- 882 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ÖLÜMÜ ALIŞMAK
Hayatıma anlam katan önemli olayların listesini yaptım.Benim için en önemlileri ailem,annem babam, dostlarım unutamadıklarım.Bunların haricinde duygularımıda listeledim; samimi olmak,hoşgörülü davranmak, merhametli olmak,Allah sevgisi ile yaşamak olduğuna inandım.Bu benim görüşüm,herkes böyle bir düşüncede olmayabilir.Ama dünyanın fani ve çok kısa olduğunu unutmayalım.Bazen hiç ölmeyecek gibi yaşıyoruz ,sanki sıranın bize gelmeyeceğini düşünüyoruz.Ölüm bir nefeslik.Nezaman geleceğini bilemessin.Zaten biz hepimiz derin bir uykudayız.Vaktimiz dolup ölünce o uykudan uyanacağız.Uyandığımızda herşeyin geç olduğunu fark edemeden,ne olduğunu anlamadan bittecek.
Dünyada da herşey kalacak,dostluklar,eşyalar,ailemiz,birikimimiz...
Fark ettiğimizde bize gerçekten zor gelecek.İş işden geçince küs olduğumuz insanlarla barışamadan,helalik alamadan, nasıl hayat yaşıyorsak o şekilde haşır olacağız.Şimdi soralım kendimize "ÖLÜM SIRASI BANA GELSE, BEN ÖLÜME HAZIRMIYIM"Zaten öldüğümzde kendimize ilk sorduğumuz soru bu olacak veya olmayack.Ben ölüme hazır değildim,daha yapacak çok işim vardı;rabbim bize o kadar çok vakit verdiki biz bunu idark edemiyoruz.
Ölüm gelmeden evvel ölümü alışmalıyız.Bir hadisdede şunu anlayalım"BU DÜNYADA NASIL YAŞARSAN ÖYLE ÖLÜRSÜN,NASIL ÖLÜRSEN ÖYLE HAŞIR EDİLİRSİN"
BÜTÜN OKUYANLARA RABBİMİN SELAMI ÜZERİNİZE OLSUN...
YORUMLAR
evet ölüm bir anlık...ama ölmeyecek gibi yaşıyoruz...mesela bugün idam edilecek bir insanla, yaşayan arasında bir fark yok bence...o bugün idam edilip ölecek, bizlerse yarın öleceğiz ve ne şekilde öleceğiz biemiyoruz da...ve sanıyorum ki hepimiz ölümden çok korkuyoruz...R abbim den dilerim imanımızla ölmeyi nasip eylesin...
tebrikler Tugba yazin aci ama gercekleri iceriyordu... tesekkür ediyorum...
-iste hayat, yasamaya doyamadigimiz ama 3 günlük diyede aldandigimiz hayat...
-aslinda o kadar bile degil, her sey 'bir anin' icinde gizlidir... "hayel icinde hayel icinde hayelde yasadigimiz"i ancak öümü tadinca anliyacagiz ama anlamakla birlikte tarifi zor bir telas icinde pismanliklara nefes alacagiz... cünkü coktan dönüsü olmayan bir yola girmis bulunacagiz...
-oysaki hayat öylede böylede bize verilen süre icerisinde gecmek zorundadir, öyleyse neden hayirlarla, güzelliklerle, sevgi ve hosgörü icerisinde yasamiyoruzki?
-gafletteyiz hemde cok, biliyoruz sandigimizi bile bilmedigimizin farkinda bile degiliz...
-aslinda bilmek nedir önce onu bir incelemek lazimdir... egerki kisi bildigine inanmiyorsa o zaman yanlizca duymus demektir, oysa bilmenin yanisira idrak etmekde önemlidir ve idrake varmakda tam manasiyla iMANdir ve imani güclü olanada hayat zor gelmez...
-inanmakta isin özü/kullugumuzun gereksimi degilmidir...
-evet; iMAN cenneti acan anahtarin adidir ama bu iMAN taklidi degil hakiki iman olmali, yoksa vay halimize...
-Tugbacigim, costum yazarken, sana yeniden tesekkür ederim yazin icin...
sevgi ve umut ile kal...