Serçekuşuma Mektuplar 6
Gözleri Elmasım
Ah dünya güzeli kızım, papatyam, tomurcuğum. Gözleri elmas, yanakları gül kızım, güldükçe yüzünde güllerin açtığı, özlemlerin kucaklaştığı kızım. Destina’m cankızım, ay parçam, gönül yıldızım, sevgi pınarım...
Ne zaman gözlerine baksam mavi düşlere yöneliyor sevincim, bir demet süsen kokusu yağıyor üzerime , sümbül kokusu; yağmurdan sonraki mis gibi kokan toprağın kokusu, havanın temiz kokusu, ormanların, yemyeşil çimenlerin kokusu..
Büyüyorsun yavaş yavaş her sabah gülücüklerle uyanıyorsun artık. Sen uyanınca güneş sanki bütün aydınlığıyla doluyor evimize. Yumuşacık bir seher yeli perdeleri oynatır usul usul.
Artık her gece yüzüne bakarak uyurum, çünkü yüzüne bakıp uyuduğum sabahları mutlaka dingin, huzurlu ve güleryüzle kalkarım... Tüm insanları sevdiğimi duyumsarım, içimden dünyayı karış karış avuçlamak gelir...
Sen yüzünü güneşe dönder sevgili kızım, sevgiye dönder, kinden, kötülüklerden uzak dur… Okumayı seven bir çocuk ol, her şeyi öğrenme merakın olsun, her şeyi oku eline ne geçerse… En çok masal okumayı dene yada dinlemeyi. Masal okuyup hayal kurmayı…
Hayatın nazlı gülücükleri ile kıpır kıpır olsun yüreğin. Mesela bahar olmak, ırmak olmak, çiçek olmak, ağaç olmak gibi bil ki, düşten, düş ısırmaktır, hayat… Gökyüzündeki kuşların, dağların, çiçeklerin, güneşin, yeşil ovaların sihrini de tanımalı, sevmelisin....
Okumak, okuduğunu anlamak, aydınlanmak bir başka iklim, bir başka derinlik, bir başka hayat, bir başka olgun meyve tebessümüdür. Öğrenmek, körü körüne inanmak değil, kuşkulanmak, sorgulamaktır. Öğrenmek bir başka rüya ülkesidir, bir başka aşk ritmidir, bizi alıp götürür başka iklimlere, başka hayallere, renklere, insanı saran havasına doyum olmaz okumanın…
Hiç kimseyi hor görme, hiç bir canlıyı aşağılama, eziyet etme kıskançlıktan uzak dur. Herkesin inancı kendisi içindir, herkesin inancını hoş gör, kendi inancından ödün verme… Unutmaki, insanları küçümser alay edersen, aşağılanmayı hak etmiş olursun, gün gelir sende aşağılanır, alay edilirsin… Başkalarına karşı saygılı olmazsan, saygı görmezsin… Sevgi vermezsen, sevgi almazsın… Gönül deryaları ne denli derin olursa, insan o ölçüde engin ve zengin yaşar hayatı…
Kitapların mucizesini öğren, en büyük aşkın kitap olsun…
Hem kendine karşı hem başkalarına karşı dürüst ve saygılı ol…Yalan, riya, haramın yanından geçme… Merhamet yüreğinin rengi olsun. Yüreğin, yüzünün aynası… Dosdoğru bak insanın yüzüne baktığında, bir dağ gibi, kaya gibi… Su içsin ceylanlar gözlerinin pınarında her bakışında… Gülüşün bahar olsun çiçeklere, susuşun masumluğun.
Dünyada her insanın iyi olmayacağını, dürüst, onurlu ve adil davranmayacağını bilmen, öğrenmen gerekiyor. Fakat aynı zamanda her çirkefin karşısında bir onurlunun, bir erdemlinin, adil ve dost insanında olacağını unutma... Önemli olan seçimini doğru yapman...
Şerefli bir yoksulluğun, şerefsiz, hilekar bir varsıllıktan daha onurlu olduğunu da bilmelisin...Üzgün olduğunda da gülebilmeyi öğrenmelisin.... Gülmek, mutlu olmak hedefin olsun ama ağlamanın, gözyaşının utanç olmadığını da bilmelisin... Her zaman kendine inancın ve güvenin olsun. İyi dürüst ve vicdanınla yaşamayı öğren, kimseye haksızlık etme... Hiç bir değer karşısında ruhunu ve yüreğini satma... Sabır insanın hayatında en geçerli ilaçtır, sabırlı olmayı öğren...
İşte düşündüklerimi en iyi ifade eden “Eski bir tapınak yazısı” ve “Casar Flaischlen’’in anlamlı bir şiiri ile mektubumu noktalıyorum sevgili kızım…
(*)“Anımsar mısın, sen doğduğunda ağlıyordun, çevrendeki herkes gülüyordu. Öyle bir hayat sür ki, sen öldüğünde herkes ağlasın, senin yüzündeyse anlamlı bir gülümseme olsun… “
Biliyorum çok şey istiyorum senden... Bunların hepsini yerine getireceğine öyle inanıyorum ki; sana güvenim ve inancım tam sevgili kızım... Çünkü saf, tertemiz bir anne’nin ve onurlu bir baba’nın kızısın sen!...
Güneşin Olsun Gönlünde
Güneşin olsun gönlünde
Kar bile yağsa, ya da fırtına olsa
Gök bulutlarla ve dünya kavgayla dolsa
Güneşin olsun gönlünde
O zaman gelsin ne gelirse
Doldurur ışıklarla en karanlık gününü
Bir şarkın olsun dudaklarında
Sevinçli ezgilerle
Seni günlük tasalar bunalıma boğsa bile
Bir şarkın olsun dudaklarında
O zaman gelsin ne gelirse
Yardım eder savuşturmaya en yalnız gününü
Başkaları için de bir diyeceğin olsun
Tasada ve bunalımda
Ve kendi ruhunu şenlendirecek her şeyi
Söyle onlara da,bir şarkın olsun dudaklarında
Yitirme sakın yürekliliğini
Güneşin olsun gönlünde
Ve her şey iyi olacak
Casar Flaischlen
(*)KseniUS”
Eski bir tapınak yazısı
_________________
Nuri CAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.