GÜNÜMÜZ AYDINI VE CEMİL MERİÇ
BU İŞTE BİR YANLIŞLIK VAR...DEĞİŞEN BİR DÜNYA YOK!!! SADECE BÖYLE DÜŞÜNMEK İSTEYEN YIĞINLAR VE ONLARIN BÖYLE DÜŞÜNMESİNİ SAĞLAYAN AZINLIKLAR VAR...
TARİH YALANCIDIR ÇÜNKÜ TARİH HEP KAZANILANLAR ÜZERİNE YAZILIR... BEN NEYİM PEKİ... KAYBEDEN...YANİ DEĞİŞEN BİR OLGUYA AYAK UYDURMAK ZORUNDA OLAN...AYDIN KAVRAMI BUGÜNLERDE AKLIMI KURCALIYOR...AYDIN KİMDİR ARKADAŞLAR.. BANA GÖRE AYDIN; TOPLUMUN SIRTINDA Kİ KAMBUR OLMALIDIR...CEMİL MERİÇ ÜSTADA GÖREYSE ÜVEY EVLAT OLMALIDIR....
DÜNYAMIZI YA DA DAR ÇERÇEVE DE TÜRKİYE’Yİ VE TÜRKİYE’NİN İÇİNDE BULUNDUĞU POLİTİK KOŞULLARI DÜŞÜNDÜKÇE BU TANIMA UYGUN İNSANLARI BULMAK MUCİZEYE DAYALI BİR ŞAŞKINLIK BELİRTİSİ OLUŞTURUR BEN DE VE AT GÖZLÜĞÜ TAKMAYAN KELAYNAKLARDA...
NEDEN BU DURUMA GELDİK? NEDEN EN AKILLILARIMIZ DEDİĞİMİZ KESİM SADECE İKTİDARIN MAŞASI OLDU...BÖYLE BİR TOPLUM EROZYON GEÇİRMEYE MAHKUMDUR...SINIFLANDIRILMAYA,SÖMÜRÜLMEYE,TÜKETİLMEYE MAHKUMDUR...
80 KÜSUR SENEDİR SÜREGELEN BİR POLİTİKA VAR ÜLKEMİZDE...YÖNETİLEN HALKLARA KARŞI TAVİZSİZ BİR SİYASET...
BAKIN ŞÖYLE DÜŞÜNÜN;
BİR KEDİYİ BİR ODAYA KAPATIN KIRK GÜN ÜSTÜNE GİDİN SİZİ TIRMALAR....
BİZ NEYİZ....İNSAN.....
KEDİ KADAR OLABİLDİK Mİ PEKİ ?
HAYIR!!!!!
BU ÜLKEDE Kİ BAZI OLGULARI DEĞİŞTİRMEK ZORUNDAYIZ... BUNA AYDIN KAVRAMINDAN BAŞLAMAK ZORUNDA OLDUĞUMUZ SON GÜNLERDE DAHA BİR BELLİ OLDU...
YA DA OKUMUŞ YAZMIŞ KESİMİ İKİYE AYIRABİLİRİZ. BU BİR TERCİHTİR DÜŞÜNÜN BENCE !
SÖZDE AYDIN - GERÇEK AYDIN
SÖZDE AYDINA ÖRNEK VERMEK İSTERDİM AMA HANGİSİNDEN BAŞLAYAYIM KARAR VEREMEDİM
GERÇEK AYDIN KİM BİLİYOR MUSUNUZ ; CEMİL MERİÇ...
OKUYUN ARKADAŞLAR.... BİLMEYENLER İÇİN ŞU KADARINI SÖYLEYEYİM GÖZLERİ GÖRMEMESİNE RAĞMEN EMEKLİ OLMASINA İZİN VERİLMEYECEK KADAR BU ÜLKENİN GERÇEKTEN İHTİYAÇ DUYDUĞU BİR ENTELLEKTÜEL... BİR YAZAR... BİR ÖĞRETMEN İŞİN EN GÜZEL TARAFI...
SİZE ÜSTADIN BİR SÖZÜNÜ AKTARAYIM ONU DAHA İYİ ANLAYABİLMENİZ İÇİN ;
Batı, Doğuya ait iki kavram üzerinde yükseldi; Adalet ve Hürriyet. Üstelik kendi insanlarına bu iki nimeti vererek başardılar. Adaletin ve hürriyetin timsali doğunun bayrağını batı devralıyordu. En büyük hazinemizi kaybetmiştik ve başka hazineler arıyorduk, elimize tutuşturulan reçetelerde. Zira kapı deliğinden dinliyorduk konuşulanları, içeriye buyur ettiklerinde ise kekeliyorduk. Çünkü konuşulanlardan kırık dökük parçalar kalmıştı aklımızda. Bizden kendimizi anlatmamızı istiyorlardı, biz ise onları anlatıyorduk. Tarihi galipler yazardı. Düşünce galip gelmişti. Çok doğru : tefekkür kılıçla fethedilemez. Kalem, kılıçtan daha keskin ve sonuca çabuk götürüyor.
( CEMİL MERİÇ , JURNAL’DEN ALINTIDIR )
BEN CAHİLİN OKUMUŞUNDAN KORKARIM... KALEMİNİ KENDİ İÇİNDE VAROLDUĞU HALKIN ZARARINA KULLANANLARDAN..ERİYİP DÜZENE AYAK UYDURANLARDAN... BAKIN ŞUNU UNUTMAYIN EY KENDİNİ AYDIN SANAN KESİM!!! BU DÜZEN DE GELİP GEÇİCİ... HERŞEY BİR MADDE DÖNGÜ ÇERÇEVESİNDE SÜRÜYOR...HALKLARIN KAZANACAĞI BELKİ MEÇHUL AMA HAFIZALARI ZEHİR.... YANİ BİR HALK KENDİNE YAPILAN İYİLİĞİ DE KÖTÜLÜĞÜ DE UNUTMAZ... HELE DE O MİLLET EN BÜYÜK TECRÜBELERİNDE ACIYLA SINANMIŞLARSA...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.