmış Canlılar içinde Düşünme yeteneğine sahip ve düşündüğünü uyarlama imkanı olan a verilen İSİM...!
Yaradıldığın günden günümüze kadar geçen merhalede bir çok şeyin üstesinden gelebilme becerisine her ne kadar sahip olabilmişsede... kendi kendisini çözebilme konusunda bir arpa boyu bile yol alamamış... zavallı mahluk..!
Öyleki kişiliğindeki anlık değişimler karşısında bile kendi kendisine hayrete düşebilmekte... Bazen bu değişiklikliğini maskeleme yeteneğinide olabildiğince ustalıkla hayata geçirebilmekte... Ne Garip bir mahluk...!
öyleki Diğer cephede çok anormal algılandığında Hayvanlık etme... hitabınada maruz kalabilmekte... Bi haber olan zavallı hayvanlık aleminede iftira edebilmekte..!
Tutarlılığın eni boyu her ne kadar bilinmezsede kendisince Tutarsız gördüğünü anında afaroz edebilmede de oldukca mahir dir... İNSAN..!
İNSAN her ne kadar bir çok konuda başarıyı yakalayabilmişsede... Yanlızlık konusu her zaman handi kapını oluşturmuştur... tahammül edemediği yeğane duygu Yanlızlık tır..!
hal böye oluncada öncelikle aile bazında daha ilerilki safalarda kavim bazında ve daha gelişmiş haliylede Millet Adı altında topluluklar oluşturma mecburiyetinde kalmıştır...
Peki neyi ne kadar halledebilmiştir... ve ne kadar becerebilmiştir... bu yanlızlık handi kapından kurtulma konusunda..!
aldığ mesafe bir pirinç tanesi boyundadır..!
Asla aksi inkar edilemiyecek olgu İNSAN Ruhu mesafe katetmedikce madden isterse fezada olsun nafile...!
Ruhunda taşıdığı Riyakarlığı aşmadıkca Sahtekarlığı alt etmedikce Bencillik ten kurtlumadıkca da Ruhunu ilerilere taşıma sansından yoksun kalmaya mahkum İNSAN..!
Bazen İNSAN lık yapmaya yeltinir... ama malesef ki hayvanlar alemini bile kendisine güldürür..!
Düşünüyorum da bizim anlamadığımız bir lisan la anlaşan Hayvan lar alemi olumsuz davranışlar karşısında.. biribirlerine İNSAN lık etmenin alemi yok mu derler acaba..!
Güzel İNSAN olabilmenin Gayret ve Azminde olmak Dileklerimle...!
28 / 08 / 2007 Kenan SAYIN.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.